• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
ایتالیا ‌پناهجویان نجات‌یافته از دریا را به آلبانی منتقل می‌کند

دوستی ایتالیایی

  • کد خبر : 42807
  • 12 نوامبر 2023 - 8:24

ایتالیا طبق توافقی که با کشور آلبانی انجام داده است می‌خواهد مهاجرانی که با قایق به این کشور می رسند را به آلبانی منتقل کند.

به گزارش فراق، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ایتالیا می خواهد در آینده مهاجران قایق را به یک مرکز پذیرش در آلبانی بیاورد. افرادی که هیچ چشم انداز پناهندگی در اتحادیه اروپا ندارند باید از آنجا به مرکز اخراج منتقل شوند.

به این ترتیب ایتالیا و آلبانی می خواهند در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به اروپا، زمینه جدیدی را ایجاد کنند. جورجیا ملونی، نخست وزیر محافظه کار دست راستی و ادی راما، نخست وزیر سوسیالیست آلبانی، روز دوشنبه هفته گذشته در رم بیانیه ای را برای ایجاد یک مرکز پذیرش و اخراج در خاک آلبانی امضا کردند.

مهاجرانی که هیچ چشم‌اندازی برای پناهندگی در اتحادیه اروپا ندارند، باید از مرکز در شنجین به مرکز اخراج بسته شده در شهر «جادر» منتقل شوند. از آنجا آنها باید پس از تکمیل مراحل معاینه سریع به کشور خود بازگردانده شوند.

ایتالیا مسئول ساخت، راه اندازی و حفاظت از این مراکز در شمال آلبانی است. آلبانی زمین و در صورت لزوم املاک و مستغلات را فراهم می کند و کارکنان خود را برای تامین امنیت مراکز به کار می گیرد. مراکز پذیرش و اخراج در شمال آلبانی باید در بهار آینده آماده بهره برداری شوند و حداکثر سه هزار نفر را در خود جای دهند.

مهاجران تا زمانی که برای انجام مراحل پذیرش عادی لازم باشد در این دو مرکز خواهند ماند. ملونی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با راما، نخست وزیر آلبانی، گفت: زمانی که این مراکز به طور کامل عملیاتی شوند، سالانه ۳۶ هزار پناهجو را می توان به آلبانی آورد. به گفته وزارت کشور ایتالیا در سال جاری حدود ۱۴۵ هزار و ۸۰۰  ورود مهاجر به ایتالیا ثبت شده است. در مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۸ هزار و ۵۰۰ و در سال ۲۰۲۱ این رقم ۵۵ هزار و ۸۰۰ بوده است.

«ملونی» نخست وزیر ایتالیا مدعی شد: هدف این توافقنامه مبارزه با قاچاق انسان، مهار جریان‌های مهاجرت غیرقانونی و اطمینان از پذیرش امن افرادی است که از حمایت بین‌المللی برخوردارند.

راما هم از یک توافقنامه مهم اروپایی صحبت کرده و گفت: این نشان می دهد که همکاری دوجانبه و چندجانبه در مدیریت جریان های مهاجرت امکان پذیر است. راما گفت: اگرچه آلبانی هنوز عضو اتحادیه اروپا نیست، اما کشورش طوری رفتار می کند که انگار قبلاً به این اتحادیه تعلق دارد و من افتخار می کنم که ایتالیا همیشه یکی از حامیان گسترش اتحادیه اروپا به کشورهای غربی بوده است. راما گفت که کشورهای دیگر نیز سعی کرده اند با آلبانی در موضوع مهاجرت همکاری کنند. اما راما اطمینان داد که او فقط به ایتالیا قول داده است زیرا ارتباط تاریخی، فرهنگی و عاطفی ویژه بین دو کشور در دریای آدریاتیک وجود دارد.

ملونی همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق ایتالیا و آلبانی بتواند الگویی برای توافقات مشابه با سایر کشورها شود. وی افزود: من معتقدم که این می تواند به الگویی برای همکاری بین کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا در مدیریت جریان های مهاجرت تبدیل شود. اپوزیسیون ایتالیایی از این توافق انتقاد کردند. الی شلاین، رهبر اپوزیسیون از حزب سوسیال دموکرات، گفت که به نظر می رسد این توافق قوانین بین‌المللی و اروپایی را نقض می کند. آنجلو بونلی، نماینده سبزها گفت که این توافقنامه «اخراج واقعی» مهاجران به آلبانی را در نظر گرفته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=42807

نوشته های مشابه

14می
حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»

13می
میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است
پیام قدردانی سرپرست «جنبش دادخواهی مادران گیلک» از مسئول «تشکل مادران انجمن نجات»

میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است