• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

کشاورزان اصفهانی به خانه رفتند، مزدوران اجیر شده به صحنه آمدند

  • کد خبر : 32184
  • 27 نوامبر 2021 - 12:35

پس از پایان تجمع کشاورزان اصفهانی، روز گذشته تعدادی از افراد فریب خورده با جمعی از اراذل و اوباش در بستر رودخانه زاینده رود با شعارهای ساختار شکنانه تجمع را به سمت درگیری با نیروهای انتظامی هدایت کردند.

آنها به سرعت مشخص کردند از مردم و کشاورزان نیستند. شعارها، و حرکاتشان هم در حمایت از کشاورزان و مطالبات آب و خشکسالی نبود.

تعداد اندکی خط گرفته که اجیرشدگی آنان به وضوح مشخص بود شروع به درگیری با پلیس نمودند. از جمله یک موتور پلیس را آتش زدند، شیشه های یک آمبولانس را شکستند و به سمت پلیس سنگ پرت کردند.

تعدادی هم به دنبال ضربه زدن به اموال عمومی و بناهای تاریخی بودند و با ایجاد هرج و مرج درختان کهنسال خیابان تاریخی اصفهان را آتش زدند.

این در حالی است که نمایندگان صنف کشاورزان و مسئولان استانی روز گذشته توافق کرده بودند کمیته ای متشکل از استانداری، جهاد کشاوزی و صنف کشاورزان برای پیگیری مصوبات توافقات تشکیل شده و امورات به سرعت انجام شود.

پیش از این توافقنامه هم رئیس جمهور در بیستم آبان ماه در دیدار با مجمع نمایندگان استان دستور داد کار گروه زاینده رود احیا شود و معاون اول رئیس جمهور هم به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور داد با فوریت موضوع آب زاینده‌رود بررسی و راه حل های موجود اجرا شود. یعنی در حالی که توافقات انجام و کشاورزان نیز بستر رود را ترک کردند مزدوران اجیر شده به میدان آمدند.

تجمع کنندگان خط گرفته از اجانب با اعتراضاتی متفاوت از صبح دیروز خط آشوب و درگیری را پیش می بردند. آنها با روش کردن آتش در معابر عمومی و سنگ پرانی به سمت پلیس و شعارهای نامربوط که ربطی به مشکل آب و کشاورزان ندارد سعی می کردند به خشونت و ناامنی دامن بزنند.

بنا به گفته بسیاری از مردم اصفهان و رهگذران این افراد در دسته های ۴۰ و ۵۰ نفری بودند که تعدادشان به ۳۰۰ نفر هم نمی رسید.

 تعدادی از مردم و کاربران پس از اطلاع از کاراهای افراد همسو با دشمنان، در واکنش به این اقدامات هنجار شکنانه گفتند:

– همیشه یه عده اراذل و اوباش می آیند قاطی اعتراضات می شن که آخرش نه اعتراضات به جایی برسه و نه مشکلشون حل بشه و این خواست اونهاست

– کسی که تا دیروز می گفت کشاورز حمایتت می کنیم الان سنگ و آتش در دست گرفته، فردا اسلحه می گیرد و آخرش دودش به چشم من و شما می رود.

– هنوز مردم از کرونا خارج نشدن که وضعیت شون را سر و سامان بدن اینها می خوان کاری کنن که اجازه ندن مردم نفس بکشن و سریع می خوان همه جا را به آتش بکشن

– مردم حوصله این اقدامات ضد مردمی را ندارند و از نیروهای انتظامی می خواهیم با قاطعیت جلوی این هنجارشکنی ها را بگیرن که به اسم کشاورزان هر غلطی را انجام ندهند

– این اغتشاشگران از جایی دیگر یعنی منافقین پول گرفته اند تا در هر شهر ایران اعتراضی بود آنجا را به آتش بکشند…

امری که تا کنون بارها ثابت شده است که چگونه عوامل بیگانه و فرقه ضدخلق رجوی در پی هر اعتراض به حق مردم بلافاصله با تعدادی افراد اجیرشده به دنبال به آشوب کشیدن اعتراضات و گم شدن مطالبات اصلی مردم هستند. به خاطر اینکه آنان دقیقا به دنبال آرامش و حتی رسیدن مردم به مطالبات شان نیستند.

در چند سال گذشته به خاطر موضوعات و مشکلات اقتصادی و همراهی همین عوامل مزدور با خط عبری- عربی- غربی، تحریم ظالمانه آمریکا فشارهای اقتصادی زیادی روی مردم ایجاد کرده اما این جانیان و عوامل اجنبی همواره نشان دادند به دنبال درد مردم نیستند. از جمله  در قضیه گرانی بنزین در آبان سال ۱۳۹۸ در حالی که مردم می خواستند اعتراضات صنفی و اقتصادی خودرا  بازگو کند باز هم عوامل بیگانه و فرقه رجوی مزدور و اجیر شده به طور مضاعف حق مردم را از بین بردند.

گناه و رذالت فرقه رجوی در این پرونده ها دو چندان و نابخشودنی است. آن‌ها  باعث می‌شوند هم تعدادی از جوانان کم سن و سال و بی تجربه به ماجراجویی های خشونت بار کشیده شوند که در صورت دستگیری و یا قربانی شدن آنان یک سری خانواده ها را درگیر و گرفتار می کنند، هم با آتش زدن اموال عمومی مثل موتور و ماشین پلیس، آمبولانسی که برای کمک به مردم آمده است و آتش زدن درختان خیابان تاریخی باعث اذیت کردن مردم و خراب کردن روحیه آنان می شوند و دست آخر هم  باعث می شوند مردم به خاطر حفظ جان خود، خانواده و آرامش کشور و جدا کردن راه خود از مزدوران از اعتراضات به حقشان صرف نظر کنند.

این چه کمک و همراهی  است که به دنبال آشوب، آتش زدن و تخریب اموال عمومی هستند؟ پس اعتراض نیست ایجاد هرج و مرج اغتشاش، پیش بردن خط بیگانه، عاملیت بیگانه و مزدوری تمام عیار است.

مردم هفته پیش اعتراض کردند. مشکلات را گفتند، بررسی‌ها انجام شد و توافقات با این صنف به صورت توافقنامه شد حالا سر و کله اینها پیدا شده لذا با شدت بایستی با این از خدا بی‌خبرانی که هر دوره باعث زحمت، خسران و خفه شدن صدای اعتراضات می شوند برخورد شود.

اینها نه کشاورزند نه مردم، نه درد آب دارند و نه کشاروز و مشکل خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی را نمی فهمند. این‌ها فقط مزدورند و با تخریب اموال عمومی بدنبال تحریک مردم و ایجاد بلوا هستند ما به ازا آن پول و دلار می‌گیرند. دلشان نه به حال مردم می سوزد نه کشاورز.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=32184