• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

خرج هایی که «جان» رجوی به باد داد

  • کد خبر : 22434
  • 24 سپتامبر 2019 - 10:58

ترامپ در اقدامی قابل پیش بینی، جان بولتون مشاور امنیت ملی خود را از کار اخراج کرد. او دلیل اینکارش را فاصله زیاد بولتون از او در موضعگیری ها و رفتار تند او خصوصا در سیاست خارجی آمریکا اعلام کرد. هرچند بولتون هم در صحبتی گفته بود که خودش قصد کناره گیری از این سمت را داشته و فرقی در اصل ماجرا ندارد و به هر روی او اخراج شد.
اینکه اخراج او از کاخ سفید تغییری در سیاست های آمریکا در قبال ایران و بلعکس دارد یا خیر اکنون موضوع صحبت نیست. هر چند که شخصا فکر می کنم تاثیری در روند رفتار ایران با آمریکا و یا آمریکا با ایران نخواهد داشت. اصل مشکل و به قول معروف کیف داستان از جایی شروع می شود که برای نزدیک شدن ایران و آمریکا به هم، ترامپ بایستی به پای میز مذاکره بازگردد. ترامپ فقط به این دلیل که توافق برجام در دوره اوباما صورت گرفته بود ، از این توافق خارج شد و در دام مشاوره های افرادی همچون جان بولتون گرفتار شد. یکی از جنگ طلب ترین و شاید هم از سویی منفورترین شخصیت های سیاسی آمریکا در کاخ سفید جان بولتون بود که تاثیر مستقیم به روی سیاست خارجی این کشور داشت.

 بولتون با سرعت هرچه تمامتر آمریکا را به سوی باتلاقی دیگر در خاورمیانه سوق می داد. او که رسما از مریم رجوی پول می گرفت، می بایست به ازای آن، کار می کرد و دیدیم که منطقه را به مانند بمبی که هر لحظه امکان انفجارش بود تبدیل کرد. فراموش نخواهیم کرد که مسعود رجوی همواره می گفت که اگر قرار باشد که چیزی به آنها برسد، از جرقه و جنگ است.
اما اوضاع درونی مجاهدین بعد از اخراج بولتون از کاخ سفید، دوباره کم سو شده است.  آنها یکی از حامیان اصلی خودشان را در تیم ترامپ از دست دادند. این به این مفهوم است که هر آنچه تاکنون فرقه رجوی خرج «جان» کرده، به باد رفته است و آنها و افکار جنگ طلبانه آنها جایی در افکار ترامپ نداشته است.
فراموش نکردیم که یکی دو سال پیش بود که بولتون در خیمه شب بازی مجاهدین گفت که سال دیگر جشن آزادی را در ایران و با رییس جمهور مریم رجوی جشن خواهیم گرفت. از آن تاریخ بیش از یک سال می گذرد و باز این جمله به اثبات رسید که هرکس خودش را به مریم رجوی نزدیک کرد، دچار سرنوشت تلخی خواهد شد.
آری، وقتی که مجاهدین تصور می کنند که با نزدیک شدن به شخصیت های سیاسی خارجی، اعتباری برای خودشان دست و پا میکنند، با برکناری آن شخصیت،اعتبار پوشالی شان هم از بین می رود و باز دچار«وادادگی» و افسردگی خواهند شد!غافل از اینکه اعتبار را باید از مردم ایران کسب کنند که هرگز کسب نخواهند کرد.

یادداشت از: الف عباسی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز فارس

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22434

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی