• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کارشناس حوزه بالکان در گفت و گو با فراق تشریح کرد

جزئیات صدور کارت شهروندی برای اتباع خارجی در آلبانی / دولت آلبانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا ناچار است برای اتباع خارجی کارت صادر نماید

  • کد خبر : 29978
  • 23 می 2021 - 9:54

کارشناس حوزه بالکان گفت: دولت آلبانی در فرایند مذاکرات خود برای پیوستن به اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شنگن، ناچار است برای اتباع خارجی ساکن در آلبانی کارت شهروندی صادر نماید.

علیرضا طیب‌زاده، صبح امروز در تشریح جزئیات صدور کارت شهروندی به اتباع خارجی در آلبانی اظهار داشت: بر اساس اعلام مسؤولان وزارت کشور آلبانی، به کلیه اتباع خارجی مقیم در این کشور، یک کارت سفید که در اصطلاح محلی به آن «کارت بارزا»، می گویند صادر خواهد شد.

وی افزود: این کارت‌ها شامل یک کد شهروندی تراشه‌دار است که در آن تمام اطلاعات فرد ثبت شده و در دسترس قرار می‌گیرد.

طیب زاده ادامه داد: پاسپورت ها و کارت های ملی آلبانی توسط یک شرکت فرانسوی چاپ می شود و بدین جهت تا زمان دریافت کارت اصلی برگه های موقت به افراد داده می شود.

کارشناس حوزه بالکان افزود: اتباع خارجی با این کارت، تمام کارهایی که شهروندان عادی در آلبانی می‌کنند را از قبیل قراردادهای مالی، فعالیت‌های تجاری، اشتغال، ازدواج و … به غیر از حق رای و شرکت در انتخابات می توانند انجام دهند.

علیرضا طیب‌زاده تصریح کرد: بعد از این مرحله که به اتباع خارجی کارت سفید شهروندی داده شد، افراد می توانند برای دریافت «گرین کارت» یا «کارت سیتی زن» که در اصطلاح محلی به آن «کارت یاشیل» می گویند اقدام کنند و هر تبعه ای که این کارت را داشته باشد دقیقا همانند شهروندان آلبانیایی می توانند در انتخابات هم شرکت کند.

این کارشناس حقوق با اشاره به این که داشتن کارت یاشیل در آلبانی، آخرین مرحله برای دریافت پاسپورت توسط یک تبعه خارجی محسوب می‌شود، گفت: رویه کنونی دولت آلبانی در برخورد با اتباع خارجی مشابه روش کشور آلمان و برخی کشورهای مهاجرپذیر در مواجهه با تبعه های خارجی است.

کارشناس حوزه بالکان در پایان گفت: آلبانی برای ورود به اتحادیه اروپا ناچار است که به این قوانین پایبند باشد و قطعا جداشده‌های فرقه رجوی هم از مزایای این اقدام بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29978