• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مصاحبه با خانم سلطانی و آقای علی جهانی در حاشیه دادگاه مهدی ابریشمچی

  • کد خبر : 2481
  • 14 می 2015 - 10:52

مصاحبه با خانم سلطانی

در حاشیه دادگاه مهدی ابریشمچی در پاریس

7Mai-2015-Abrichamchi-Aksion-14

آقای تاجبخش:در خدمت خانم سلطانی هستیم از اعضای ارشد سابق شورای رهبری سازمان مجاهدین ؛

خانم سلطانی ضمن عرض سلام خدمت شما می خواستم از شما بپرسم که دلیل حضور تان را در اینجا در میدان سن میچل پاریس چیست .؟

خانم سلطانی: سلام به شما و هر کس که صدای منو می شنود ما اینجا در میدان سن میچل پاریس جمع شدیم برای اینکه امروز در همین جا در دادگاهی در پاریس مهدی ابریشمچی محاکمه می شود و ما خواستار این هستیم که عدالت اجرا بشود برای اینکه مهدی ابریشمچی یکی از مهره های اصلی و یکی از کسانی است که در همان اوایل انقلاب همسرش را به مسعود رجوی واگذار کرد و یکی از مهره هایی هست که دستوراتی که مریم رجوی و مسعود رجوی دارند توسط ایشان به اجرا در می آید و کار هایی که اینها می کنند به اسارت گرفتن انسان ها هست در تشکیلات خودشان یک مقر در لیبرتی عراق دارند و همینجا در اورسورواز مقر دیگری دارند که اینجا انسان ها را اسیر نگه داشتند. که اینها حق داشتن آزادانه موبایل و ارتباط جمعی و رسانه ای ندارند و متاسفانه در قبال اینها و فعالیت های اینها در همین کشور فرانسه چشم پوشی می شود از تشکیلات فرقه ای که اینها دارند و ما می خواهیم که عدالت رعایت بشود و مریم رجوی خاتمه بدهد به استبداد تشکیلاتی که دارد و اعضا را آزاد کند چون همه فعالیت هایی که مریم رجوی می کند فقط برای اهداف و خواسته های مسعود رجوی است و نه کسی دیگر و می دانیم که از هر فرصتی که پیش می آید فقط برای مشروع کردن کارهای مسعود رجوی هست و نه برای کس دیگری و ما می خواهیم که خاتمه داده بشود به این استبداد و افراد بتوانند آزادانه خودشان انتخاب کنند و کسانی که در لیبرتی الان هستند حدود سه هزار نفر در لیبرتی هستند و متاسفانه هیچ کاری برای اینکه اینها نجات پیدا کنند و جانشان را بتوانند نجات بدهند، نیست و در عوض می بینیم که مریم رجوی دنبال کارهای دیگر و مهمانی های خودش هست .

آقای تاجبخش: خیلی متشکرم خانم سلطانی در مورد آینده این جریان و این سازمان چه فکر می‌کنید و به چه سمت و سویی می رود؟

خانم سلطانی : سازمان مجاهدین از من تمام شده است یعنی اینها بیشتر شبیه یک گروه مافیایی شدند که با استفاده از پول و صرف هزینه هایی که انجام می دهند هزینه های کلانی که از پول نفت مردم عراق و همینطور اخاذی های مالی که کردند اینها توانستند یک سری پول و امکانات داشته باشند و با خرج این امکانات الان  دارند کارهای شان را انجام می دهند .

آقای تاجبخش: خیلی متشکرم از وقتی که در اختیار ما گذاشتید

خانم سلطانی: خواهش میکنم خدا نگه دار


مصاحبه با آقای جهانی

در حاشیه دادگاه مهدی ابریشمچی در پاریس
(از دقیقه سه و چهل به بعد)

19942_16890601_2

آقای تاجبخش: آقای جهانی سلام عرض میکنم خدمت شما لطفا دلیل حضور تان را در اینجا در میدان سن میچل پاریس بفرمایید ؟

آقای جهانی: منم سلام عرض میکنم خدمت شما و بینندگان عزیز من و دیگر دوستان اینجا جمع شدیم بخاطر اینکه مطلع شدیم که مهدی ابریشمچی نفر دوم سازمان مجاهدین و شریک جرم رجوی الان دارد در دادگستری پاریس بدلیل فعالیت های تروریستی محاکمه می شود. لذا ما اینجا جمع شدیم تا حمایت خود را از این اقدام دادگستری پاریس و محاکمه این فرد تروریست اعلام کنیم و درضمن حمایت خود را از قربانیان کمپ لیبرتی در کشور ناامن عراق اعلام کنیم و خواستار رهایی و آزادی آنها از کمپ لیبرتی و کشور ناامن عراق و انتقال آنها به کشورهای امن ثالث هستیم .

آقای تاجبخش: آقای جهانی شما در آینده سازمان مجاهدین خلق با این رویه ای که در پیش گرفته است چه فکر می‌کنید؟

آقای جهانی: والا سازمان مجاهدین خلق با این روش و رویه ای که دارد هیچ آینده روشنی ندارد و آینده اش بسیار تیره و تار است بخاطر اینکه این سازمان به روز نیست و با شرایط کنونی جامعه ایران و مردم ایران همگام نیست و بخاطر اینکه مردم ایران برای آزادی خودشان و برای رفاه اجتماعی بیشتر خودشان در یک مسیر دیگری هستند و دارند به شیوه های مسالمت آمیز و اصلاح طلبانه فعالیت می کنند و دنبال خواسته های خود هستند ولی سازمان مجاهدین خلق درست صد و هشتاد درجه عکس و خلاف جهت مردم ایران دارد حرکت می کند .

آقای تاجبخش: چرا این را می فرمایید که دارد خلاف جهت مردم ایران دارد حرکت می کند ؟

آقای جهانی: مثلاً به طور مثال خدمت شما و بینندگان عزیز عرض کنم بطور خاص در همین چند وقت پیش که یک توافق مقدماتی هسته‌ای ایران با قدرت های بزرگ غربی حاصل شد مردم ایران به خیابان ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند بخاطر این توافق نامه که هنوز نهایی نشده است و اگر نهایی بشود چشم انداز برداشته شدن تحریم های اقتصادی می باشد. ولی سازمان فرقه گرای مجاهدین هم سو با سیاست های اسرائیل و جناحهای جنگ طلب در حزب جمهوری خواه آمریکا مخالف این توافق نامه هست و خواستار تحریم های اقتصادی شدید و جنگ و خونریزی و ویرانی در ایران هست .

آقای تاجبخش: شما مطلع هستید که افراد زیادی در کمپ لیبرتی عراق و همینطور در آلبانی آماده جدا شدن از این سازمان فرقه گرا هستند و بطور بالقوه نفر این سازمان به حساب نمی آیند ولی شاید به نوعی انگیزه لازم و یا جسارت لازم را برای اینکار نداشته باشند که از این سازمان جدا شوند. شما چه پیامی برای دوستان خود در عراق و آلبانی دارید؟

آقای جهانی: ما از دوستان خودمان در عراق و کشور آلبانی از هر طریق ممکن حمایت می کنیم و از هر کمکی که از دست ما بر بیاید دریغ نمی کنیم و به آنها می گوییم که تجربه ما جدا شدگان نشان داده است که این سازمان فرقه گرا سازمانی نیست که آینده ای داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر چه زودتر از این فرقه تروریستی جدا شده و به زندگی و آینده خود فکر کنند و دنبال آینده زندگی و مبارزه خود باشند و خودشان با جدا شدن از این سازمان فرقه گرا و قدم گذاشتن در دنیای آزاد برای سرنوشت آینده شان آزادانه تصمیم گیری کنند

آقای تاجبخش: خیلی متشکرم از وقتی که در اختیار ما قرار دادید

آقای جهانی: خواهش میکنم.

(پایان)


 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=2481