• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

چرا خانواده ها به آب و آتش زده اند؟

  • کد خبر : 3155
  • 07 جولای 2015 - 9:38

چرا خانواده ها به آب و آتش زده اند؟Iraq_Ashraf_Families_Sari_9

اخیراً سایتها و رسانه ها و تبلیغاتچی های مجاهدین اعم از رهبر و نویسنده و اسیر، با آتشباری سنگین و با حداکثر تهاجم به مصاف خانواده های خودشان رفته و بعضاً از زبان اعضای اسیر، الفاظی که به خانواده ها نسبت داده می شود، قابل توصیف در فرهنگ و ادبیات ایرانی نیست.

همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، بانی و باعث و بنیانگذار چنین حرکت تهاجمی و ضد بشری علیه خانواده های مجاهدین، خود مسعود رجوی بوده که اخیراً نیز در رد عواطف و انسانیت و مسئولیت خانواده ها به قول خودش کتابی هم نوشته است!

به راستی چرا این روزها خانواده های مجاهدین در حداکثر مسئولیت و شتاب، دل را به دریا زده و متقابلاً رهبران مجاهدین در حداکثر تهاجم تبلیغاتی، به مقابله با خانواده ها پرداخته اند؟ مسایل زیاد مبهم و به دور از انتظار نیست. رهبران مجاهدین جهت حفظ و نظم نظام فرقه ای و کنترل و باقی داشتن اسرا در مناسبات فرقه ای، از شیوه های جنسی و عاطفی و تقابل با خانواده ها، سود برده و خانواده ها نیز در راستای عشق و عاطفه و مسئولیتهای انسانی، تمام تلاش خود را به عمل می آورند و قیمت تبلیغات کذب و دروغ سران سازمان را به جان می خرند.

واقعیت این است که در شرایط طبیعی و به زعم تبلیغات مجاهدین، کسی راضی نیست در این گرمای تابستان به کشور ناامن عراق سفر کرده و خود را پشت دربهای بسته لیبرتی رسانده و منتظر ملاقات باقی بماند. مگر این که شخص و خانواده، عشقی و دردی در وجودش باقی مانده باشد که هرگونه آرامش و قرار را از او سلب کرده باشد.

کشور عراق، یکی از ناامن ترین نقاط کره زمین است و همچنین اردوگاه لیبرتی بارها مورد سوء قصد و خمپاره باران نیروهای مختلف قرار گرفته و از طرف دیگر سران سازمان به طرفهای مختلف اعم از ایران و عراق و سوریه، اعلام جنگ داده و خلف وعده هایی نزد اربابان قدیم و جدید، که جملگی به ویژه با نزدیک شدن توافقات هسته ای مابین ایران و غرب و بی مصرف شدن مجاهدین نزد اربابان منطقه ای و غربی، مزید بر علت و ازدیاد تهدیدات نسبت به قبل شده است. خانواده ها، اینها و شرایط اسفناک زندگی و یا بردگی در اردوگاه لیبرتی را می دانند. آنان شرایط خطرناک و ناامنی اعضای خانواده شان را از اخبار و رسانه ها و به ویژه از اسرای مجاهدی که فرار کرده و خود را به ایران رسانده و اطلاعات شان را نزد اعضای خانواده های اسرای باقیمانده در لیبرتی، بازگو کرده اند، باخبر شده و چنین است که سخت نگران جان و باقیمانده عمر و زندگی اعضای خانواده و عزیزان شان هستند.

از یاد نباید برد، اکثر اعضای اسیر و باقیمانده در اردوگاه لیبرتی، یا نان آور خانواده شان بودند و یا می توانستند نان آور خانواده باشند و در قوام و دوام و پیشرفت خانواده سهم داشته باشند. ولی در اثر غفلت و جهل و اسارت و پشامدهای دیگر، فریب وعده های پوچ فرقه را خورده و در خدمت منافع استعمارگران و جنگ طلبانی قرار گرفتند که انواع و اقسام مشکل و محدودیت برای خود ایجاد کرده اند. حال که اکثراً عمری از آنان گذشته و پیر و فرتوت شده اند، با توجه به شرایط خطرناک عراق و منطقه و توافقات هسته ای پیش رو مابین ایران و غرب، فرصتی دست داده تا خانواده ها ضمن نگرانیهای مضاعف، قبول مسئولیت کرده و تتمه عمر و زندگی باقیمانده خانواده شان را در کنف حمایتهای خود قرار دهند. این کار آسانی نیست، اما غیر ممکن هم نیست.

در مقابل حق مسلم خانواده ها در راستای دیدار و ملاقات و حتی آزادسازی عزیزان شان، سران سازمان توجیه می آورند که ما در حین جنگ صد برابر هستیم و می خواهیم در شرایط اسارت اعضاء، مردم ایران را آزاد کنیم! خانواده ها با صدا و بی صدا و حتی با ابزارهای دیگر و منطق بلندگو، می خواهند به دنیا اعلام بکنند که آنان نیز جدا از منافع فرقه ای و استعمارگران و جنگ طلبان، حق و حقوقی دارند. آخر این چه جنگی است که پایان ندارد و سران جنگ قبل از همه از صحنه گریخته اند و چرا می بایست بار محنت و همه فشارهای جنگ فرسایشی بر دوش نیروهای پایین و خانواده های آنان باقی بماند. آیا این برده داری و گروگانگیری در راستای نیازهای مالی و حفاظت از رهبران فرقه و نیازهای سیاسی و جنگی اربابان فرقه، نیست؟

این چنین است که خانواده ها به دور از هرگونه تبلیغات و تهمتهای کذب فرقه ای و سیاسی و جنگی، خود را به آب و آتش زده اند تا مگر با دست روی دست گذاشتن و از دست دادن فرصت، عمری را با دوری از عزیزان شان و یا عذاب وجدان سر نکنند.

کانون سیاسی ـ فرهنگی ایران فانوس

(پایان)

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=3155

نوشته های مشابه

03آوریل
آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی
پیام نوروزی فریده پرورش به برادر خود در فرقه رجوی

آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم