• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
خانواده چشم انتظار «رحیم کیوکان» خطاب به نخست وزیر آلبانی:

«رحیم کیوکان» در مقر فرقه رجوی تحت فشار است

  • کد خبر : 30069
  • 07 ژوئن 2021 - 9:26

خانواده یکی از اعضای گرفتار در فرقه رجوی، نامه ای خطاب به نخست وزیر آلبانی نوشت و در خصوص شرایط استقرار وی در آن کشور استمداد طلبید.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق به نقل از انجمن نجات مرکز تهران، متن نامه خانواده چشم انتظار رحیم کیوکان که از طرف لیلا کیوکان نوشته شده به شرح زیر است:

آقای ادی راما
نخست وزیر محترم جمهوری آلبانی

ما خانواده رحیم کیوکان، یکی از اعضای گرفتار در مقر سازمان مجاهدین خلق در آلبانی، شامل همسر، چهار فرزند، دو داماد، دو عروس و هفت نوه، مطلع شده ایم که وی طی سالیان خواهان ارتباط با خانواده اش بوده اما از این کار توسط مجاهدین خلق منع گردیده است.
اطلاعات به دست آمده حاکی است که او اکنون به دلیل فشارهای جسمی و روحی که کلا به افراد ناراضی طالب ارتباط با خانواده در مجاهدین خلق وارد می گردد بیمار گشته و در حبس به سر می برد و همچنان مجاز به ارتباط با خانواده اش نمی باشد.

همچنین اطلاع یافتیم که او از جانب مجاهدین خلق به شدت تحت فشار بوده تا علیه خانواده خود که دست به فعالیت برای کسب خبر از وی زده اند موضعگیری کند و کار آنان را تقبیح نماید که وی از این کار امتناع کرده و به همین دلیل تحت سرکوب و فشارهای مضاعف قرار گرفته است.

رحیم کیوکان، ۷۸ ساله در سپتامبر سال ۱۹۸۱ به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق و به دستور سازمان از کشور خارج شد و نهایتا به عراق رفت. او سپس همراه با دیگر اعضای سازمان به کشور آلبانی منتقل شد. او مانند دیگر اعضای سازمان حق ارتباط با دنیای خارج خصوصا خانواده و دوستان را ندارد.

ما طی این سالیان تلاش بسیار کردیم و نامه های زیادی به مقامات دولت آلبانی و ارگان های بین المللی و حقوق بشری ارسال نمودیم و خواستار ارتباط با رحیم کیوکان و کسب خبر از احوال او شدیم اما هیچ نتیجه ای از این تلاش ها نگرفتیم.

ما از شما طلب یاری داریم که به هر نحو ممکن ارتباط ما با رحیم کیوکان، که در سازمان مجاهدین خلق اسیر بوده و حق هرگونه ارتباط از وی سلب شده و در سن کهولت بیمار هست، را برقرار نمایید تا از نگرانی خارج شویم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=30069