• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
بازتاب قتل بی رحمانه یک سیاه پوستِ آمریکایی در رسانه های جهان و سکوت خفت بار فرقه رجوی

ارباب فرقه رجوی در بحرانی بزرگ در حال خفه شدن است

  • کد خبر : 25736
  • 06 ژوئن 2020 - 11:58

بیش از یک هفته است آمریکا درگیر تبعات مرگ «جرج فلوید» جوان سیاهپوستی است که به دست پلیس قاتل و نژاد پرست ایالات متحده آمریکا از شهر «مینیاپولیس» در ۲۶ مه ۲۰۲۰  به قتل رسیده است.

مرگ مظلومانه این جوان سیاه پوست و رفتار وحشیانه پلیس آمریکا باعث شد که در اکثر ایالات چون مینیا پلیس، کالیفرنیا و نیویوریک و .. حتی واشنگتن به تظاهرات برخاسته و اعمال نژاد پرستانه  پلیس امریکا را به چالش بکشند. تا کنون اعتراضات به۱۴۰ شهر آمریکا گسترش یافته که از جمله آن‌ها می‌توان به آتلانتا، فینیکس، واشینگتن دی سی، نیویورک، دالاس، هوستون، بوستون، دنورو شیکاگو اشاره کرد.

سازمان ملل نحوه مرگ «جرج فلوید» را فاجعه‌بار خواند و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت آمریکا درخواست کرد تدابیری اتخاذ کند تا دیگر شهروندان این کشور شاهد مرگ بی دلیل آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نباشند.

رسانه‌های آمریکایی از حضور صد‌ها هزار آمریکایی در در اعتراضات سراسر کشور خبر می دهند. خبرگزاری های مهم  آنان چون واشنگتن پست، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، سی ان ان… با گسترش و افزایش دامنه اعتراضات و درگیری ها، به پوشش خبری موضوع می پردازند.

قتل وحشیانه  جرج فلوید با گسترش اعتراضات در صدر توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته و تقریبا تمام خبرگزاری های مهم دنیا در طی هفته به پوشش خبری این رویداد ظالمانه  می پردازند. این رسانه‌ها مهمترین دلیل شکل‌گیری اعتراضات در آمریکا  را سیاستهای تهاجمی آمریکا نسبت به کشورهای دیگر، و بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات داخلی و نظامات سیاسی و اقتصادی  خود و مداخله در امور داخلی سایر کشورها توصیف کرده‌اند.

در انگلستان آلمان فرانسه، دانمارک برزیل استرالیا ایتالیا و …. فعالان اجتماعی به پریایی تظاهرات در همبستگی با مردم آمریکا پرداخته و با شعارهای «زندگی سیاهان ارزشمند است»  «عدالت بدون معطلی»  و «عدالت نداریم، آرامش نداریم» سعی دارند با همبستگی با جنبش های ضد نژاد پرستی  و پیشرفت حقوق بشر کمک نمایند تا شاید کمی از ظلمی که دهه ها ست به سیاهپوستان آمریکایی وارد می شود کمتر شود.

تاکنون هزاران گزارش و شکایت از رفتارهای خشن پلیس توسط متعرضان علیه پلیس آمریکا به ثبت رسیده، صدها تن بازداشت و حداقل ۱۱ تن تا کنون کشته شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در توئیتی از اعزام گارد ملی حمایت و خواستار تیراندازی به نیروهای اعتراض کننده شد.  واکنش او به اعتراضات، باعث انتقاد بسیاری از فعالان اجتماعی و همچنین سیاست‌مداران آمریکایی شده‌است.

بسیاری از افراد سرشناس دنیای سیاست از لرد کوربین گرفته تا باراک اوباما و حتی برخی از سناتورهای معلوم الحال که زمانی مدافع فرقه منافقین هم بوده اند چون «تد کروز» و «الیزابت وارن» به کشتار وحشیانه سیاهپوستان و سیاست های نژاد پرستانه امریکا اعتراض نمودند.

علاوه بر سیاستمداران دموکرات، بسیاری از شهرداران ایالات متحده از جمله شهردار واشنگتن به تهدید ترامپ مبنی بر فرستادن ارتش برای برقراری نظم در شهرها اعتراض کرده‌اند. یک معاون سابق وزارت دفاع آمریکا در اعتراض به حمایت وزیر دفاع از اقدامات ترامپ برای سرکوب معترضان از مقام خود در «هیئت علمی » پنتاگون استعفا داد.

هزاران تظاهرات‌کنندۀ سفید و رنگین‌پوست، در منطقه منهتن نیویورک  و سایر کشورها  در تجمعات خویش  شعار «زندگی سیاهان مهم است» را سر دادند

پس از  هشت روز، حتی با تهدید ترامپ مبنی بر استفاده از ارتش نیز نشانی از بازگشت آرامش دیده نمی‌شود نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا برخورد بسیار خشنی را با خبرنگاران داشته و برخی از خبرنگاران را بازداشت ، مضروب و کتک می زنند و مانع پوشش خبری اعتراضات می شوند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  در یک موضعگیری گفت: «در شرایطی که پلیس آمریکا در جریان ناآرامی‌های جاری در این کشور، وحشی‌گری‌هایی را نسبت به خبرنگاران مرتکب می شود، وزیر خارجه ایالات متحده نمی‌تواند درباره رعایت حقوق بشر به کسی چیزی بگوید.»

در این میان معدود خبرگزاری های معلوم حال  سعی  می کنند بدون پرداختن به  ظلم و بی عدالتی  در آمریکا وارونه گویی نموده  و تقلا  می کنند. همسو با سیاستهای حاکمیتی حرکت کنند، به عنوان مثال فاکس نیوز در خبری مغرضانه تنها به اخبار مرتبط با خسارات به مراکز و زخمی شدن مأموران امنیتی می پردازد و در خبری قید کرده «…در نتیجه اعتراضات شب گذشته واشنگتن بیش از ۵۰ نیروی سرویس مخفی زخمی شده اند و خسارات زیادی به مراکز دولتی و … وارد شده».

در این میانه سایت فرقه رجوی که هم اکنون اربابش درگیر بحران عظیمی شده است خفقان گرفته و به صورت ریاکارانه ای با آموزش گرفتن از همدستش فاکس نیوز تنها اقدام به درج یک خبر کوتاه مغرضانه نموده و همراستا با اربابانش بی شرمانه  مردم سیاهپوست آمریکا را قانون شکن جلوه می دهند.

در حالی که جنایات پلیس آمریکا  و رفتار  نژاد پرستانه و ظالمانه  اش درقبال بسیاری از کشورهای جهان از ونزوئلا گرفته تا فلسطین و سوریه و کوبا بر همگان روشن است. فرقه  منافقین آنچنان با دجالیت و خفت از این موضوعات روی برمی گردانند که گویا وجود ندارند.

رویکردی که طی سالیان  به خوبی نشان داده؛ این گروه ضاله که روزگاری یاوه های ضد امپریالیستی سر می داد اکنون تفاله ای  بیش در دستان همان امپریالیسم نیست که توانایی و  جرئت کوچکترین اشاره ای به بحران حقوق بشری  و مشکلات مردم آمریکا  را ندارد تا آنجا که حتی از ترس و به فرموده اجازه یک موضعگیری ساده را هم ندارند.

همانطور که قبلا هم گفتیم شیوه قدیمی سکوت خفت بار منافقین به خاطر منافع و جیره خواری اولین بار نیست و آنان مجبورند در چنین شرایط هایی سکوت پیشه و حمایت گر اعمال شرمگینانه دولت های امپریالیسم وظالم باشند.

 اجبار و خفتی که بدان ملزم هستند باعث رسوایی بیش از پیش همیشگی می شود. ترس از دست دادن حمایت و دلارهای خونین آغشته به خون سیاهپوستان آمریکا و  مردم بیگناه یمن و سایر مظلومان برای فرقه از نان شب هم واجب تر است.  

این تئوری محض گروه رجوی است. سکوت در مقابل  هر ظلمی، خفت و ذلیلی در برابر هر عمل بیرحمانه ارباب ، به خاطر به دست آوردن حمایت و هدف سیاهی که همواره  وسیله را توجیه می کند. اینبار خواه پوشاندن خون به ناحق ریخته شده جرج فلوید باشد خواه قطعه قطعه شدن جمال خاشقچی باشد و یا کشتار کودکان یمنی،  ویران کردن خانه های زنان و مردان فلسطینی ….

گزارش از: مریم سنجابی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25736