• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

اسامی جمعی از شکنجه‌گران فرقه رجوی

  • کد خبر : 29326
  • 10 سپتامبر 2023 - 13:57

این روزها مهمترین موضوع در محور فرقه رجوی برگزاری دادگاه سران جنایتکار این فرقه در ایران است که حسابی آن ها را به خود پیچانده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در زیر به سوابق ننگین جمعی از شکنجه گران و سرکردگان خائن فرقه رجوی که در قتل و آزار اعضای ناراضی این فرقه به صورت مستقیم شرکت داشتند، نگاهی داشتیم.

اعضای شکنجه شده، خانواده های قربانیان و نجات یافتگان خواهان رسیدگی به جرائم این افراد در دادگاه، محاکمه و پیگرد آنان هستند.

۱ـ مسعود رجوی، مسئول شماره یک  قتل، شکنجه و خیانت به اعضا

مسعود رجوی رهبر فرقه شکنجه گر رجوی است که همه جنایات ها و خیانت ها به دستور او  انجام شده است. وی به طور خاص در سال ۷۳ بعد از زندانی و شکنجه کردن بیش از ۵۰۰ عضو ناراضی، آنها را گروه گروه محاکمه کرد. حکم قتل اعضای ناراضی، دستور قتل اعضا جدا شده در جلسات عمومی، زندانی نمودن از دو تا ۱۰ سال، فرستادن اعضای ناراضی به زندان ابوغریب، گروگان افراد ناراضی و… تنها بخشی از جرایم وی در زمینه شکنجه و قتل اعضای فرقه است.

۲-مریم قجر عضدانلو با نام مستعار مریم رجوی

 جانشین رهبر فرقه رجوی است. شکنجه جسمی و روحی اعضای ناراضی به دستور مستقیم مریم قجر توسط شکنجه گران فرقه اجرا می شد. وی هم اکنون مقیم در کمپ مانز آلبانی است.

 3ـ مهوش سپهری با نام مستعار نسرین (هند جگرخوار)

شکنجه گر و رئیس دادگاه های فرمایشی فرقه رجوی است که به دستور او ده ها نفر به زندان ابوغریب فرستاده شدند.

اعضای ناراضی سال ها در زندان های ابوغریب در سخت ترین شرایط در وضعیت وحشتناکی قرار داشتند و تعدادی از آنها اعدام شدند. تعدادی با کمک صلیب سرخ با اسیران عراقی معاوضه شدند و سرنوشت تعدادی دیگر نامعلوم است. همچنین برخی ناراضیان که خواهان جدایی از سازمان مجاهدین بودند به دستور او در می دانهای مین بین مرز ایران عراق رها شدند.  دستور شکنجه و زندان ده ها مخالف رجوی در تشکیلات به فرمان او صادر شده است، مسئول مستقیم تمامی عملیات های تروریستی در داخل خاک ایران از سال ۷۵ به بعد، مسئول تیم اعزام ترور به داخل ایران، نظارت بر عملیات و فرماندهی آن تا پایان عملیات تروریستی بخشی از جنایت های اوست. این زن آن قدر در داخل تشکیلات فرقه رجوی منفور بود که به هند جگرخوار معروف شده بود.

۴ـ سید محمد سادات دربندی

سید محمد سادات دربندی با نام مستعار کاک عادل، رئیس زندان در اسارتگاه بدنام اشرف بود. بازجو و شکنجه گر است. او بعد از مرگ قربانعلی ترابی در سلول به شکنجه گران دستور داد تا به زندان یورش ببرند و همه را با مشت و لگد بزنند و داد می زد که حق ندارید در سلول هم در مورد مرگ قربانعلی ترابی حرف بزنید.

۵ـ مجید عالمیان

وی باز جو، شکنجه گر و زندانبان بود. نامبرده در سال ۱۳۸۲ به هنگام حمله نیروهای ائتلاف به عراق به درک واصل شد.

۶ـ میرحسین موسوی نیا سیگارودی با نام های مستعار ( فاضل- پرویز)

بازجو، شکنجه گر و عضو دستگاه اطلاعات رجوی است. همکاری با نیروهای صدام و جاسوسی علیه کشور خویش بخشی از جنایت های اوست.

