• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
چاپ دوم کتاب «بررسى تغيير ايدئولوژى سازمان مجاهدين خلق» به انضمام اسناد تازه منتشر شد

حکایت ارتداد مرکزیت مجاهدین خلق

  • کد خبر : 32578
  • 29 دسامبر 2021 - 12:05

چاپ دوم کتاب «بررسى تغییر ایدئولوژى سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۱۳۵۴» نوشته مظفر مخفمی مهرآبادی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش فراق، این کتاب که در سال ۱۳۸۴ چاپ شده بود، اکنون با اضافه‌شدن متن کامل «بیانیه‌ تغییر ایدئولوژی»، «جزوه سبز» و «نامه مجتبی طالقانی به پدرش» تجدید چاپ شده است. این سه جزوه برای نخستین‌بار منتشر می‌شوند.
 
در این کتاب، حکایت ارتداد مرکزیت مجاهدین خلق در سال‌هاى ۱۳۴۲-۱۳۵۴ و ریشه‌ها و مبانى التقاط نهفته در آموزش‌ها و باورهاى این فرقه، تشریح و بررسى شده است. گفت‌وگوهاى مستقیم با برخى از مؤثران و شاهدان آن رویداد، ارائه اسناد بى‌واسطه از مسببان تغییر ایدئولوژی و نقل آراء و نظرات گوناگون درباره حوادث آن سال‌ها ازجمله مطالب کتاب حاضر است که با دقتى درخور، گزینش و ویرایش شده و براى ثبت در تاریخ و آگاهى نسل‌هاى بعدى، در این مجموعه عرضه گشته است.
 
این کتاب در نه بخش تدوین شده است. در بخش اول نویسنده در دو فصل، دگرگونی در نیروهای سیاسی تا رویکرد عمومی به مبارزه مسلحانه را مورد بررسی قرار می دهد. بخش دوم در سه فصل، سازمان مجاهدین خلق را از تأسیس تا ضربه نخست در شهریور ۱۳۵۰ مورد مطالعه قرار داده است. بخش سوم کتاب که خود شامل دو فصل است، گام به گام به تغییر ایدئولوژی سازمان می‌پردازد.
 
بخش چهار کتاب خود شامل سه فصل است. در فصل اول تقی شهرام، معرفی می شود. در فصل دوم، «دوره‌های زمانی سازمان»، «ضعف‌های تشکیلاتی» و «چالش‌های پس از تغییر ایدئولوژی» واکاوی شده است. فصل سوم از این بخش نیز به «ترورهای ایدئولوژیک» و «ترورهای غیرایدئولوژیک و مرگ‌های مشکوک» اختصاص دارد.
 
بخش پنجم کتاب حاضر، سه فصل را دربردارد. که در فصل اول «وضعیت گروه‌ها در زندان» و در فصل دوم «فتوا و یا نقل فتوا علیه مارکسیست‌ها»، مورد بررسی قرار گرفته است. فصل سوم تحت عنوان «ماندن یا رفتن؟» به اظهارنظرهای جمعی از مبارزان مسلمان که روند تغییر ایدئولوژی را برای جامعه خطرناک می‌دانستند، اشاره شده است.
 
بخش ششم در دو فصل به بحث «ریشه‌یابی انحراف و استحال» می‌پردازد. گاه‌شمار کتاب حاضر در فصل هفتم آمده و بخش هشتم، ضمائم را دربرگرفته است. متن کامل «بیانیه تغییر ایدئولوژی»، «جزوه سبز» و «نامه مجتبی طالقانی به پدرش« همچنین »نامه سرگشاده عناصر مذهبی خارج از کشور به مرکزیت» در این بخش در اختیار مخاطبین قرار می گیرد. اسناد و تصاویر کتاب نیز در بخش نهم ارائه شده است.
 
چاپ دوم کتاب «بررسى تغییر ایدئولوژى سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۱۳۵۴» در ۴۶۴ صفحه به بهای ۱۱۰ هزار تومان منتشر شده است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب ضمن رجوع به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، می‌توانند به فروشگاه این مرکز واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه یا با شماره ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=32578

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی