• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

رشوه ۱۰ میلیون دلاری فرقه رجوی به سیستم قضایی بلژیک

  • کد خبر : 39258
  • 03 می 2023 - 11:46

یک روز بعد از آنکه دادگستری بلژیک اعلام کرد که بر سر تبادل زندانیان با ایران به توافق نرسیده‌ است، نخست وزیر بلژیک گفت که بروکسل در حال بررسی موضوع تبادل زندانیان با تهران است.

به گزارش گروه بین الملل فراق، نخست وزیر بلژیک پنج شنبه گذشته مدعی شد کشورش در حال بررسی درخواست ارائه شده از سوی ایران برای تبادل زندانیان بین اسداله اسدی با اولیویه وندکستله، جاسوس بلژیکی در ایران است.

این اظهارات نخست وزیر بلژیک در حالی است که سخنگوی دادگستری بلژیک گفته بود با ایران بر سر مبادله اسداله اسدی به توافق نرسیده‌ است.

اسداله اسدی، دیپلمات کشورمان چهار سال پیش به اتهام واهی برنامه‌ریزی برای حمله به گردهمایی فرقه تروریستی رجوی در آلمان بازداشت و به بلژیک منتقل شد و دادگاه این کشور هم او را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

اسدی جولای ۲۰۱۸ در ایالت بایرن آلمان در زمان بازگشت به اقامتگاهش در وین با وجود دارا بودن مصونیت سیاسی به طور غیرقانونی بازداشت شد. بعد از گذشت یکصدویک روز بازداشت با حکم غیرقانونی دادگاه کارلسروهه آلمان، در اکتبر ۲۰۱۸ به بلژیک منتقل شد.

پس از انتقال، دادگاه کیفری آنتورپ برخلاف مصونیت دیپلماتیک آقای اسدی برابر کنوانسیون ۱۹۶۱ وین، وی را به صورت غیرقانونی به بیست سال حبس محکوم نمود و هم اکنون، او در حال حاضر در بلژیک زندانی است.

فرقه تروریستی رجوی برای عدم تحقق تبادل اسدی با جاسوس بلژیکی تا کنون بیش از ۱۰ میلیون دلار به سیستم قضایی این کشور رشوه پرداخت کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39258