• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

جزئیات بیشتر از حمله مزدوران رجوی به دو عضو سابق این فرقه در فرودگاه تیرانا / اعضای انجمن آسیلا تحصن کردند

  • کد خبر : 35313
  • 31 جولای 2022 - 13:51

بتول سلطانی و افشین کلانتری از اعضای سابق فرقه رجوی که هر دو ساکن و تبعه کشور آلمان هستند سحرگاه یکشنبه وارد تیرانا شدند و بلافاصله مورد حمله مزدوران رجوی قرار گرفتند.

به گزارش فراق، این دو نفر که به دعوت انجمن آسیلا و برای شرکت در مراسم جشن ازدواج غلامرضا شکری و به شکل کاملاً قانونی به آلبانی سفر کرده بودند به محض ورود به فرودگاه تیرانا توسط پلیس فرودگاه متوقف شدند و اجازه خروج از فرودگاه به آنها داده نشد.

پاسپورت آلمانی بتول سلطانی
 پاسپورت آلمانی افشین کلانتری

اعضای انجمن آسیلا که برای استقبال از میهمانان شان در فرودگاه حضور داشتند، به محض اطلاع با وکلای خود مشورت کردند و دو وکیل از آسیلا در فرودگاه حاضر شدند. 

در این ماجرا فاطمه خردمند و ذکیه حجتی از اعضای فرقه رجوی هم که در فرودگاه حاضر شده بودند به طریقی خود را به سالن ترانزیت رساندند و با بتول سلطانی درگیر شدند. فاطمه خردمند بتول سلطانی را تهدید به قتل کرده و گفته می شود این دو نفر توسط پلیس آلبانی دستگیر شده اند اما خبر موثقی در این باره منتشر نشده است.

همچنین بتول سلطانی به دلیل فشار عصبی و خستگی مفرط یک بار به مرز بیهوشی رسید که با رسیدگی پزشک، در حال حاضر بهبود پیدا کرده است. افشین کلانتری و بتول سلطانی همچنان در گیت شماره یک فرودگاه تیرانا به سر می‌برند و در برابر تلاش های پلیس آلبانی برای مجاب کردن آنها برای بازگشت به آلمان، مقاومت می کنند.

به نوشته انجمن نجات، پلیس آلبانی دلیل رفتار خود را وجود خطر جانی از سمت عوامل فرقه رجوی برای این دو نفر عنوان کرده و گفته که فرقه رجوی به خاطر لغو مراسم سالیانه شان خشمگین هست و ما نمی توانیم سلامت جانی شما را در چنین وضعیتی تضمین کنیم. به هر ترتیب این توجیه پلیس آلبانی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد. اگر هم به واقع تهدیدی در این حد وجود داشته باشد این تذکر باید رو به تروریست های فرقه رجوی داده شود و نه افرادی که به طور رسمی و قانونی برای دیدار با دوستان شان به آلبانی سفر کرده اند.

از آنجایی که این دو نفر هر دو تبعه کشور آلمان هستند، موضوع را از طریق سفارت آلمان پی گرفته اند و سفارت آلمان وارد ماجرا شده است.

فاطمه خردمند و ذکیه حجتی از اعضای سازمان مجاهدین خلق

اعضای انجمن آسیلا هم که در فرودگاه حضور داشتند در اعتراض به رفتار غیرقانونی پلیس آلبانی تحصن کردند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=35313