• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

به بهانه توهین «مریم» یزیدی به اندیشه امام حسین(ع): اگر دین ندارید آزاده باشید

  • کد خبر : 30963
  • 28 آگوست 2021 - 12:56

در یکی از مطالب سایت فراق توجه بنده به یک واکنش جلب شد.

به گزارش فراق، بعد از مطالعه آن متوجه شدم که چه واکنش بسیار درست و به جایی بوده است، چرا که مریم رجوی سرکرده فعلی فرقه رجوی در اظهارات روز عاشورا در اردوگاه مرگ «اشرف ۳» خطاب به حاضرین گفته: «سلام بر تو ای شورشگر بزرگ تاریخ ! »

بدون شک خط فکری فرقه رجوی آکنده از اباطیلی است که مسعود رجوی در طول بیش از ۴۰ سال تلاش کرده تا فرهنگ آلوده و بیمار گونه ای که خودش به آن دچار شده را به همگان نسبت دهد.

مسعود و مریم رجوی بارها امام حسین (ع) را شورشگر خطاب کردند، زیرا در اندیشه‌های مریض گونه آنها امام حسین(ع) قبل از اینکه یک راهبر، رهبر، آزادیخواه و انقلابی باشد یک شورشگر است. یعنی مقام و منزلت امام حسین (ع) را به میزان و سطح فکری خودشان تنزل می دهند، چون خودشان را بالاترین و بزرگترین فرد در جهان می‌دانند.

مسعود رجوی جانشین خودش (مریم رجوی) را مکلف کرده بود که در سخنرانی های خودش به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، امام حسین(ع) را با جملات و لغات رجوی پسند آلوده کند تا شنونده ها حیرت نمایند.

البته هر شنونده ای اگر به میزان متعادل و معقولی دارای فهم و شعور نسبی باشد قطعا متوجه خواهد شد به کارگیری واژه شورشگر برای مقام سیدالشهدا(ع) توهین است. و اگر این سخن از روی عمد باشد که دقیقا منظور مریم رجوی هم عمدی است گناه بسیار نابخشودنی می باشد.

ما همیشه انبیاء، اولیا و ائمه اطهار را به آزاد اندیشی و آزادیخواهی می شناسیم و نه به شورشگریشان.

امام حسین(ع) به قوای سرکوبگر دشمن گفت: « إِن لَم یَکُن لَکُم دین و کُنتُم لا تَخافونَ المَعاد فَکونُوا أَحرارَاً » (اگر شما دین ندارید و از روز قیامت هراس ندارید پس آزاده باشید.)

امام نگفت که اگر دین ندارید شورشگر باشید، نگفت که اگر آزاده نیستید دست به شورش زده و از این طریق جامعه را به اغتشاش بکشانید. امام فرمودند آزاده باشید، دقیقا از همین جاست که امام حسین (ع) مقام و منزلت می گیرد و جایگاهش تاریخی و ستودنی می گردد.

ما این جملات سخیف رجوی را محکوم کرده و با موضعگیری هایمان به افکار عمومی می گوییم که فریب این گونه مَغلَطهِ گویی و سَفسَطه سازی های رجوی را نخورند.

بی تردید که هیچ وجه تشابهی بین طرز اندیشه امام حسین (ع) با فرقه یزیدی رجوی وجود نداشته و ندارد.

یادداشت از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=30963

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»