• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

نتیجه مماشات مقامات آلبانی با مریم رجوی آخر بیرون زد / مدافعان سلمان رشدی یک غرفه ۱۰ متری را تحمل نکردند

  • کد خبر : 35479
  • 18 آگوست 2022 - 12:13

فرقه رجوی در حالی که چند روز پیش از سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی به جهت آزادی عقیده‌اش دفاع می‌کرد، روز گذشته افشاگری در یک غرفه ۱۰ متری را تحمل نکرد.

به گزارش فراق، بارها دلسوزان و کارشناسان جامعه آلبانی هشدار داده بودند که فرقه رجوی یک تهدید بزرگ برای امنیت این کشور است و مانعی بزرگ در برابر الحاق آلبانی به اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و این موضوع دیروز به طور علنی در یک نمایشگاه فرهنگی در محوطه هتل «آروی» بیرون زد.

وحوش تحت امر رجوی و فسیل‌های مغزشویی شده بعد از ظهر چهارشنبه در یک اقدام وحشیانه یک غرفه ۱۰ متری را به هم ریختن تا به زعم خود مانع از افشاگری جنایتهای رجوی شوند.

اما سوال مهم این است که به رغم تهدیدات موجود فرقه رجوی برای جامعه آلبانی چرا مقامات این کشور واکنش جدی به چنین اقداماتی از سوی یک گروه شبه نظامی مستقر در خاک خود ندارند؟ پاسخ را باید در وعده های سازمان و نیز دست و دلبازی آن برای برخی سیاستمداران آلبانی جست.

از یکسو آلبانی کشوری است که به لحاظ نرخ فساد در دستگاههای دولتی در میان کشورهای دنیا سرآمد است و همین موضوع زمینه مساعدی برای اقدامات گستاخانه فرقه فراهم می آورد. مزیت بزرگ حضور فرقه در آلبانی برای مقامات این کشور، ناشی از ارتباطی است که سران فرقه رجوی با مقامات آمریکایی (به ویژه نئوکان ها) دارند. با توجه به نقش و قدرت آمریکا در معادلات آلبانی، وجود ارتباط حسنه با سران فرقه رجوی، می تواند زمینه ساز ارتباط مقامات آلبانیایی با سیاستمداران آمریکایی و در نتیجه مصونیت آنها از هرگونه تعقیب و محاکمه و مجازات در قبال مفاسد سیاسی خود باشد.

اما به هرحال با وجود دست و دلبازی ها و تقلاهای این فرقه در آلبانی، همانطور که قبل ها نیز پیش بینی می شد، کمترین تردیدی در ناکامی این فرقه برای نفوذ و تاثیرگذاری جدی در فضای کشور میزبان وجود نداشت و حالا که این تهدیدها در حال رخ نمایاندن است باید منتظر ماند و دید مقامات این کشور در مقابل چه عکس العملی نشان می دهند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35479