• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
نویسنده کتاب «تلخی رهایی»

کتاب «تلخی رهایی» قابلیت تبدیل ‌شدن به یک فیلم سینمایی مهیج را دارد

  • کد خبر : 42840
  • 14 نوامبر 2023 - 10:20

نویسنده کتاب «تلخی رهایی» معتقد است این اثر قابلیت تبدیل شدن به فیلم را دارد و چهره واقعی فرقه رجوی را روایت می‌کند.

به گزارش فراق، جواد کامور بخشایش نویسنده کتاب «تلخی رهایی» در یک گفت‌وگو خبری در مورد این کتاب گفت: کتاب «تلخی رهایی» روایت زندگی آزاده علی بیگلری است که در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان رزمنده وارد هشت سال دفاع مقدس می‌شود اما در نهایت از زندان ابو قریب آزاد شده و به ایران می‌آید. 

وی ادامه داد: علی بیگلری، در جبهه‌های غرب به اسارت نیروهای بعثی درآمد و پس از تحمل سه سال‌ و نیم سختی‌ها و تلخی‌های اسارت در اردوگاه‌های عراق، به‌ویژه کمپ اطفال، در عالم نوجوانی، برای گریز از رنج‌ها انتخاب عجیبی می‌کند. زمانی که منافقین برای جمع‌آوری نیرو به کمپ اطفال می‌روند، بیگلری با اندیشه گریز از رنج‌ها، به اردوگاه اشرف پناه می‌برد، اما برخلاف انتظار، آنجا هم حدود ۱۳ سال به معنای واقعی اسیر و زندانی می‌شود.

بخشایش به قسمت‌هایی از کتاب «تلخی رهایی» پرداخته و افزود: افراد این اردوگاه علی بیگلری را شست‌وشوی مغزی دادند و مدتی به خدمت گرفتند. او برای رهایی از این وضعیت دست به خودکشی می‌زند که موفق نمی‌شود و در نهایت با روحیه‌ای درهم‌شکسته به اردوگاه ابوغریب که مکانی بدتر از اردوگاه اشرف است، منتقل می‌شود و در نهایت با ورود آمریکایی‌ها به عراق او از اردوگاه فرار می‌کند و به ایران می‌آید.

وی به فیلم برجای‌مانده از دوران اسارات علی بیگلری اشاره و تاکید کرد: کتاب «تلخی رهایی» که به‌صورت مجازی هم منتشر شده است، بخشی دارد که در آن ‌یک فیلم از زمان اسارت علی بیگلری بارگذاری شده است. این فیلم که صدام از آن برای تبلیغات خود و فشار بیشتر بر ایران در هشت سال دفاع مقدس استفاده کرده، نشان می‌دهد که در کنار رزمندگان جوان نوجوانی ۱۴ساله نیز قرار دارد و صدام این فیلم را نشان‌دهنده‌ نبود رزمندگان و متوسل شدن ایران به نوجوانان و کودکان خوانده بود.

این نویسنده به بخش‌های مهم کتاب اشاره و بیان کرد: توضیحات و خاطرات علی بیگلری بیانگر این مهم است که چه وقایع و رویدادهایی در اردوگاه اشرف رخ می‌داده و مسعود و مریم رجوی در حمایت از صدام به چه جنایت‌هایی دست ‌زده‌اند و کشتارهایی که از شیعه و سنی در کشور عراق توسط منافقین انجام می‌شود تا چه حد دهشتناک بوده است.

وی به پیام کتاب «تلخی رهایی» اشاره و تصریح کرد: کتاب «تلخی رهایی» به تاثیرات جنگ بر زندگی انسان‌ها پرداخته و صحنه‌ای متفاوت از بسیاری از روایت‌ها را رقم ‌زده است؛ اینکه چگونه برخی ناباورانه با دشواری‌هایی خاص روبه‌رو می‌شوند و افرادی مانند بیگلری مجبور به تحمل تجربه‌های عجیبی در زندگی شده و آرزوهای شیرینی را با تلخ‌کامی طی می‌کنند. همچنین تلاش و تحمل سختی و مرارت فراوان رزمندگان دیروز که آزادی و رفاه جامعه امروز را فراهم کرده است.

بخشایش در مورد نام کتاب «تلخی رهایی» تاکید کرد: ورود به جبهه و اسارت در همان عملیات اول، پناه بردن به اردوگاه اشرف به امید رهایی و رسیدن به آرزوها اما مواجه‌شدن با جهنمی دشوار و نفس‌گیر و در ادامه ورود به اردوگاه ابوقریب و آرزویی بربادرفته و در نهایت بازگشت به وطن و شرایط سخت مالی، همگی مصائبی بودند که برای علی بیگلری به امید رهایی شیرین پشت سر گذاشته می‌شد، اما چیزی جز سراب برای او نبود، از این ‌رو کتاب را «تلخی رهایی» نام‌گذاری کردم.

وی استقبال مخاطبان از کتاب «تلخی رهایی» را قابل ‌توجه دانست و بیان کرد: افرادی که کتاب «تلخی رهایی» را مطالعه کردند، سعی داشتند تا به او کمک مالی کنند، اما قابل ‌توجه نبود زیرا او به‌عنوان یک آزاده محسوب نمی‌شود، از این‌رو پس از بازگشت به ایران با شرایط بسیار دشوار مالی روبه‌رو شده است.

این نویسنده تصریح کرد: کتاب «تلخی رهایی» قابلیت تبدیل ‌شدن به یک فیلم سینمایی مهیج را دارد، زیرا رویدادهایی که در آن روایت شده، بسیار ویژه است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=42840

نوشته های مشابه

14می
حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»

13می
میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است
پیام قدردانی سرپرست «جنبش دادخواهی مادران گیلک» از مسئول «تشکل مادران انجمن نجات»

میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است