• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

آمریکایی‌ها هنوز دنبال ترمیم آثار حملات سایبری به آلبانی هستند / کارگران مشغول کارند!

  • کد خبر : 38786
  • 29 مارس 2023 - 12:00

متخصصان سایبری آمریکا بیش از ۶ ماه است که در آلبانی هستند تا در کنار نیروهای آن کشور، نقاط ضعف شبکه و ابزارهای هک را در پی حملات سایبری به سیستم‌ های دولتی شناسایی کنند.

به گزارش سرویس دید‌بان سایبری فراق، دولمتردان آلبانی در عملیات موسوم به شکار به جلو، دست به دامان آمریکایی‌ها شدند تا در کشورِ متحد کوچکتر ناتو این عملیات نظامی به هر شکلی اجرا شود.

ویلیام هارتمن، فرمانده نیروی مأموریتی آمریکا، در بیانیه‌ای گفته است: در یک محیط پویا که عوامل سایبری مخرب تلاش می‌کنند از شبکه‌ها، داده‌ها و زیرساخت‌های حیاتی ما سوءاستفاده کنند، ما یک مزیت نامتقارن کلیدی داریم که دشمنانمان از آن بی بهره هستند: مشارکت‌های پایدار، مانند این همکاری با آلبانی. هارتمن می گوید: زمانی که از ما برای شکار در شبکه ‌های کشورهای شریک دعوت می‌شود، می‌توانیم فعالیت‌های دشمن را در فضای مجازی شناسایی کرده و با شریک خود در میان بگذاریم تا اقدامات لازم را انجام دهیم. سپس می‌توانیم با افشای ابزارها، تاکتیک‌ها و رویه‌های دشمنان خود، هزینه‌هایی را بر دشمنان خود تحمیل کنیم و وضعیت امنیت سایبری شرکا و متحدان خود را بهبود بخشیم.

ناتانیل فیک، نماینده آمریکا در حوزه فضای سایبری و سیاست دیجیتال، نیز در این رابطه می‌گوید: ایالات متحده همچنان متعهد به همکاری با آلبانی برای تامین امنیت آینده دیجیتال خود است و اطمینان حاصل می‌کند که ارتباط نیرو ها برای نوآوری، بهره‌وری و توانمندسازی است. وی همچنین از سایر کشورها خواست که ایران را در قبال حملات سایبری مخرب خود پاسخگو بدانند.

به گزارش فراق، این لفاظی آمریکایی ها بیشتر این موضوع را ثابت می کند که این متخصصان سایبری! در تشخیص منشا آثار حملات سایبری و اصلاح آن درماندند و با رجز خوانی دنبال سرپوش گذاشتن به ناتوانی‌های خود یا دوشیدن بیشتر این متحد کوچکتر خود هستند.

ادی راما، نخست وزیرآلبانی، شهریور ماه گذشته به بهانه اتهام واهی حمله سایبری به زیرساخت های دولتی خود، تمامی کارکنان سفارت ایران در تیرانا را از این کشور اخراج کرد و به آنها ۲۴ ساعت مهلت داد این کشور را ترک کنند.

ایران بارها این اتهام را رد کرده و پاسخ قانونی آن را نیز داده است. آلبانی در سال ۲۰۱۳ درخواست آمریکا مبنی بر پذیرش بیش از ۳ هزار نفر از اعضای فرقه رجوی در این کشور را استجابت کرد و مقر فرقه رجوی از آن تاریخ به این کشور کوچک عضو ناتو در حوزه دریای آدریاتیک منتقل شده است.

ملت و دولت ایران، فرقه رجوی را که در دهه ۱۳۶۰ با انجام ترورهایی در داخل ایران بیش از ۱۷ هزار نفر از شهروندان ایرانی را به شهادت رسانده، جزو گروه های تروریستی می دانند و پیگیر محاکمه سران این فرقه هستند.

محمدجواد نوع پرور

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=38786