• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نامه انجمن نجات به سفیر سوئد در ایران

  • کد خبر : 2523
  • 19 می 2015 - 13:08

 سفیر محترم سوئد در ایران

13 - 1 (2)

احتراماً باطلاع می‌رساند، طبق اخبار دریافتی، مقاماتی از کشور متبوعتان در ارتباط با نمایندگان مریم رجوی از رهبران  MEK قرار گرفته‌اند، در این رابطه بر اساس احساس مسئولیتی که داریم لازم است چند نکته ضروری را خاطر نشان کنیم:    
انجمن نجات همانطور که در نامه‌های قبلی عنوان شده بود، یک انجمن انسان‌دوستانه، حقوق بشری است که در خدمت خانواده‌های افراد MEK در ایران فعالیت می‌کند. لذا وظیفه خود می‌داند که هر چه بیشتر شما را نسبت به فعالیتها و عملکردهای سیاسی این سازمان آگاه سازد.    
۱-اقدام سازمان مجاهدین به ترور نزدیک به ۱۲۰۰۰نفر در سالهای بعد از انقلاب
۲-اعمال روابط فرقه‌ای در این سازمان توسط رجوی. با اعضا و هواداران خود در کمپ لیبرتی و اشرف، رهبران این سازمان تلاش دارند تا سیستم کنترل از راه شستشوی مغزی را در گروه فرقه‌‌ای خودشان در کمپ لیبرتی حفظ کنند. آنها حتی به ساکنین کمپ اجازه‌ی استفاده از تجهیزاتی که UNHCR برای آنها نصب کرده است، نمی‌دهند. اعضاء اجازه ندارند تا از تلفن و تلویزیون استفاده کنند. آنها همچنین هیچگونه دسترسی به دنیای بیرون از فرقه‌ی رجوی ندارند.
۳-فشار سیستماتیک روانی، علیه اعضای فرقه به‌صورت سنگینی اعمال می‌شود. به گفته‌ی نفراتی که از کمپ لیبرتی فرار کرده‌اند، نشست‌های شستشوی مغزی با شدت هر چه بیشتری برگزار می‌شود.
۴- اعضای گروه هرگز اجازه‌ی ملاقات با خانواده‌هایشان را نمی‌یابند.    
۵-اما مهمترین نکته‌ای که اشاره‌اش در اینجا ضروری است نحوه جلب حمایت‌های سیاسی آنها است که چگونه با صرف ملیون‌ها دلار توانسته‌اند حمایت تعداد زیادی از  پارلمانترها، مقامات سابق، وزرا و حتی برندگان جایزه نوبل را به دست آورند.
در اینجا ما فقط بخشی از مقاله کریستین ساینس مانیتور را می‌آوریم که به عنوان یک ناظر بیطرف توانسته است بخشی از ابعاد آن را بازگو نماید.
    
کریستین ساینس مانیتور    
اسکات پیترسون ۸ اوت ۲۰۱۱    
پرداخت‌های هنگفت    
مقامات اسبق آمریکا که در برنامه‌های مرتبط با MEK شرکت می‌کنند به مانیتور گفتند که آنها مبالغ کلانی دریافت کرده‌اند که از جانب گروه‌های محلی آمریکایی ایرانی‌تبار به دفاتر سخنرانی که در برنامه‌های عمومیشان حضور پیدا می‌کنند، پرداخت می‌شود.    
مقام وزارت خارجه، که با این نوع سخنرانی‌های قراردادی آشنایی دارد مکانیزم آن را چنین توضیح می‌دهد:
” هماهنگ‌کننده سخنرانی‌هایتان تماس می‌گیرد و می‌گوید بابت ۲۰ دقیقه سخنرانی ۲۰ هزار دلار نصیبتان می‌شود. هواپیمای خصوصی می‌فرستند و کار که تمام شد ۲۵ هزار دلار دیگر هم می‌دهند. گروهی هم می‌فرستند تا توضیح دهند راجع به چه چیزی حرف بزنید”    
مقام دیگر آمریکایی می‌گوید: “مقامات بلندپایه امنیت ملی، هیچگاه چیزی راجع به MEK نشنیده‌اند،‌ تا حالا در آن سطوح موضوعشان مطرح نشده است. بنابراین زمانی که نمایندگان MEK خودشان را یک پلتفرم سیاسی که متشکل از ۱۵ بزرگ‌ترین نظر تمدن غربی است، معرفی می‌کنند، کاملاً قانع‌کننده به نظر می‌آیند.”
این قراردادها می‌تواند تا ۱۰۰۰۰۰ دلار باشد و شامل چندین حضور در برنامه باشد. طبق گفته مقام وزارت خارجه، گاهی اوقات آنها صراحتاً می‌گویند که «ما یک سازمان ظاهری برای MEK نیستیم.

