• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

ایجاد جنبش‌های زنانه ، پشت چهره نفاق

  • کد خبر : 3573
  • 25 آگوست 2015 - 13:01

ایجاد جنبش‌های زنانه ، پشت چهره نفاق

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رجویسم ،

فرحناز کریمی متولد: ۲۴ آبان ۱۳۳۹(۱۵ نوامبر ۱۹۶۰)، محل تولد: حسن آباد یاسوکند، بیجار گروس، استان کردستان ایران، تابعییت دوگانه ایرانی- هلندی، عضو حزب سبزهای چپ هلند، نماینده سابق پارلمان هلند.ایجاد جنبش‌های زنانه ، پشت چهره نفاق
فرحناز کریمی، پس از انقلاب به فرقه تروریستی مجاهدین خلق پیوست. با سخت شدن شرایط در ایران برای گروه‌های مخالف او به کردستان عراق مهاجرت کرد. مهاجرت بعدی او از عراق به آلمان بود، او پس از اقامت در اروپا، در مرکز مجاهدین خلق در پاریس به فعالیت پرداخت. کریمی در راه‌اندازی نشریه اینترنتی روز آنلاین و رادیو زمانه نقش داشته است.
کریمی در ژوئن ۲۰۰۵ هنگام ورود به ایران در فرودگاه مهرآباد بازداشت شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فروردین ۱۳۸۸ فرح کریمی را یکی از طراحان «پروژه هلندی» براندازی نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد./ (ویکی پدیا)

نقش فرح‌ کریمی در افتتاح روزآنلاین
سایت روزآنلاین که در قالب پروژه پلورالیسم رسانه ‌ای توسط بنیاد هلندی هیفوس و جهت حمایت از روشنفکران غرب ‌زده و رسانه‌های متمایل به جریان اصلاحات در داخل ایران و نیز حمایت از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، با کمک‌ های مالی فرح ‌کریمی نماینده ایرانی ‌تبار پارلمان هلند که برای آن فراهم کرد، به یکی از فعالترین رسانه‌های ضدانقلابی با محوریت مدیریت افکار عمومی ایران به نفع جریان ساختارشکن تبدیل شده است.

نقش فرح‌ کریمی در افتتاح روزآنلاین بسیار پررنگ و موثر است بگونه‌ای که او ابتدا بودجه‌ای را از پارلمان هلند برای تاسیس یک تلویزیون فارسی زبان درخواست می ‌کند اما با مخالفت وزارت امورخارجه هلند مواجه شده و قرار می ‌شود ابتدا یک نشریه‌ ی اینترنتی راه‌اندازی شود تا درصورت موفقیت آن، اجازه‌ی تاسیس شبکه ‌ی ماهواره‌ای نیز صادر شود.

ردپای منافقین در حساب بانکی کریمی که عضو حزب سبزهای چپ در هلند است طی سال‌های ۱۹۹۸تا۲۰۰۶ در مجلس هلند نماینده بوده و در سال۲۰۰۷ نیز به عنوان مشاور ارشد در برنامه‌ی عمران ملل متحد فعالیت داشته است. فرح‌ کریمی که سابقه حضور در سازمان منافقین را در کارنامه‌ی کاری خود دارد، اوایل انقلاب به دلیل اقدام مسلحانه سازمان علیه نظام به کردستان عراق مهاجرت می‌ کند و پس ازآن به آلمان می ‌رود.

همچنین نامبرده راه ‌اندازی رادیو زمانه را در کارنامه ‌ی خود دارد و توانسته بودجه ‌ای ۸/۲ میلیون یورویی از طریق وزارت امورخارجه‌ی هلند برای آن دریافت کند. او جهت جذب و آموزش خبرنگاران و روزنامه ‌نگاران ایرانی در هلند تلاش‌های بسیاری انجام داده و میزبان دیدار تعدادی از روزنامه نگاران و مدیران روزنامه‌های دوم خردادی با الیزابت چنی (دختر دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا) بوده است.

فرح‌ کریمی به نوعی تامین کننده‌ی منابع اولیه مالی برای راه‌اندازی سایت روزآنلاین محسوب می‌شود. او مسعود بهنود را که دارای همکاری با ساواک بوده و در رژیم پهلوی از عناصر نزدیک به دربار محسوب می ‌شده به عنوان مسئول ایجاد سایت روزآنلاین انتخاب می‌ کند.

ایجاد جنبش‌های زنانه!
کریمی هم ‌زمان با پیگیری ایجاد جنبش‌های زنانه در ایران و خارج از کشور موفق به راه اندازی “شهرزاد نیوز” که در قالب یک پروژه‌ی دسته جمعی با مشارکت گروه ایرانی “دخترک” تعریف شده، می‌گردد و مرکز بین‌المللی اطلاعات و بایگانی جنبش زنانه در آمستردام را ایجاد می‌کند. نکته‌ی قابل توجه آن است که این‌بار وزارت امور داخله‌ی هلند به جای وزارت امور خارجه‌ی این کشور بودجه رسانه‌ای این طرح را تامین اعتبار می ‌نماید. او در همین راستا به حمایت از اقدامات فمنیستی در داخل کشور پرداخته و در حمایت از این گروه‌ها بیانیه صادر می ‌کند.

رابط صهیونیست‌ها
کریمی رابط بین صهیونیست‌ها با برخی از روزنامه نگاران ایرانی در دیداری که سال ۱۳۸۵ بین او و این دست از اصحاب رسانه اتفاق می‌افتد محسوب شده و جهت تاسیس سازمان‌های براندازی نرم درایران با آن‌ها در هلند دیدار می‌کند.

تلاش برای تحریم ایران
فرح کریمی با گسترش فعالیت‌های خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه سازمان‌های تروریستی توسط اتحادیه اروپایی می ‌باشد. او تلاش‌های خود را متوقف به این موضوع نکرده و با پیشنهاد طرحی در پارلمان هلند از اتحادیه اروپا می‌ خواهد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را از عضویت در شورای عمومی سازمان دریانوردی محروم سازد.

اقدامات فرح کریمی و ارتباط نزدیک او با سازمان‌ها و نهادهای ضد ایرانی نشان می ‌دهد که این عنصر وابسته از هیچ تلاشی جهت براندازی نظام اسلامی کوتاهی نکرده و خوش خدمتی خود را به اربابان غربی ‌اش به اثبات رسانده است./خبرگزاری میزان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=3573

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی