• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

هشدار: کلاهبرداری با عنوان «مهاجرت تحصیلی به آلبانی»

  • کد خبر : 34053
  • 19 آوریل 2022 - 8:58

به دنبال اعلام خبری مبنی بر اخذ تابعیت آلبانی برای شهروندان خارجی با شرایط خاص، مؤسسات کلاهبرداری نیز در این زمینه فعال شدند.

به گزارش فراق، چند روز پیش بلدی کوجی، وزیر کشور آلبانی در یک نشست خبری اظهار داشت، بر اساس تصمیمی که در نشست هیأت دولت گرفته شده این کشور سعی دارد شخصیت های آموزشی و علمی را مورد توجه ویژه قرار داده و جذب کند.

به دنبال این خبر برخی موسسات کلاهبرداری نیز از طریق فضای مجازی دست به کار شده و سعی کردند با یک سری تبلیغات غیر واقعی از برخی افراد سواستفاده نمایند. نکته غیر واقعی مهمی که در تبلیغات این گونه مؤسسات به چشم می خورد تبلیغ برای تحصیل در مقطع دکترای آلبانی می باشد که ابدا در این کشور چنین مقطعی وجود ندارد.

کشور آلبانی از لحاظ سطح علمی جزو کشورهای بسیار رده پایین در حوزه بالکان و اروپا قرار دارد و سران این کشور به دلیل نبود افراد تحصیل کرده در تحصیلات عالیه تازه سعی دارند برای خود جای پایی باز کنند.

بدون شک تمام افراد آگاه از وضعیت علم و دانش می دانند که رتبه علمی دانشگاه های معتبر ایران بسیار بالاتر از برخی کشورهای اروپایی بوده و در رده معتبرترین دانشگاه های جهان می باشد. لذا شایسته است افراد قبل از هر گونه اقدام در این زمینه از مراجع معتبر صحت و سقم این موضوع را پیگیری کنند.

بعید هم نیست که فرقه تروریستی رجوی به جهت حضور در آلبانی در همدستی با این مؤسسات کلاهبرداری در فکر فریب و جذب نیرو نباشد که این موضوع نیز یک هشدار مهم برای متقاضیان است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=34053