۷ـ حسن عزتی با نام مستعار نریمان

بازجو، شکنجه گر و زندانبان است که به گفته شاهدین این فرد به همراه بهرام جنت صادقی، جسد قربانعلی ترابی را که بر اثر شکنجه جان باخت، از سلول خارج کرد.

۸ـ محمد محدثین با نام مستعار بهنام

بازجو و جزو هیأت دادگاه رجوی است که حکم اعدام برای اغلب جدا شدگان صادر کرده است.

۹ـ محمد علی جابر زاده انصاری با نام مستعار قاسم (به درک واصل شد)

نامبرده جزو هیأت دادگاه رجوی بود که حکم اعدام برای اغلب جدا شدگان صادر کرد. وی به درک واصل شده است.

۱۰ـ بهرام جنت صادقی با نام مستعار مختار

بازجو، شکنجه گر و زندانبان. این فرد جسد قربانعلی ترابی که بر اثر شکنجه در سلول جان داد را به همراه مجید عالمیان از سلول خارج کرد. 

۱۱ـ محمد باقر شعبانی با نام مستعار باقر

باز جو، شکنجه گر، زندانبان، مسئول جابجایی زندانیان از سلول به دادگاهی که رجوی برگزار می کرد.

۱۲ـ حمید یوسفی

بازجو، شکنجه گر، زندانبان. فرهاد طهماسبی زیر دست این شکنجه گر در سال ۷۳ کشته شد که فرقه رجوی به دروغ بعد از چند سال فرهاد را شهید نامگذاری کرد تا بدین شیوه بر جنایتهایش سر پوش بگذارد.

۱۳ـ عباس داوری با نام مستعار رحمان

رابط رجوی با سیستم اطلاعاتی صدام ملعون بود. وی جزو هیأت دادگاه فرمایشی رجوی هم بود که حکم اعدام افراد ناراضی را صادر می کرد. او همچنین رابط رجوی برای تحویل دادن مخالفان فرقه به زندان ابوغریب به همراه نادر رفیعی نژاد، یکی از اعضاء مهم تشکیل دهنده دادگاه های خصوصی در تشکیلات فرقه مافیایی رجوی بود.

۱۴ـ حسام عاملی

شکنجه گر، زندانبان

۱۵ـ محسن امینی

(شکنجه گر، زندانبان و یکی از سرکردگان جابجایی زندانیان به هنگام تشکیل دادگاه توسط شخص رجوی بود.

۱۶ـ فهیمه اروانی

شکنجه گر، بازجو و یکی از اعضای هیأت دادگاه فرمایشی رجوی است. وی یکی از اعضاء مهم تشکیل دهنده دادگاه های خصوصی در تشکیلات فرقه رجوی برای اعضای ناراضی بود.

در سال ۷۳ یک سری از افراد جدید الورود به دستور نامبرده سر به نیست و ناپدید شده اند.

۱۷ـ مهدی برائی با نام مستعار احمد واقف

باز جو، شکنجه گر و یکی از افراد تصمیم گیرنده در دادگاه های خصوصی برای افراد ناراضی بود. برائی یکی از رابطین فرقه رجوی با سیستم اطلاعاتی صدام ملعون هم بود. این فرد توسط رجوی انتخاب شده بود و به همراه هیأتی به قرارگاهها می رفت و دادگاه خصوصی برای افراد ناراضی داخل تشکیلات فرقه رجوی برگزار می کرد. او عضو هیأت تصمیم گیرنده و مسئول فرستادن نیروهای تروریستی برای حملات خمپاره ای و ترور شخصیتهای ایرانی از قرارگاه جلولا (انزلی) به مرزهای ایران هم بود.

۱۸ـ حجت بنی عامری با نام مستعار حکمت

باز جو، شکنجه گر، زندانبان و یکی از سرکردگان جابجایی  افراد برای بردن به دادگاه های فرمایشی رجوی بود.

۱۹ـ امید برومند با نام مستعار ناجی

این فرد جزو کسانی هست که به دستور رجوی افراد ناراضی در فرقه را شکنجه می کرد و در رها کردن نفرات ناراضی در میدان مین های مرزی ایران و عراق نقش مستقیم داشت.

۲۰ـ اسداله مثنی

این فرد برای خوش خدمتی به رجوی اعضای ناراضی را به شدیدترین شکل شکنجه می کرد و مدعی بود که اگر کسانی هم در زیر شکنجه کشته شوند به نفع رجوی است.

