• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
روکش حقوق بشری سوئد ناتوان از تامین حقوق خانواده حمید نوری

مزاحمت مزدوران رجوی برای خانواده نوری در کشور مدعی حقوق بشر + فیلم

  • کد خبر : 34290
  • 07 می 2022 - 12:17

مزدوران فرقه رجوی در سوئد خانواده حمید نوری، تبعه ایرانی بازداشت شده در این کشور را مورد آزار و مزاحمت قرار می‌دهند.

به گزارش فراق، حکم دادگاه حمید نوری در سوئد به اتهامات واهی حقوق بشری هفته گذشته در حالی صادر شد که خانواده او هنگام شرکت در جلسات این دادگاه مورد مزاحمت مزدوران فرقه رجوی قرار می‌گرفتند. خانواده نوری همه اتهامات وی را رد کرده و معتقدند در زندان با او بدرفتاری می‌شود. حمید نوری در سال ۲۰۱۹ میلادی هنگام ورود به استکهلم در فرودگاه بازداشت شد. همسر آقای نوری می‌گوید او در سلول انفرادی حبس، مورد ضرب و شتم زندان بانان قرار گرفته و شکنجه روحی شده است. ایران بازداشت او را غیرقانونی دانسته است.

خبرنگار این شبکه گفت: ایران همچنین ناتوانی مقامات سوئد در محافظت از خانواده آقای نوری را محکوم کرده است. تصاویر تکان دهنده‌ای که از آزار خانواده نوری در مقابل دادگاه استکهلم منتشر شده خشم مردم ایران را در پی داشته است. خانواده نوری هر روز به ساختمان دادگاه می‌روند و عده‌ای از مزدوران رجوی برای آن‌ها ایجاد مزاحمت و آن‌ها را تهدید می‌کنند. ولی مقامات سوئد هیچ واکنشی به این مزاحمت‌ها نشان نمی‌دهند. یکی از ایرانیان مقیم سوئد که شاهد این مزاحمت‌ها بوده است در مصاحبه با پرس تی وی گفت «دیدن فحاشی و توهین‌هایی که هر روز به خانواده آقای نوری می‌شود برای من واقعا ناراحت کننده است. اما این گروهک شناخته شده اند و ما می‌دانیم آن‌ها چگونه افرادی هستند. ما آن‌ها را از زمانی که رزمندگان ایرانی را در جنگ با عراق به شهادت می‌رساندند می‌شناسیم. آن‌ها برای دریافت یک مشت دلار کفش‌های مقامات سعودی را می‌لیسند یا برای دریافت حمایت رژیم تروریست آمریکا هر کاری می‌کردند. واقعا می‌خواهم بدانم در سوئد چه می‌گذرد. این کشور که همیشه داعیه حقوق بشر و آزادی و دموکراسی را داشت چرا اکنون از گروهی که سال‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی جهان بوده، حمایت می‌کند؟»
اتهامات مطرح شده علیه آقای نوری ساخته و پرداخته مجاهدین خلق یا همان فرقه رجوی است. این در حالی است که رجوی ها خود بار‌ها به صحنه سازی و دروغ پردازی متهم شده اند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34290