• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
مدیر انجمن حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی (آسیلا):

مشکلات دولت ایران و آلبانی با شفاف سازی قابل حل است /  از تاریخ، فرهنگ و پیشرفت ایران شگفت زده شدم / چرا به زنان عضو مجاهدین خلق در تیرانا اجازه پوشش آزاد نمی‌دهید؟

  • کد خبر : 36502
  • 19 نوامبر 2022 - 12:07

مدیر انجمن حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی (آسیلا) گفت: مشکلات میان دولت ایران و آلبانی با تعامل و شفاف سازی بین دو دولت که بخش عمده آن به جهت فرقه رجوی بوده قابل حل و فصل است.

به گزارش فراق، داشامیر مرسولی در یک نشست خبری به جهت مزاحمت‌های اخیر فرقه رجوی برای اعضای این انجمن اظهار داشت: بنده به کارهای فرهنگی که با دوستان ایرانی ام انجام می دهم افتخار می کنم، سفری به ایران داشتم و از تاریخ، طبیعت، فرهنگ و پیشرفت آن شگفت زده شدم، باز هم اگر فرصتی شد به کشوری که خداوند به آن برکت داده و فرقه رجوی به آن خیانت کرده سفر خواهم نمود و گنجینه‌های فرهنگی مردم ایران را در هر گوشه از میهن عزیزم آلبانی ترویج خواهم داد.

وی با اشاره به این که فرقه رجوی او را به عنوان چهره اول آسیلا می خواند گفت: بنده اصلا تمایل پاسخ به فرقه تروریستی رجوی ندارم دلیلش هم ساده است؛ سر و کار داشتن با جنایتکاران و کسانی که به فرهنگ و تاریخ کشورشان خیانت کردند بی‌ارزش است.

مرسولی در تشریح فعالیت های انجمن حمایت از ایرانیان مقیم در آلبانی گفت: انجمن آسیلا مروج فرهنگ و تاریخ ایران است و این فعالیت ما فرقه رجوی را کور کرده، طوری که به آثار فرهنگی ایران که توسط ما به زبان آلبانیایی منتشر گردیده از جمله گلچین شعر فارسی، گلستان و بوستان سعدی و تفاسیر قرآن کریم حمله کرده و آن را پاره کردند.

او گفت: مزدوران رجوی به ما می گویند چرا خون اهدا می کنید، فعالیت های انسان دوستانه انجام داده و کتاب و دفتر هدیه می دهید به آن ها می گویم به این خاطر که ما زندگی را دوست داریم و مثل شما نیستیم.

مدیر انجمن آسیلا با اشاره به نمایش های مضحک حقوق بشری از سوی فرقه رجوی، خطاب به آن ها اظهار کرد:  شما به حقوق کودکان و زنان در ایران اشاره می کنید، وقتی کودکان بسیاری را از والدینشان جدا و ازدواج را متوقف کردید می دانستید بچه چیست؟ وقتی دختران آلبانیایی را در شهر دورس فحش و مورد آزار و اذیت قرار دادید می دانستید زن کیست؟

وی با اشاره به تجربیات سفر خود در ایران گفت: در اصفهان با خانم ۴۰ ساله ای دیدار داشتم که می گفت او پنج ساله بوده که خواهر سه ساله اش را بر اثر انفجار اتوبوس به دست عوامل مجاهدین خلق از دست داده و به خاطر ضربات جسمی و روحی حاصل از این حادثه ۳۵ سال است که نمی تواند بخوابد، فرقه تروریستی رجوی چگونه و با چه رویی می تواند از حقوق کودکان و زنان صحبت کند.

داشامیر مرسولی با اشاره به این که ۱۰ نفر از اعضای انجمن آسیلا تشکیل خانواده داده و فرزندان ایرانی-آلبانیایی به دنیا آوردند گفت: اعضای انجمن آسیلا که همگی اعضای نجات یافته از فرقه رجوی هستند به علت این که تصمیم گرفتند از فرقه بدنام رجوی جدا شوند و سراغ زندگی خود روند مدام از سوی آن ها مورد اتهام بی پایه قرار می گیرند.

مدیر انجمن آسیلا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نام فرقه رجوی در هیچ نهاد رسمی آلبانی ثبت قانونی نشده، نام این سازمان نه در ثبت ملی انجمن های غیرانتفاعی و نه در فهرست احزاب سیاسی قرار ندارد، آن ها در کشور ما تنها عنوان پناهجو پذیرش شدند اما از سخاوت و مهمان نوازی مردم سوءاستفاده کردند، به این رفتار در آلبانی نمک نشناسی می گویند.

مرسولی با اشاره به رویدادهای اخیر ایران نیز تصریح کرد: من به عنوان یک پدر از جان باختن یک دختر ۲۲ ساله در ایران ناراحت هستم و به هر کس که تسلیت مرا بپذیرد تسلیت می گویم اما برای من سوال شده که چرا زنان عضو مجاهدین خلق در تیرانا حتی مانند آن دختر ۲۲ ساله که در ایران پوشش داشته نمی توانند رفت و آمد و پوشش داشته باشند؟ به نظر من نوع پوشش هر فرد بر اساس قوانین و شرایط اجتماعی آن کشور مشخص می گردد.

مدیر انجمن آسیلا با یادآوری حقایقی از پشت پرده تعامل آمریکا و فرقه رجوی نیز افزود: آمریکا در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۲، سازمان مجاهدین خلق را از لیست تروریستی خود خارج کرد اما در عین حال اعلام نمود که کشتار سربازان و غیرنظامیان آمریکایی در دهه ۷۰ و سال ۱۹۹۲ میلادی را فراموش نخواهد کرد. همچنین در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۳ پلیس ضد تروریسم فرانسه، مریم قجر عضدانلو و ۱۶۵ کادر مرکزی را به جرم انجام فعالیت های تروریستی دستگیر کرد. جنایت ها و خیانت های فرقه رجوی از آن زمان ادامه داشته تا اینکه در نهایت به آلبانی تحمیل شدند و بارها از سوی کشور ما نیز تذکر گرفتند، این حقایق برای همه روشن است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مشکلات میان دولت ایران و آلبانی با تعامل و شفاف سازی بین دو دولت حل و فصل شود.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36502

نوشته های مشابه