• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

پیام رسمی آمریکا به فرقه تروریستی رجوی چه نکات مهمی داشت؟

  • کد خبر : 36489
  • 17 نوامبر 2022 - 10:29

بیانیه رسمی وزارت خارجه آمریکا در روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه علیه فرقه تروریستی رجوی نکات مهمی داشت.

ابتدا نگاهی به این بیانیه کوتاه اما بسیار مهم بیندازیم:

«وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار یک بیانیه، حمایت آمریکا از مجاهدین خلق را تکذیب کرد.

ادعاهایی مبنی بر این که آمریکا از مجاهدین خلق در آلبانی حمایت می‌کند یا آن‌ها را تعلیم می‌دهد، نادرست هستند. دولت آمریکا در زمینه تکنولوژی‌ سایبری یا هر زمینه دیگری به مجاهدین خلق آموزش ارائه نمی‌کند، به بودجه این سازمان هیچ مبلغی کمک نمی‌کند و خارج از مسائل مربوط به جابجایی مجاهدین خلق از عراق به آلبانی که در سال ۲۰۱۶ به اتمام رسید، با مجاهدین خلق ارتباطی ندارد.با وجود این که آمریکا در سال ۲۰۱۲ مجاهدین خلق را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی حذف کرد، آمریکا مجاهدین خلق را به عنوان یک اپوزیسیون دموکرات که نماینده مردم ایران باشد، نمی‌بیند. وزارت امور خارجه آمریکا همچنان در مورد مجاهدین خلق به عنوان یک سازمان نگرانی جدی دارد، که شامل ادعاهای تعرض علیه اعضای خود می‌شود.»

این بیانیه را می توان روشن ترین و واضح ترین موضع گیری دانست که تا کنون وزارت خارجه آمریکا در خصوص فرقه تروریستی مجاهدین خلق منتشر کرده است. اگر به سابقه امر توجه کرده باشید تاکنون این چنین لحنی در خصوص سازمان مجاهدین خلق ایران از طرف یک نهاد آمریکایی به خصوص بعد از خروج از لیست تروریستی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی موضع گیری نشده بود.

دوم اینکه این بیانیه در زمانی منتشر گردید که رجوی و عناصرش بسیار در دستگاه تبلیغاتی خود مدعی بودند که آلترناتیو حکومت جمهوری اسلامی بوده و هیچ کس دیگر را به رسمیت نمی شناسند.

اما با این بیانیه به قدری این تبلیغات باطل گردید که تا کنون مجاهدین و مریم رجوی این چنین ضربه گیج کننده ای از آمریکا دریافت نکرده بودند.

توجه داشته باشید که مریم رجوی و دستگاه دیپلماسی سازمان مجاهدین چقدر هزینه کرده بود تا بلکه به این نقطه برسد که دولت آمریکا تلویحاً هم شده تصریح کند که مجاهدین خلق آلترناتیو و جایگزین حکومت فعلی ایران هستند، برای نمونه شاهد بودیم که در ماه های گذشته از وزیر خارجه اسبق آمریکا (مایک پمپئو ) دعوت کرده بودند تا در آلبانی با مریم رجوی دیدار کند یا همچنین با معاون اول سابق رییس جمهور آمریکا  (مایک پنس).

رجوی ها خیلی در سورنا دمیدند که مریم رجوی با شخصیت هایی ملاقات می کند که تا دیروز در راس دولت آمریکا بودند.

دیگر کاری به این نداشتند که مگر این شخصیت ها به وجود خارجی سازمان مجاهدین خلق و رهبری آن آشنایی نداشتند و به یک باره متوجه این سازمان شدند؟ چرا تا دیروز همین شخصیت های اول دولت سابق آمریکا یک ویزای ۲۴ ساعته هم به مریم رجوی نمی دادند؟

سوم اینکه در این بیانیه تصریح شده که نه کمک مالی و نه کمک آموزشی و نه هیچ کمک دیگری از سوی دولت آمریکا به سازمان مجاهدین خلق انجام نگرفته و نمی گیرد و هر چه بوده از سال ۲۰۱۶ به اتمام رسیده است، یعنی زمان خروج نهایی سازمان مجاهدین از عراق به مقصد آلبانی.

خب ممکن است که برخی بگویند که این ادعای وزارت خارجه آمریکا دروغ می باشد و آمریکا در مواقعی از مجاهدین خلق حمایت به عمل آورده است اما باید عرض کنم که شاید اتفاقاتی افتاده باشد و حتی در آینده بشنویم که آمریکا کارهایی را برای سازمان مجاهدین خلق با واسط و یا بی واسطه انجام داده و یا خواهد داد، ولی موضوع مهمی که وجود دارد اینکه راس هیات حاکمه کاخ سفید هر گونه ارتباطی را با این سازمان انکار و تکذیب کرده است.

ملاحظه مهم دیگر و آخرین نکته ای که در این بیانیه مطرح شده این است که این سازمان همچنان که می دانید اعضای خود را تحت فشار قرار داده و می دهد لذا در بیانیه وزارت خارجه آمریکا به این موضوع پرداخته شده و بسیار واضح درج گردیده که «نگرانی جدی در مورد تعرض این سازمان به اعضای خود وجود دارد»

یادداشت از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36489

نوشته های مشابه

13می
چرا خودتان را گول می‌زنید؟ / رحم کنید به خانواده‌هایتان که دیگر توان انتظار ندارند
موسی جابری‌فر به افرادی که هنوز گرفتار در اشرف 3 هستند

چرا خودتان را گول می‌زنید؟ / رحم کنید به خانواده‌هایتان که دیگر توان انتظار ندارند

11می
عباس میناچی مقدم، مسئول ارتباطات «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی:

عباس میناچی مقدم، مسئول ارتباطات «اشرف۳»