• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
افشاگری برادران رحیمی در شبکه یورونیوز آلبانی

«بیجار رحیمی» تنها علت فرار خود را «خانواده» عنوان کرد + فیلم

  • کد خبر : 41938
  • 18 سپتامبر 2023 - 13:18

بیجار رحیمی به عنوان آخرین فردی که از فرقه مجاهدین خلق فرار کرده است در گفتگو با یورونیوز آلبانی علت فرار خود را در یک کلام خلاصه کرد: خانواده.

به گزارش فراق، شبکه یورونیوز آلبانی در مصاحبه با سرفراز و بیجار رحیمی، برادرانی که از اعضای پیشین مجاهدین خلق هستند، به بررسی شرایط حاکم بر کمپ اشرف ۳ و وضعیت اعضای جدا شده از آن در جامعه آلبانی پرداخت. اریسا ادریسی همسر سرفراز رحیمی نیز در این گفتگو شرکت و مسئولیت ترجمه را به عهده داشت.

یورونیوز مصاحبه با بیجار و سرفراز رحیمی، برادران ایرانی از خطه سیستان و بلوچستان را با این عنوان منتشر کرد: «داستان باورنکردنی برادران مجاهد! برادران رحیمی از وحشت تجربه شده در مجاهدین خلق صحبت می‌کنند.»

بیجار رحیمی به عنوان آخرین فردی که از فرقه مجاهدین خلق فرار کرده است در گفتگو با یورونیوز آلبانی علت فرار خود را در یک کلام خلاصه کرد: خانواده.

او که ۲۱ سال گرفتار فرقه رجوی بود، در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره چگونگی فرارش از تشکیلات توضیح داد که بیرون آمدن از این فرقه کار بسیار دشواری ست. او که درخواست‌هایش برای خروج از تشکیلات از سوی سران بی پاسخ مانده بود، هنگامی که به همراه چند عضو دیگر که ناظر و مراقب او بودند برای خرید از کمپ اشرف ۳ خارج شد، از چنگ مسئولانش فرار کرد و خود را به پلیس آلبانی معرفی کرد.

در حالی که برادر او سرفراز هفت سال پیش از مجاهدین خلق جدا شده بود، به دلیل ممنوعیت ارتباط با خانواده در تشکیلات رجوی، آنها هرگز نتوانسته بودند قوانین ضد بشری فرقه در بعد مسافت کوتاه میان تیرانا تا مانز را برای دیداری کوتاه بشکنند.

سرفراز رحیمی برای شرح بیشتر مسئله به گفته‌های سران مجاهدین خلق ارجاع می‌دهد که دائما می‌گویند: «خانواده دشمن مبارزه است. این مفهوم در جلسات کنترل ذهن و مباحث پیچیده ایدئولوژیک به ذهن افراد دیکته می‌شود.» او خطاب به مجری برنامه می‌گوید: «باورتان می‌شود که ما به پدر و مادر خودمان سنگ پرتاب می‌کردیم؟»

بیجار که به هنگام حمله پلیس آلبانی به اشرف ۳ در آنجا حضور داشت، بر علت حمله صحه می‌گذارد. او تایید می‌کند که فرقه رجوی از امکانات کشور آلبانی برای حملات سایبری به ایران استفاده می‌کند. بنا به گفته مجری برنامه این کار خلاف توافقات میان دولت آلبانی و سازمان مجاهدین خلق است.

سرفراز و بیجار اکنون از زندگی در جهان آزاد در جامعه آلبانی رضایت دارند و از اینکه می‌توانند از حقوق اولیه انسانی همچون حق ارتباط با خانواده و استفاده از تکنولوژی برخوردار باشند، ابراز خرسندی می‌کنند. حقوق اولیه‌ای که اعضای گرفتار در فرقه رجوی از آن بی بهره هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=41938