• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

از یادادشت های سیروس غضنفری عضو سابق ارتش رهائی بخش – قسمت ۳۰

  • کد خبر : 3662
  • 01 سپتامبر 2015 - 13:11

یادادشت های سیروس غضنفری

عضو سابق ارتش رهائی بخش

قسمت ۳۰Mehran-Kakavand-Terrorist

اعمال ننگین مسعود رجوی هرگز از خاطرم نمیرود!

انتقال مریم قجر به فرانسه
بحث بعدی نشست ، رفتن (یا ماندن) مریم قجر از عراق بود . طی این مباحث مسعود رجوی اصرار داشت که مریم به خارج منتقل شود و در هنگام جنگ در عراق نباشد و تمامی نفرات بالا و کادرها نیز حرف رجوی را تأیید می کردند و فقط یک نفر مخالفت می کرد و آن هم مریم قجر بود . رجوی می گفت که ” چون شرایط غیر قابل پیش بینی است ، پس حداقل یک نفر بیرون از معرکه بماند تا بتواند ادامه دهنده باشد ” و در مقابل مریم قجر استدلال می کرد که ” مسئولیت وی ، حفاظت از رجوی است و باید در عراق بماند .” هر چند در این جلسه این گونه جمع بندی شد که هر دو در عراق خواهند ماند ، ولی عملاً مریم قجر به خارج منتقل شد .
تلاش سازمان در انحراف افکار عمومی جهانی از عراق به ایران
در بحبوحه ی بازرسی ها از مراکز مختلف عراق جهت راستی آزمایی ادعاهای عراقی ها مبنی بر فقدان سلاح های کشتار جمعی در این کشور ، در مقابل ادعاهای غربی دال بر وجود سلاح های کشتار جمعی (اعم از شیمیایی، هسته ای وموشک های دوربرد)، سازمان به اقدام عجیب و پر سر و صدایی دست زد. 
آنها در یک سلسله کنفرانس های جنجالی به خیال خود پرده از فعالیت های هسته ای ایران برداشتند.
در این کنفرانس ها که از واشنگتن و لندن و برلین شروع و در محل های دیگری استمرار یافت ، آنها اعلام کردند که سایت های هسته ای ایران از نطنز و اصفهان به مراکز دیگری منجمله آبعلی (شهری در نزدیکی تهران) انتقال یافته است و اضافه کردند که دستگاه های حساس و سانتریفیوژها به مکان های دیگری منتقل شده اند .
این تلاش هم زمان با یک تلاش منطقه ای که عمدتاً از ناحیه ی تعدادی از کشورهای عربی دنبال می شد ، در جهت اولویت دادن به ایران و به تعویق انداختن زمان حمله به عراق بود . بدیهی است که تلاش مذکور منطبق با خواست صدام و در هماهنگی کامل با رژیم عراق قرار داشت و نکته قابل توجه این که این به اصطلاح افشاگری به شدت از سوی خبرگزاری ها و رسانه های غربی و علی الخصوص آن دسته از رسانه هایی که تمایلاتی به صدام داشتند ، بازتاب یافت .
نشست عاشورا، فرار مریم قجر به اروپا
یازده روز قبل از روز عاشورا (در سال ۱۳۸۱ عاشورا مصادف بود با ۲۳ اسفند ماه) یعنی در تاریخ ۱۲/۱۲/۸۱ (به فاصله ی ۱۷ روز از حمله ی آمریکا) نشست عمومی با نام ” نشست عاشورا ” با تابلو عاشورا در اشرف برگزار شد که رجوی در این نشست به کار تبلیغی و تهییجی پرداخت و وانمود کرد که امروز (آن روز) عاشورا است و حتی زیارت عاشورا را خواند .
در آن موقع افراد حاضر در نشست نمی دانستند که رهبری سازمان قصد فرار دارد و نشست به همین دلیل ۱۱ روز زودتر برگزار شد که فیلم آن روز عاشورا پخش شود .(بعدها نفرات می گفتند که در عاشورا چراغ ها را خاموش کردند و وقتی روشن شد ، هیچ کس نرفته بود ، الا رجوی و مریم قجر !!)
در این فاصله مریم قجر همراه تعداد زیادی از فرماندهان رده بالا ، عراق را ترک کردند ؛ ولی رجوی برای حفظ تماس و هماهنگی با عراق و انسجام تشکیلات در دوران بحرانی حمله ی آمریکا ، ماندگار شد . هنوز کسی باور نداشت جنگ شروع بشود ، حتی در تاریخ ۲۸/۱۲/۸۲ که همگی برای پراکندگی از قرارگاه اشرف خارج و به مواضع دفاعی رفتند ، همه فکر می کردند که جنگ نخواهد شد و بر می گردند .

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=3662