• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
افشاگری عضو سابق مؤسسات خیریه پوششی فرقه رجوی در آمریکا و اروپا

کلاهبرداری‌ بزرگ از مسافران ژاپنی و کره جنوبی در لس‌آنجلس

  • کد خبر : 39119
  • 26 آوریل 2023 - 12:07

عضو سابق مؤسسات خیریه پوششی فرقه رجوی در آمریکا و اروپا، مقیم بلژیک گفت: سازمان کلاهبرداری‌های عظیمی از ژاپنی ها و کره جنوبی ها در لس آنجلس می‌کرد.

به گزارش فراق، رضا صادقی جبلی، در بخشی از مستند خیریه اشرف با افشای شیوه های کلاهبرداری فرقه از مسافران ورودی به آمریکا اظهار داشت: ما در لس آنجلس روی ژاپنی ها و هنک کنگی ها و کره جنوبی بیشتر کار می‌کردیم. مسافرها بیشتر اینها بودند، یعنی سازمان کلاهبرداری های عظیمی از این ژاپنی ها و کره جنوبی ها در آنجا می کرد. چون در ورق هایمان به ما آموزش داده بودند، مثلا ژاپنی ها وقتی امضا می کنند، امضایشان برایشان خیلی مهم است. بعد ما قبل از اینکه به اینها چیزی بگوییم مثلا صدا می کردیم، ما کت و شلوار و بج هم داشتیم، اول فکر می کردند ما مامورین فرودگاه هستیم. اصلا متوجه نمی شدند، چون خیلی از آنها زبانشان خیلی خوب نبود. مثلا من خودم صدا می کردم و می ایستادم و ورق را نشان می دادم که خیلی از ژاپنی ها امضا کردند، بعد می گفتم این را امضا کنید برای یونیسف، چون ما می دانستیم که ژاپنی ها روی یونیسف خیلی حساس هستند، خیلی کمک می کنند و یک برگه از یونیسف داشتیم که به اینها نشان می دادیم و می گفتیم ما برای یونیسف کار می کنیم و اینجا را امضا کنید برای بچه ها. اینها امضا می کردند بعد پول را نشانشان می دادیم، یعنی امضا کرده بود و مجبور بود پولی بدهد.

وی ادامه داد: صفحاتی درست کرده بودیم که به آن می گفتند صفحات اشل، که دو نوع داشتیم مثلا از ۵۰ یورو یا ۵۰ دلار شروع می شد تا ۲۰۰ دلار،  یکی داشتیم از ۳ هزار دلار شروع می شد تا ۵ هزار دلار، این بستگی به آن فردی که می گرفتیم این صفحه را نشان می دادیم. مثلا اگر می دیدیم طرف ندارد، آن صفحه ۵۰ تا ۲۰۰ را نشان می دادیم، او هم می گفت باشد ۵۰، کمترین را می گفت، اگر طرف خیلی بیزینس من و اشل دار بود صفحه ۳ هزار تا ۵ هزار را نشان می دادیم که خب می گفت ۳ هزار! و چون امضا کرده بودند می دادند. من یادم است خودم یک آقای سنگاپوری را گرفتم که در فرودگاه ۲۰ هزار دلار کمکم کرد و خیلی زیاد بود ۲۰ هزار دلار با کردیت کارت کمک کرد و بعدش هم آدرس داد و قرار بود که برویم برای مالی-ویژه که دیگر اطلاع ندارم رفتند یا نه.

با افشای حدود شش هزار برگ از اسناد رسمی دولتی و موسسات خیریه آزاد شده در آرشیو ملی بریتانیا، در ژوئن ۲۰۱۹، ابعاد جدید گسترده و عمیقی از تبهکاریهای پنهان و چند لایه مالی سازمان موسوم به مجاهدین خلق و موسسات اقماری و پوششی آن افشا شد که مجید تفرشی در مستندی به نام ایران اید به واکاوی آن پرداخته است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39119