۲۱- مهدی ابریشمچی با نام مستعار شریف

مهدی ابریشمچی از  اعضای رده بالای فرقه رجوی است که در دادگاه های خصوصی حکم اعدام برای مخالفان رجوی صادر می کرد. وی یکی از نمایندگان رجوی در ارتباط با سیستم اطلاعاتی صدام ملعون بود.

بازجویی و شکنجه مخالفان رجوی در نشست هایی که به طور خصوصی برای افراد برگزار می شد و شکنجه روحی افراد در نشستهای عمومی با مخاطب قرار دادن فرد به عنوان نفوذی و انواع تهمت و فحش های ناموسی بخشی از ماموریت های ابریشمچی بود.

۲۲- پرویز کریمیان با نام مستعار جهانگیر

یکی از نمایندگان رجوی در دستگیری های سال ۷۳ بود. این فرد مسئول دستگیری مخالفان رجوی در مقری موسوم به محور ۱۱ بود.

۲۳- حسن محصل

بازجو و شکنجه گر عضو دستگاه اطلاعاتی رجوی که در شکنجه و آزار اسیران جنگی در اردوگاه های عراق نقش مستقیم داشت.

۲۴- عبدالوهاب فرجی نژاد با نام مستعار افشین (در ماجرای اخیر ورود پلیس به «اشرف ۳» به درک واصل شد)

شکنجه گر، زندانبان و یکی از فرماندهان تیم های ترور در تهران و سپس در عراق بود. این فرد جنایتکار فرمان کشتن گروهی از نیروهای ارتشی اسیر در عملیات موسوم به فروغ جاویدان (مرصاد) را داده است.

۲۵- علی اکبر انباز با نام مستعار یوسف

وی در اعزام تیم های تروریستی از قرارگاه جلولا به داخل ایران همراه با مهوش سپهری و مژگان پارسایی نقش مستقیم داشت. وی همچنین در بردن نفرات ناراضی و رها کردن آنها در میدان های مین مرزی بین ایران و عراق نقش اصلی را ایفا کرده است.

۲۶- حسین ابریشمچی با نام مستعار حسین ابر

وی در اعزام نیروهای تروریستی برای انجام عملیات داخل ایران از قرارگاه جلولا نقش مستقیم و در سرکوب افراد ناراضی درون فرقه نقش اساسی داشت. نامبرده در سال ۱۳۹۲ به درک واصل شد و به سزای اعمالش رسید.

۲۷- فریدون سلیمی

مسئول آمارگیری زندانیان در سه نوبت طی روز بود. وی در سال ۷۳ در اروپا بود اما به خاطر زیاد بودن زندانی ها توسط رجوی به عراق فرا خوانده شد تا مسئولیت زندانبانی و شکنجه ناراضیان درون فرقه رجوی را به عهده بگیرد.

۲۸- لیلا دشتی

نامبرده در سال ۷۳ به همراه محبوبه جمشیدی، معصومه ملک محمدی و بتول رجایی مسئول بازجویی از زندانیان در سال ۷۳ بود.

۲۹- بتول رجایی

وی به همراه فهیمه اروانی و معصومه ملک محمدی از اعضای اصلی تشکیل دهنده دادگاه های خصوصی برای اعضاء ناراضی بود. نامبرده به درک واصل شده است.

۳۰- زهرا توکلی با نام مستعار نصرت

مسئول ستاد سررشته داری (پشتیبانی) ارتش رجوی، بازجو و یکی از سرکردگان رجوی بود که در سال ۷۳ ناراضیان را به زندان می فرستاد.

یکی از جداشده های فرقه رجوی درباره وی نوشته است: «سال ۷۳ من و تعدادی از دوستانم که در یکان ترابری به فرماندهی زهرا میرباقری که یکی از زیرمجموعه های ستاد سررشته داری بود قرار داشتیم، به سیاه چال های رجوی فرستاده شدیم و زیر شکنجه های وحشیانه سران فرقه قرار گرفتیم.»

۳۱- جلال منتظمی با نام مستعار کاک جلال

جلال منتظمی یکی از نمایندگان رجوی در امر رها کردن نیروهای مخالف در میدان های مین بین ایران عراق و یکی از فرماندهان اعزام تیم های تروریستی از عراق به داخل ایران بود.

