• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

پیام ویدئویی «حسن شهباز» در هشتمین روز اعتصاب غذا / تا زمانی که علت بازداشت مرا نگویند ادامه خواهم داد + فیلم

  • کد خبر : 36979
  • 13 دسامبر 2022 - 13:18

عضو انجمن آسیلا که توسط دولت آلبانی در یک بازداشت غیرقانونی به سر می‌برد، گفت: تا زمانی که علت بازداشت مرا نگویند به اعتصاب غذا ادامه خواهم داد.

به گزارش فراق، حسن شهباز که به همراه چهار عضو دیگر انجمن «آسیلا» (حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی)  بیش از یک ماه است در بازداشت غیرقانونی هستند، در یک پیام ویدئویی که روز ۳۲ بازداشت ضبط شده، اعلام کرد: تا زمانی که از سوی مقامات آلبانی، علت قانونی بازداشت من گفته نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهم داد و دولت و مقامات این کشور مسئول تبعات آن هستند.

وی در این ویدئو می گوید که گوشی شخصی وی توسط پلیس آلبانی گرفته شده و بیش از یک ماه است که نتوانسته با مادر بیمار خود که در شرایط جسمی مساعدی نیست صحبت کند.

بیش از پنج عضو نجات یافته از فرقه رجوی در آلبانی بیش از یک ماه است که در تبانی مریم رجوی با سیستم فاسد دولت آلبانی بدون هیچ توضیحی در محل کراچ (کمپ مرزی) بازداشت شدند.

این اقدام ضد حقوق بشری بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور داشته است. چند روز پیش جرجی تاناسی، روزنامه نگار و محقق دانشگاهی در اعتراض به رفتار دولت آلبانی و در رأس آن نخست وزیر این کشور ادی راما، نسبت به اعضای جدا شده از فرقه رجوی و اعضای فعلی انجمن آسیلا مطلبی منتشر کرد.

وی نوشت: «حسن شهباز و پنج تن دیگر از اعضای انجمن آسیلا از یک ماه پیش در کمپ پناهندگان موسوم به کراچ در شمال تیرانا بدون تفهیم اتهام از سوی پلیس مهاجرت و مرز آلبانی زندانی شده‌اند. این اقدام در حالی انجام شده است که این افراد دارای مدارک پناهندگی و مجوز اقامت قانونی در کشور آلبانی هستند.»

در متنی که جرجی تاناسی در کنار تصویر حسن شهباز در حساب کاربری فیس بوک خود منتشر کرد، نسبت به بروز هرگونه مشکلی برای حسن شهباز به مقامات آلبانیایی هشدار داد. او با اشاره به موضوع اختلاس نزدیکان ادی راما و شیوه رفتار افسران پلیس این کشور با افرادی که طبق کنوانسیون چهارم ژنو پناهنده قانونی هستند، خواستار آزادی هرچه سریعتر این افراد از کمپ پناهندگان غیرقانونی موسوم به کراچ شد.

دانلود

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36979

نوشته های مشابه

14می
حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»

13می
میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است
پیام قدردانی سرپرست «جنبش دادخواهی مادران گیلک» از مسئول «تشکل مادران انجمن نجات»

میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است