تاثیرگذاری و پول    
لی هامیلتون به مانیتور گفت که پول خوبی را برای صحبت در واشنگتن در تایید برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی دریافت کرده است.    
فرماندار سابق پنسیلوانیا اد رندل نیز با سخنرانی ده دقیقه‌ای در برنامه مرتبط با MEK،۲۰۰۰۰  دلار دریافت کرد. او این رقم را تایید کرد و گفت: ” هیچ مقدار مبلغ پولی نمی‌تواند ما را وادار به گفتن چیزی کند که اعتقادی به آن ندارم.”    
“رندل گفت در مدت سخنرانیش در اواسط جولای تلفنی روز دوشنبه دریافت کرده‌ بود و از او دعوت شده بود تا شنبه بعد در برنامه‌شان شرکت کند. او به مخاطبش ابتدا جواب رد داد به او گفت: «من درباره‌ی این موضوع واقعاً هیچی نمی‌دانم، بنابراین فکر کنم صلاحیت این کار را نداشته باشم.”    
رندل از آنها به هر حال تشکر کرد به خاطر متقاعد کردنش، به‌خاطر توجیه کردنش در طول هفته، به‌خاطر اطلاعاتی که برایش فرستادند و به‌خاطر صحبت‌های بیشتری که صبح همان روز سخنرانی با او داشتند.
قاضی موکازی به مانیتور گفت که برای تعدادی از حضورهایی که داشته پول دریافت کرده است اما اضافه کرد که “مقوله‌ی پول مثل یک ماهی قرمز است». الگور برای سخنرانی درباره گرم شدن زمین پول دریافت کرد، آیا کسی درستی اعتقاداتش را زیر سوال برد؟”    
یک مقام دیپلماتیک سابق آمریکایی به مانیتور گفت که دسامبر گذشته برای سخنرانی در پاریس پیشنهاد پرداخت ۲۵۰۰۰ دلار شد اما او قبول نکرد. به او گفته شد که می‌تواند صرفاً راجع به مسائل کلی درباره‌ حقوق بشر در ایران  نکاتی را بگوید و لزومی به ذکر MEK نیست، اگرچه ” ارتباط MEK روشن بود؛ اصلاً هیچگونه چیزی مخفی درباره‌ آن نبود” . به او گفته شد در این صورت ” ایرانیهای ثروتمند در اروپا”  پول را خواهند پرداخت.
سخنرانان پروازی اصلی شامل بیل ریچاردسون، وزیر سابق انرژی؛ ژنرال پیتر پیس رئیس سابق ستاد مشترک؛ وسلی کلارک فرمانده عالی نیروهای ناتو و جیمز جونز مشاور سابق امنیت ملی اوباما، هستند.
پی جی کراولی سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا که در برنامه ژوئن MEK صحبت کرد به مانیتور گفت: “لیست بسیار پرهیبتی است، پر از کارشناسان امنیت ملی و هر کدام از ما اهمیت ایران را برای امنیت آمریکا تشخیص می‌دهیم.”    
آقای کراولی گفت: “به من پیشنهاد پول شد که در برنامه‌ای سخنرانی کنم اما چیزی که من گفتم توضیحات خودم بود و نه تاثیر پولی که به من داده بودند”.    
چه کسی این پولها را می‌پردازد؟    
منابع مالی فعالیت‌های تبلیغی برای اعاده حیثیبت MEK روشن نیست، حتی برای مقامات آمریکایی. مانیتور از بیش از ده سخنران این مسئله را پیگیری کرد که همراه با گزارشهای خبری و افشاگریهای رسمی، تصویری از چندین گروه ایرانی-آمریکایی داد ـبرخی از آنها در گذشته با MEK ارتباط داشتند و تمامشان در فعالیت‌های هواداری MEK درگیر هستند- که هزینه این فعالیت‌ها را تقبل می‌کنند.    
علاوه بر زنجیره‌ای از برنامه‌هایی با شرکت‌کنندگان بسیار در هتل‌ها و اماکن آمریکایی کلاس‌بالا و در پاریس، بروکسل و برلین، این فعالیت‌ها تبلیغات تمام صفحه در روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن‌پست را هم شامل می‌شود –که هزینه‌اش ۱۷۵۰۰۰دلار برای هر کدام می‌رسد- که می‌خواهد MEK از لیست خارج شده و حفاظت قرارگاه اشرف تامین گردد.    
چندین کنفرانس اجرا شده توسط ExecutiveAction ، LLC، که نیل لیوینگستون مدیر عامل ‌آن برای مدت طولانی در موضوع‌های MEK فعال بوده‌ است، حمایت مالی شده‌اند. شرکت او گزارشهای مبسوطی جهت اثبات نادرستی مواضع رسمی آمریکا نسبت به MEK فراهم کرده است.    
آقای لیوینگستون برطبق وب‌سایت شرکتش، نیز یکی از اعضای کمیته سیاست ایران (IPC)، است. اولویت اول کاریش بیرون آوردن MEK از لیست سازمانهای تروریستی است.    
چندین سخنران برنامه‌های مرتبط با MEK به مانیتور گفتند که از طرف انجمن ایرانی-آمریکایی کالیفرنیای شمالی به آنها پرداخت شده است. مدیر انجمن، احمد معین در قبال پیگیریهای متعدد تلفنی و ایمیلی ما هیچ واکنشی نشان نداد؛ وبسایت گروه برای فعالیتها و برنامه‌های هواداری MEK اختصاص داده شده است.    
گروه کالیفرنیا، شرکت قدرتمند حقوقی واشنگتن را به نام Akin Gump Strauss Hauer & Feld  به کار گرفت (قرارداد بست) تا از طرف MEK برای خارج کردنشان از لیست تروریستی وزارت خارجه لابی راه اندازد.
همچنین بر طبق گزارش افشاگرانه‌ی طبقه‌بندی شده‌ در اوائل ژولای توسط سناتور جمهوریخواه باب فیلنر که به legistorm.com  ارسال شده بود، مقداری حمایت مالی از جانب انجمن ایرانی-آمریکایی کلرادو صورت گرفته بود. این انجمن برای سفر درجه یک و هزینه‌های اقامتی سناتور جمهوریخواه فیلنر که در گردهمایی ژوئن MEK در پاریس شرکت کند، مبلغ ۶۲/۶۵۸۹  دلار به حساب او واریز کرد.    
این فرم رسمی افشاگرانه توضیح می‌دهد که هدف او شرکت در ” یک گردهمایی پرشکوه از ایرانیان در حمایت از حقوق بشر و دموکراسی در ایران”  است. در این فرم هیچ اشاره‌ای به MEK و رجوی نشده بود.     
فیلنر مجدداً در سال ۲۰۰۷،  ۷۹۴۹/۴ دلار جهت شرکت در ” گردهمایی برای حقوق بشر در ایران” در پاریس به او پرداخت شد. طبق ” فرم گواهی‌ تامین مالی مسافرت شخصی”  درخواستی، هر دو مسافرت ذکر شده توسط تیم مهدی قائمی از گروه کلرادو پرداخت شد.    
وزارت خارجه توضیح داده است که چگونه MEK   گروه‌های وابسته را با نام‌های مساعد شکل داده است تا جلب پول و حمایت کند.    

با توجه به موارد فوق و موارد زیادی دیگری که از حوصله‌ی این گزارش خارج است از شما استدعا داریم امکان ملاقاتی را فراهم نمایید تا نمایندگان این انجمن بتوانند از نزدیک با ارائه مدارک فوق و همچنین ارائه مجموعه قطوری از اسناد و مدارک دیگر ذهن شما را نسبت به این فرقه روشن نمایند تا بتوانید تصمیم درست و واقع‌بینانه‌تری را در قبال آنها اتخاذ نمایید.    

با تشکر  

 
انجمن نجات – تهران

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=2523