• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

بنی صدر این دنیا را برای پاسخگویی به خیانت‌هایش ترک کرد / نوبت رجوی‌ها هم خواهد رسید

  • کد خبر : 31544
  • 09 اکتبر 2021 - 13:56

ابوالحسن بنی صدر، اولین رئیس جمهور ایران که پس از عزل از فرماندهی کل قوا و ریاست جمهوری از کشور فرار کرد، در سن ۸۸ سالگی در فرانسه به درک واصل شد.

به گزارش فراق، بنی‌صدر اولین رئیس‌جمهور تاریخ ایران بود که سال۶۰ به‌ دلیل همکاری با فرقه مسعود رجوی و کارشکنی‌هایش در دفاع مقدس با رأی مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت وی، از ریاست ‌جمهوری عزل شد.

وی در پوشش زنانه به‌ همراه مسعود رجوی سرکرده فرقه تروریستی رجوی به فرانسه گریخت و مورد استقبال برخی سران وابسته به رژیم پهلوی قرار گرفت.

بنی‌صدر در فرانسه به‌ همراه رجوی شورای ملی مقاومت را تأسیس کرد اما بعد از چندی از این شورا جدا شد و طلاق دخترش(فیروزه) را از رجوی گرفت.

بنی‌صدر در فرانسه به‌همراه رجوی شورای ملی مقاومت را تأسیس کرد اما بعد از چندی از این شورا جدا شد و طلاق دخترش(فیروزه) را از رجوی گرفت.
بنی‌صدر چگونه تحت نفوذ سیا قرار گرفت؟
به نوشته پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، دولت آمریکا برای نفوذ در ارکان نظام جمهوری اسلامی و سوءاستفاده از جایگاه برخی عناصر داخلی در جهت اهداف خود، با این عناصر همکاری مخفیانه‌ای داشت اما با فاش شدن خیانت‌های افراد نفوذی، چهره واقعی آمریکا نیز هویدا شد.
ابوالحسن بنی‌صدر یکی از افرادی است که به خاطر عملکرد موذیانه، از همان ابتدا مورد توجه سازمان سیا قرار گرفت و به سرعت خود را در زمین بازی آمریکا قرار داد. به طوری که در اسناد لانه جاسوسی، برای بنی‌صدر کد رمز در نظر گرفته شد.
بنابر اعتراف یکی از گروگان‌ها به نام تام آهرن – رئیس قرارگاه سیا در تهران – یکی از جاسوسان سیا که خود را نماینده یک کمپانی تجاری معرفی کرده بود، در حوالی ۲۹ مرداد ۵۸، به تهران می‌آید و بین سه تا پنج بار با بنی‌صدر ملاقات می‌کند. در آخرین جلسه بنی‌صدر با پیشنهاد دریافت حقوق ماهیانه هزار دلار به عنوان مشاور اقتصادی شرکت تجاری تحت پوشش سیا موافقت می‌کند.
یکی از همکاری‌های خائنانه طبس با سازمان سیا را می‌توان در جریان طبس مشاهده کرد. بعد از شکست آمریکا در طبس، او که رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوا بود، خیلی سریع دستور انهدام بقایای تجهیزات نظامی آمریکا در طبس را صادر کرد و در این جریان، همه اسناد موجود در هلی‌کوپترهای آمریکایی یکجا از بین رفت. به گفته هاشمی رفسنجانی در آن شرایط که «آمریکایی‌ها رفته بودند [فرار کرده بودند] چه ضرورتی برای بمباران منطقه وجود داشت؟L
بنی‌صدر که در دوران جنگ تحمیلی هم خیانت‌های خود را ادامه داد، در ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ نیز در مراسم سالگرد دکتر مصدق در دانشگاه تهران، فتنه دیگری را کلید زد و باعث به وجود آمدن هرج و مرج شد. در نهایت این خیانت‌ها فاش شد و مجلس شورای اسلام رای به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر داد و او مجبور شد در لباس زنانه، به طور محرمانه از ایران فرار کند.

وی در فرانسه در تمام این سال‌ها به همکاری با اپوزیسیون علیه مردم ایران مشغول بود. بنی صدر دنیا را برای پاسخگویی به جنایات و خیانت هایش به مردم ایران ترک کرد و این تقدیر در انتظار رجوی جنایتکار و دار و دسته اش نیز خواهد بود.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=31544

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی