• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
مروری بر داستان تصفیه‌های درونی در فرقه رجوی

«فرهاد اتحادیه» چگونه به زیر کشیده شد

  • کد خبر : 42738
  • 08 نوامبر 2023 - 8:33

محمدرضا منانی جز معدود افرادی است که با وجود سرسپردگی کامل به سیستم رجوی به پایین ترین رده فرستاده شد.

به گزارش فراق، منانی، یکی دیگر از افراد سازمان مجاهدین و باسابقه فعالیت و زندانی در زمان رژیم شاه است که در پروسه حذف و تصفیه از مدارج اصلی تشکیلات قرار گرفت.

با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع فعالیت مجدد سازمان مجاهدین، محمدرضا منانی که از اعضای قدیمی بود از زندان آزاد ‌شد. وی در فاز سیاسی از فعالین رده بالای فرقه در اروپا بود. منانی تا سال ۱۳۶۴ عضو دفتر مرکزی و تا سال ۱۳۶۸ نیز عضو هیأت اجرایی بود. علیرغم هم سابقه بودن با رجوی و سرسپردگی به تشکیلات، در رده های بالا قرار نداشت و همیشه در سطح متوسط کار می کرد.

نامبرده به دلیل آنکه در روزهای اوج کارش در تشکیلات اروپا مسئول اتحادیه انجمن های دانشجویان مسلمان خارج از کشور بود، به فرهاد اتحادیه معروف شده بود. اما همین لقب را هم از او گرفتند. منانی مورد غضب رجوی قرار گرفت و به مانند سایر مردان قدیمی به زیر کشیده شد.

محمدرضا منانی جز معدود افرادی بود که با سرسپردگی کامل به سیستم رجوی خدمت می‌کرد ولی به دلیل خوی دیکتاتوری و وحشت رجوی از هم دوره ای های سابقش، به پایین ترین رده فرستاده شد. رجوی برای از بین بردن وجهه و سابقه اش او را بارها در نشست های جمعی تحقیر و به باد استهزا می گرفت. به دلیل خواندن قرآن و عقاید مذهبی او را فردی متعصب و ارتجاعی به دیگران معرفی می کرد تا دلیل بیشتری برای برکناری‌اش داشته باشد.

رجوی آنچنان از مردان قدیمی تشکیلات که همان دوستان سابق اش بودند، می‌ترسید که آنها را فرمانده یک تیم چندنفره هم قرار نمی داد. محمدرضا منانی با این تحقیرها و برخوردهای متعدد درپایین ترین رده سازمانی قرار گرفت.

برعکس برخی مردان قدیمی که در زمان انتصاب مریم قجر و سلطه رجوی بر همه مناصب، مخالفت هایی هرچند ناچیز با رجوی داشتند، او عقاید فرقه را ترویج می داد. این اعمال و سرسپردگی اش به داد او نرسید و همچنان به صورت عضوی معمولی با تحقیر و سرشکستگی به کار خیانت به مردم ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=42738

نوشته های مشابه

14می
حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»

13می
میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است
پیام قدردانی سرپرست «جنبش دادخواهی مادران گیلک» از مسئول «تشکل مادران انجمن نجات»

میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است