• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
یادداشت روزنامه‌نگار آلبانیایی

«خانواده دشمن شماست» پوچ‌ترین چیزی که شنیده‌ام

  • کد خبر : 39240
  • 02 می 2023 - 12:43

روزنامه‌نگار آلبانیایی در یادداشتی نوشت: پوچ ترین چیزی که شنیده‌ام این است که مسعود رجوی و همسرش به اعضای خود می گویند، خانواده دشمن شماست.

به گزارش فراق، در بخشی از یادداشت آلدو سولولاری در رسانه کریستال پلاس آلبانی آمده است:  یکی از اصول اصلی دموکراتیک، حق بیان عقیده و داشتن کرامت انسانی است. این در سازمان مجاهدین خلق هرگز عملی نشده است.

برای سازمان مجاهدین خلق حق بیان به این معنی است که شما همه نظرات خود را بر روی یک کاغذ نوشته و تحویل می دهید که ظاهرا توسط مسعود رجوی که رهبر این سازمان است بررسی می گردد و البته کمتر موردی جواب داده می شود. آزادی در اینجا کجاست؟

ما خودمان را آزاد و با اصول دموکراتیک تعریف می کنیم به شرطی که همه آنچه را که فکر می کنیم بتوانیم بیان کنیم. آیا این آزادی است که برای خروج از کمپ محل اقامت تا چند متری یا چند کیلومتری خارج از کمپ باید ویزا بگیرند؟ آیا به این می گویند آزادی؟

اما چیزی که بیش از همه در صحبت ها و اعترافات اعضای سابق این سازمان موجب تعجب من شد، این است که حق تشکیل خانواده مجاز نیست.

یکی از اعضای سابق به من گفت که برادرش خیلی نزدیک است، فقط ۳۵ کیلومتر دورتر است و ۷ سال است که با او ملاقات، صحبت و ارتباط نداشته است.

پوچ ترین یافته!

پوچ ترین چیزی که شنیده ام این است که مسعود رجوی و همسرش می گویند خانواده دشمن شماست. وقتی پدر یا مادری ۳۰ سال برای فرزندش که این سازمان برای برخی مادران آنها را مرده اعلام کرده عزاداری می کند، در حالی که آنها را در سیمای خود سازمان در حال اجرای زنده دیده اند، او چگونه می تواند دشمن باشد. اینکه مادر عزادار است و به دنبال فرزندش است، این سازمان اعضای خود را مجبور می کند تا پدر و مادر خود را دشمن خطاب کنند. آن مادر چیزی بیش از یک تماس تلفنی نمی خواهد!

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39240