• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سرنوشت دردناک کودکان در زندان‌ خانه‌های رجوی

  • کد خبر : 31344
  • 21 سپتامبر 2021 - 12:50

روز بیستم ماه سپتامبر، مصادف با روز جهانی کودک در آلمان است. در این روز، به بهانه حمایت از حقوق کودکان در سراسر آلمان جشن گرفته می شود ولی تنها یک ایالت آلمان در این روز تعطیل می باشد.

یه گزارش پایگاه خبری- تحلیلی فراق، به مناسبت روز جهانی کودک در آلمان، سایت ایران فانوس دیگر به موضوع کودکان مجاهدین خلق پرداخته است.

سی و یک سال پیش در چنین ایامی به بهانه جنگ خلیج فارس که صدام حسین به کویت حمله کرده بود مسعود رجوی رهبر مجاهدین خلق از فرصت جنگ استفاده کرد و نزدیک به هزار تن کودکان اعضاء را که بزرگترین خطر در راستای انقلاب ایدئولوژیک دوم و طلاق مابین مادران و پدران شان، بودند را به اقصی نقاط جهان تبعید کرد.

از میان نزدیک به هزار تن از کودکان تبعیدی که به کشورهای آمریکا، اروپا، اسکاندیناوی، کانادا و استرالیا، تبعید شدند سرنوشت مشابه نداشتند. تعدادی را پدران و مادران جداشده پس از سال ها دوندگی از مراجع قانونی تحویل گرفتند، تعدادی توسط والدین هوادار مجاهدین مورد سوء استفاده جنسی و عاطفی قرار گرفتند، تعدادی در یتیم خانه ها آواره و خیابانی شدند، تعدادی در پانسیون های مجاهدین با تربیت تروریستی مجددً به پایگاه های تروریسم در عراق بازگشتند، تعدای معتاد شده و خودکشی کردند، تعدادی خوشبختانه شانس یاری شان کرد و در شرایط سخت و کشنده گلیم شان را از آب بیرون کشیدند، تعدای نیز خود را به موطن خود ایران رسانده و نزد اقوام شان سکنی گزیدند و النهایه تعدادی نیز به سرنوشت نامعلومی دست یافتند.

بزرگترین ستم و استثمار قرن را رهبران مجاهدین خلق به اعضای شان روا داشته و به آنان تحمیل کردند اما این ستم و استثمار به نوبت ابتدا شامل حال کودکان، سپس زنان و مردان شده است.

در همین رابطه، یک بار دیگر به مناسبت روز جهانی کودک در کشور آلمان که مصادف با روز دوشنبه بیستم ماه سپتامبر است، کتاب «شقایق های زخمی» را لینک می کنیم. این کتاب که به بهانه مرگ یکی از کودکان مجاهدین خلق به نام آذر غراب در کشور آلمان است، در پاییز سال ۱۳۸۴ با تعدادی از مربیان و پدران و مادران کودکان مجاهدین طی گفت و شنودی، تهیه و نگارش شده است.

سازمان ملل متحد روز بیستم ماه نوامبر را روز جهانی کودک نامگذاری کرده است در حالی که روز جهانی حمایت از کودکان در بسیاری از کشورها اول ژوئن است.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=31344