• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
مروری بر وضعیت تلخ یگان زنان در کمپ اشرف / 1

مریم حامد، زنی که ۳۰ سال قربانی مطامع رجوی شده است

  • کد خبر : 34340
  • 10 می 2022 - 13:56

افشای وضعیت و اطلاعات مخوف تشکیلات زنان برای فرقه رجوی ضربه‌ای مهلک و سرشکستگی مضاعفی قلمداد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، مریم حامد یکی از زنان دربند فرقه رجوی است که بیش از۳۰ سال درکمپ های فرقه به بیگاری اشتغال دارد و به خاطر مخالفت هایش مورد غضب و ستم است.

مریم حامد، توان‌مندی های فردی زیادی داشت و آموزش های مختلفی را گذرانده بود اما چون زیر بار دیکتاتوری فرقه نمی رفت صرفا از نامبرده به عنوان معلم کلاس های مختلف استفاده می شد. با وجود سه دهه سابقه به او اعتماد نداشتند و او را فرمانده نیرو نمی‌گذاشتند.

حامد، به دلیل فشارهای زیادی که به او وارد می کردند و بر اثر تحقیر و شکنجه های روحی متعدد به فردی عصبی تبدیل شده بود و سران فرقه مستمر با او درگیری داشتند. این زن نگون بخت همیشه تحت کنترل بود و اجازه خروج و جدایی نداشت.

رجوی کثیف با تحقیر فراوان زنان برای آن ها استقلال، عقاید شخصی و تصمیم در مورد زندگی را مجاز نمی دانست. او با افکار فاشیستی اش می گفت، «زن بریده نداریم، زنان سیاسی نیستند و قدرت تشخیص و تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی را ندارند لذا هر زنی که می گوید با عقاید سازمان مخالف است، دنبال زندگی و شوهر است.» او با این اباطیل زنان ناراضی را وادار به ماندن در فرقه می کرد و اجازه خروج  نمی داد.

فرقه رجوی با شعار های فمینسیتی و ادعای دفاع از زنان، تشکیلات خود را بهترین موقعیت برای زنان آزادی خواه و به اصطلاح مبارز نمایش می دهند و به همین جهت نگهداری و باقی ماندن زنان به هر قیمت درون تشکیلات به امری مهم و حیاتی تبدیل شده است.

خوشبختانه با گذشت سال های متعدد، سقوط صدام و افزایش آگاهی زنان بسیاری به مانند سابق و به راحتی زیر بار کنترل فرقه نمی رفتند و اعتراض و مخالفت هایشان را مطرح می کردند که در نتیجه آن در یک دهه اخیر شاهد جدایی و فرار تعداد زیادی از زنان آگاه شده از فرقه رجوی بوده و هستیم.

گزارش از: مرضیه رئیس‌الساداتی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34340