• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

انتقاد استاد دانشگاه کانادا از حضور مقامات غربی در سیرک فرقه رجوی

  • کد خبر : 30468
  • 12 جولای 2021 - 11:29

یک استاد دانشگاه کانادایی در صفحه توییترش با انتقاد از حضور مقامات غربی در نشست سالانه فرقه تروریستی رجوی، گفت که آنها با حضور در چنین نشستی تنها تظاهر به دفاع از دموکراسی در ایران می کنند.

به گزارش فراق، توماس جونو استادیار دانشگاه اُتاوا در واکنش به حضور مقامات پیشین  و فعلی آمریکایی و برخی دیگر از کشورها در کنفرانس سالانه گروهک تروریستی منافقین در صفحه توییترش نوشت: آن موقع از سال است که مجاهدین خلق، فرقه ای متخاصم واقع در آلبانی که از هیچ حمایتی در ایران برخوردار نیست، نشست سالانه اش را برگزار کرده و در آن سیاستمداران غربی که پول خوبی گرفته اند حضور یافته و تظاهر می کنند که از دموکراسی در ایران حمایت می کنند. 
جونو در ادامه نوشت‌: حمایت از مجاهدین خلق ابتدا از سوی جمهوری خواهان آمریکا و سیاستمداران محافظه کار در کشورهای دیگر غربی و البته از سوی تعداد قابل توجهی از دموکرات ها(و برخی لیبرال ها در کانادا) انجام می شود. 

اظهارات این استاد دانشگاه کانادایی در پی این مطرح می شود که بنابر گزارش شبکه فاکس نیوز، مایک پمپئو که به شکل مجازی در همایش سالانه فرقه رجوی سخنرانی می کرد، از این فرصت برای طرح دوباره دیدگاه های خصمانه و ادعاهای خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

وی در این سخنرانی با طرح این ادعا که اعضای گروهک منافقین به دنبال یک ایران آزاد و دموکراتیک هستند از مخالفان ایران خواست تا به اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ادامه دهند.

پمپئو همچنین با تاکید بر ضرورت اعمال تحریم علیه ایران، گفت که این تحریم‌ها واقعی و لازم بود اما ۲ سال کافی نیست.

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا که همواره مواضعی به شدت ضد ایرانی داشته و سابقه ای طولانی در لفاظی و اقدام علیه کشورمان دارد، همچنین خشم خود را از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران ابراز کرد و ادعاهایی علیه او و روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشورمان مطرح کرد.

استفان هارپر، نخست وزیر پیشین کانادا، یانش یانشا، نخست‌وزیر اسبق اسلوونی و تعدادی از قانونگذاران آمریکایی از جمله رابرت منندز، تد کروز، روی بلانت، بن کاردین، کوین مک‌کارتی، جم جفریز هم در این کنفرانس سخنرانی کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=30468

نوشته های مشابه

25آوریل
اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲
فراق برای اولین بار افشا می‌کند

اسامی جعلی و مستعار سران فرقه رجوی / ۲

25آوریل
فرید ماهوتچی، رابط ملاقات‌های مخفیانه با دولتمردان آلبانی
25آوریل
جواد احمدی، عنصری که در پوشش پزشک برای رجوی جاسوسی می‌کرد!