۳۲- حسن رودباری

حسن رودباری یکی از فرماندهان تیم های تروریستی فرقه رجوی بود که آموزش و به کارگیری مواد انفجاری را مستقیما از گارد ریاست جمهوری صدام و فدائیان صدام یاد گرفت. وی در داخل اشرف به تیم های تروریستی که می خواستند از داخل عراق برای عملیات وارد ایران شوند آموزش می داد.

۳۳- سعید مهدویه

سعید مهدویه در زمان صدام یکی از رابط های پادگان جلولا به نام انزلی با سیستم اطلاعاتی صدام بود.

۳۴- رقیه مشهدی آقا با نام مستعار مژگان پارسایی

فرمانده پادگان موسوم به انزلی در شهر جلولای عراق بود. نامبرده طی یک دهه در عراق  به عنوان مسئول اول فرقه ایفاء نقش می کرد. پارسایی مسئول مستقیم اعزام تیم های تروریستی به داخل ایران از پادگان انزلی بود. وی مسئول درست کردن سند های جعلی برای پولشویی در همین پادگان موسوم به انزلی بود. محمد رضا پیرنظری که مخالف تشکیلات فرقه رجوی بود به دستور همین زن در میدان مین قصر شیرین رها شد اما به صورت معجزه آسا توانست خودش را از میدان مین نجات دهد. احمد رضاپور در پادگان جلولا که تحت فرماندهی او بود بر اثر فشارهایی که بر وی آورد در سر پست پدافند اقدام به خود زنی کرد و جان باخت.

تحویل دادن ناراضیان تشکیلات فرقه رجوی به زندان ابوغریب در زمان صدام ملعون جزو جنایت های این زن بود. پارسایی زمانی که مریم قجر در سال ۲۰۰۳ در فرانسه دستگیر شده بود همه اعضای فرقه را مجبور به نوشتن درخواست خودسوزی کرد. وی مسئول محاکمه و برگزاری دادگاه های خصوصی برای افراد ناراضی در درون تشکیلات به همراه دیگر سران فرقه به خصوص مهوش سپهری، مهدی ابریشمچی، مهدی براعی معروف به احمد واقف و عباس داوری معروف به رحمان بود.

۳۵- علی اصغر قدیری با نام مستعار حسین اصفهانی: بازجو

 شکنجه گر و زندانبان در سال ۱۳۷۳

۳۶- نادر رفیعی نژاد

نامبرده به علت تحصیل در رشته حقوق در تمام سال های حضور در فرقه به عنوان کارچاق کن، محاکمه گر افراد نارضی،  جاعل گواهی فوت اشتغال داشت. از او به عنوان قاضی جهت صدورحکم زندانی و بازداشت بسیاری از افراد ناراضی استفاده می کردند.

نادر رفیعی نژاد در سال ۹۰ به علت سکته فوت کرد.

۳۷- محمدرضا محدث

بازجو، شکنجه گر و زندانبان در سال ۱۳۷۳

۳۸- بهمن کامیاب شریفی

بازجو شکنجه گر و زندانبان در سال ۱۳۷۳

۳۹- حسین فرزانه سا

بازجو، شکنجه گر و زندانبان در سال ۱۳۷۳ و یکی از عناصر اطلاعاتی دستگاه رجوی

اسامی برخی دیگر از زنان شکنجه گر که در سال ۱۳۷۳ در آزار زنان فرقه نقش مستقیم داشتند به شرح زیر است:

شهین حائری، فاطمه خردمند، سعیده شاهرخی (به درک واصل شد) فریبا خداپرستی، سپیده ابراهیمی، محبوبه جمشیدی، پری بخشایی، لیلا سعادت نژاد، کبری حسن وند، حشمت تیفکتچی، فخری امیرعلیپور، انسیه نوید و فروغ پاکدل.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29326

نوشته های مشابه

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱

ثبت دیدگاه

  1. چه کثافت هایی امیدوارم در جهنم عذاب الیم شان تمام نشود

  2. از مجاهدین خلق کثیف تر و خائن‌تر در تاریخ کشور نداریم. خداوند به ملت ایران رحم کرد که اکثر اعضاش در عملیات مرصاد به درک واصل شدند و یا در زندان ها اعدام شدند وگرنه این کشور و این مردم روی آرامش نمی‌دیدند بخاطر بمب گذاری ها و عملیات تروریستی این کثافت ها.