• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

گروهک منافقین؛ دست پشت پرده اقدامات ضدایرانی «آیپک»

  • کد خبر : 3315
  • 30 جولای 2015 - 14:32

گروهک منافقین؛

دست پشت پرده اقدامات ضدایرانی «آیپک»

وبگاه تحلیلی «لوب لاگ» در گزارشی نوشت: تشکیل گروهی تحت عنوان «۵۰c4» که شهروندان آمریکایی را برای «ایرانی فاقد برنامه هسته‌ای» دعوت می‌کند، بخشی از مبارزات کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) علیه توافق هسته‌ای به شمار می‌آید.

خبرگزاری فارس: گروهک منافقین؛ دست پشت پرده اقدامات ضدایرانی «آیپک»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری لوب لاگ در تحلیلی به قلم نویسندگان «الی کلیفتن و علی قریب» نوشت: «هنگامی که کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) علیه توافق هسته ای ایران و ۵+۱ که هفته گذشته در وین محقق شد، اعلان جنگ کرد از هزینه ۲۰ میلیون دلاری این لابی اسرائیلی طی دو ماه آینده برای اعمال نظر در رای کنگره علیه این معامله خبر داد. اما این اقدامات برای مواجهه ای کامل با توافق (هسته ای) امضا شده توسط گروه ۵+۱ و ایران منجر به ایجاد برخی اتحادهای ناشیانه سیاسی شده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: تشکیل گروهی تحت عنوان «۵۰c4» که شهروندان را برای «ایرانی فاقد برنامه هسته ای» دعوت می کند، بخشی از مبارزات آیپک علیه توافق هسته ای به شمار می آید. به نوشته نیویورک تایمز، این گروه صرفا با هدف اجرای این ماموریت شکل گرفته که آموزش هایی عمومی درباره «خطرات ناشی از معامله پیشنهادشده با ایران» به مردم ارائه دهد. به گزارش تایمز، ۲۰ میلیون دلار (هزینه شده توسط آیپک) به انجام تبلیغات در این زمینه در ۴۰ ایالت آمریکا و سایر اقدامات حمایتی اختصاص داده شده است.

به نظر می رسد در حال حاضر آیپک تمرکز اصلی خود را بر اتحاد میان اشخاص و گروه های آمریکایی مخالف دیپلماسی با ایران قرار داده که استفاده از سازمان مجاهدین خلق (منافقین) نیز از جمله آنها می باشد. این سازمان در تبلیغات تلویزیونی ساخته شده توسط گروه «شهروندان برای ایرانی فاقد برنامه هسته ای» که از سوی آیپک تغذیه مالی می شود، حضور برجسته دارد.

* فیلم «مجاهدین خلق» در تبلیغاتی تلویزیونی

نویسندگان این گزارش خاطرنشان کردند: فیلم تبلیغاتی «شهروندان برای ایرانی فاقد برنامه هسته ای» که توسط مجاهدین خلق تهیه شده، در تمامی برنامه های تلویزیونی کل کشور مشاهده می شود. در این فیلم، علیرضا جعفرزاده یکی از اعضای قدیمی این سازمان در واشنگتن در باشگاه ملی مطبوعات به تصویری ماهواره ای اشاره می کند.

مانند بسیاری از ویدئوهای متعلق به مجاهدین خلق، دراین فیلم نیز مشخص نیست که این تحلیل برگرفته شده از کدام کنفرانس مطبوعاتی است. هنگامی که جعفرزاده در حال توضیح روی تصاویر ماهواره ای است، صدایی بیرونی می گوید: “۵۰ سایت نظامی (ایران) می تواند بدون بازرسی به کار خود ادامه دهد.” و نوشته “بیش از ۵۰ سایت نظامی” بر روی صفحه نقش می بندد.»

برجسته ترین اقدام منافقین پس از بمب گذاری در ساختمان حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۹۸۱ _که در آن ۷۳ تن از اعضای حزب کشته شدند_ افشای عمومی این سخن (ادعایی) در سال ۲۰۰۲ بود که تاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز و کارخانه تولید آب سنگین اراک برای استخراج پلوتونیوم مورد استفاده قرار می گیرد. گرچه منافقین ادعا کرده بودند که شبکه مخفی این سازمان به چنین اطلاعاتی دست پیدا کرده اما در سال ۲۰۰۶، نیویورکر گزارش داد که این سرویس های جاسوسی اسرائیلی بوده که برای منافقین اطلاعات جمع آوری می کرده است.

لوب لاگ با اشاره به هجمه وسیع تبلیغات تلویزیونی گروه «شهروندان برای ایرانی فاقد برنامه هسته ای»، رهاورد تبلیغات سیاسی (مسموم) این گروه وابسته به آیپک را امضای ۲۴۷ قرارداد دریافت کمک دانست که بخشی از آن در جمعه گذشته محقق شد.

* تزریق دیدگاه منافقین در توافق ایران

در بخش انتهایی این گزارش آمده است: بازی آیپک با منافقین به پخش همین فیلم ختم نشد. «عاروتص شوع» بعنوان یک رسانه اسرائیلی به انتشار دیدگاه های مسعود رجوی، رهبر مجاهدین خلق پرداخته و وب سایت «شهروندان برای ایرانی فاقد برنامه هسته ای» نیز عنوان این مقاله (رهبر گروه مخالفان در تبعید ایران: معامله ای بد برای مردم ایران) را در صفحه اصلی خود قرار می دهد. این وب سایت روز یکشنبه مقاله «رجوی» را بدون هیچ توضیحی از صفحه «اتاق مطبوعات» خود حذف می کند.

حذف مصاحبه می تواند نشان دهنده این مساله باشد که گروه (شهروندان برای ایرانی فاقد برنامه هسته ای) دردسرهای احتمالی ارتباط با گروهک منافقین را دریافته است. مجاهدین خلق سالها در لیست گروه های تروریستی ایالات متحده قرار داشت اما در سال ۲۰۱۲ ازاین لیست حذف شد. کمپین لابی گری چند میلیون دلاری منافقین از ترور به رویکردی جدید در واشنگتن تغییر ماهیت داد: موضع گیری های سرسخت ضدنظام ایران، اجرای عملیات های لابی گری قوی و کمک های مالی سنگین که روابط مطلوب آنها را با جنگ افروزان ضدایران در کاپیتول هیل تداوم بخشیده است.

تمامی این اقدامات در حالی است که رفتارهای فرقه گرایانه و موارد متعدد نقض  حقوق بشر توسط رهبران ارشد این سازمان علیه اعضای آن اثبات شده است. رجوی و هوادارانش از ارتباطات خود در واشنگتن برای اعمال فشارهای بی پایان به منظور براندازی حکومت در ایران استفاده کرده و آن را به هدف اصلی سیاست ایالات متحده تبدیل کرده اند.

انتهای پیام/خبرگزاری فارس

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=3315