• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

کماندوهای پنتاگون در کشور میزبان فرقه رجوی مستقر می‌شوند

  • کد خبر : 32727
  • 10 ژانویه 2022 - 12:14

وزارت دفاع آمریکا یک ستاد عملیاتی را در آلبانی، کشور میزبان فرقه رجوی ایجاد کرده و قصد دارد با استقرار کماندوهای خود در این کشور به عنوان پایگاه اصلی برای ماموریت‌ها در حوزه بالکان استفاده کند.

به گزارش فراق، به نوشته وبگاه «استرایپس» فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در اروپا اعلام کرد که این ستاد به نیروهای ویژه ایالات متحده انعطاف لجستیکی بیشتر و دسترسی بهتر در منطقه می‌دهد.

«دیوید تابور» فرمانده نیروهای ویژه آمریکا در اروپا، گفت: «توانایی حرکت و آموزش سریع در بالکان در هماهنگی نزدیک با سایر نیروهای متحد و شریک، آلبانی را به بهترین مکان برای این تلاش تبدیل کرده است.»

بر اساس این گزارش، آلبانی یکی از اعضای ناتو است و این اقدام کماندوهای آمریکا را نزدیک کشورهایی مانند یونان، کوزوو، مونته نگرو، بوسنی، مقدونیه شمالی و صربستان قرار می‌دهد، مکانی که که نفوذ سیاسی، اقتصادی و نظامی روسیه به طور پیوسته در حال افزایش است.

این مقام ارشد نظامی آمریکا به شمار نیروهای ویژه این کشور در آلبانی اشاره نکرد، اما افزود که این نیروها به صورت چرخشی در آلبانی مستقر خواهند شد.

«ادی راما» نخست وزیر آلبانی نیز در پیامی گفت، این یک خبر فوق العاده و بیانگر اعتبار  بالا و همکاری نزدیک است. آلبانی در سال ۲۰۰۹ به عضویت ائتلاف نظامی ناتو درآمد و شش پایگاه دریایی، زمینی و هوایی، در اختیار نیروهای ناتو گذاشته است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو  چندی قبل گفت،  آلبانی نقشی بسیار مهم در ناتو ایفا می‌کند و این برای آلبانی و ناتو بسیار مهم و حائز اهمیت است و همانطور که  قبلا گفتم حالا برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری و فعال کردن یک پایگاه نیروی دریایی و هوایی در آلبانی داریم.

آلبانی حدود شش سال است که یکی از پایگاه های ناتو در این کشور را که الان موسوم به «اشرف ۳» است در اختیار مریم رجوی تروریست قرار داده است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=32727

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی