• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شیوه مقابله شهید مطهری با سازمان نفاق

  • کد خبر : 39414
  • 15 می 2023 - 13:01

گوشزد کردن انحراف سازمان نفاق و مبارزه عملی با این سازمان همچنین مبارزه با کمونیست‌ها از مشخصات برجسته فکری و عملی شهید مطهری محسوب می‌شود.

به گزارش فراق، مقابله با سازمان نفاق و بازگو کردن خطر انحراف این گروه از دیگر فعالیت‌های شهید مطهری بود. علی‌اکبر ناطق نوری در مورد نظر شهید مطهری در مورد انحراف این گروه می‌گوید: در مورد نسل اول مجاهدین خلق گفتم: «اولی‌های‌ آنها بد نبودند.» ایشان‌ گفت‌: «چه‌ کسانی‌؟» گفتم‌: «حنیف‌نژاد و بدیع‌زادگان‌، بچه‌های‌ بدی‌ نبودند.» یک‌ دفعه‌ به‌ من‌ حمله‌ کرد و فرمود: «چه‌ می‌گویید آقای‌ نوری‌؟ همان‌ها خبیث‌ بودند که‌ این‌ها این‌طور شدند. از اول‌ منحرف‌ بودند و این‌ آقایان‌ متوجه‌ نشدند».

علاوه بر این در صحنه عملی نیز شهید مطهری به مقابله با این گروهک پرداخت. به عنوان نمونه علی مطهری در مورد برخورد شهید مطهری با منافقین می‌گوید: در راه‌پیمایی عظیم عاشورای سال ۵۷ تهران، در بین راهپیمایان مینی‌بوسی حرکت می‌کرد که در بالای آن رهبر گروه فرقان و یکی از اعضای برجسته سازمان مجاهدین خلق که هر دو لباس روحانیت به تن داشتند، مشغول تشریح آرم سازمان مجاهدین خلق برای مردم بودند. عده‌ای از افراد آگاه و بیدار موضوع را به اطلاع چند تن از روحانیون رساندند. آن‌ها از مداخله منع کردند و گفتند: در این شرایط صلاح نیست درگیری ایجاد شود. سرانجام موضوع را به اطلاع استاد مطهری رساندند، وی با صراحت گفت: به هر قیمتی شده باید این آرم را پایین بیاورید، حتی به قیمت کشته‌ شدن افراد. این‌ها برای آینده برنامه‌های خطرناکی دارند.

همچنین در مراسمی دیگر که چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه روحانیت مبارز تهران برای بزرگ‌داشت شهدای تهران در بهشت زهرا تشکیل داده بودند، پس از پایان مراسم در میان زنان، ‌آرم سازمان مجاهدین خلق بالا رفت. عده‌ای آمدند موضوع را به روحانیون خبر دادند. برخی گفتند: باید وحدت را حفظ کرد کاری با آن‌ها نداشته باشید. وقتی موضوع به اطلاع استاد مطهری رسید،‌ ایشان گفت آرم را پایین بیاورید. آن‌ها گفتند آرم در میان زنان است و نمی‌شود داخل آن‌ها شد. اما استاد خود داخل جمعیت شد و آرم را از دست آن‌ها گرفت و لوله کرد و با خود بیرون آورد.

علاوه بر این وقتی این گروه اعلام کرد با هماهنگی دفتر امام در پاریس قرار است، در روز ورود امام خمینی، چند تن از کشته‌شدگان سازمان به نمایندگی از خانواده‌های شهدای کشور، در بهشت زهرا پیامی را بخوانند، با واکنش سخت شهید مطهری روبه‌رو شدند. شهید مطهری محکم به مقابله با آنان برخواست و نقشه آنان را خنثی کرد.

تلخیص از: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39414

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد