• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

دم خروس بیرون زد: قدردانی رژیم صهیونیستی از اقدام آلبانی در قطع روابط با ایران/ تیرانا خود را برای غرب و اسرائیل یک طعمه کرده است

  • کد خبر : 35831
  • 20 سپتامبر 2022 - 8:38

یک مقام اسراییلی در دیدار با همتای آلبانیایی خود از اقدام دولت تیرانا در اخراج دیپلمات های ایرانی از آلبانی و قطع روابط سیاسی با ایران قدردانی کرده و پیشنهاد کمک به تیرانا برای مقابله با حملات سایبری ادعایی از جانب ایران را داده است.

به گزارش فراق به نقل از «تایمز اسراییل»، «ایدان رول» معاون وزارت خارجه اسراییل در گفتگو با «اولتا ژاکا» وزیر خارجه آلبانی در حاشیه یک گردهمایی بین المللی در شهر برلین، از اقدام دولت آلبانی در قطع روابط سیاسی با ایران قدردانی کرد.

او همزمان در توییتی نوشت: من با وزیر خارجه آلبانی دیدار کرده و قدردانی اسراییل را از تصمیم آلبانی برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ابراز کردم و پیشنهاد دادم دانش و تجربه خود را در دفاع سایبری به اشتراک بگذاریم. ما به تقویت همکاری بین اسراییل و آلبانی ادامه خواهیم داد.

دولت آلبانی از ۱۰ رو زپیش با ادعای دست داشتن ایران در یک حمله سایبری به زیرساخت های دیجیتال این کشور، روابط سیاسی خود با تهران را قطع و دیپلمات های سفارت ایران از تیرانا را اخراج کرده است.

بسیاری از کارشناسان سیاسی در آلبانی و منطقه، تصمیم دولت تیرانا به قطع روابط دیپلماتیک را اقدامی نسنجیده و کوته بینانه خوانده و اظهار داشتند که آلبانی خود را برای غرب و رژیم صهیونیستی یک طعمه کرده است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35831