• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

وحشت فرقه رجوی از دیپلماسی جدید دولت فرانسه

  • کد خبر : 22170
  • 03 سپتامبر 2019 - 9:56

فرقه تروریستی رجوی از دیپلماسی جدید دولت فرانسه در حل مسائل بین المللی وحشت گرفته است.

سایت ها و سیمای دروغ پرداز فرقه رجوی در برنامه های چند روز اخیر ترس و وحشت فزاینده خود را از ابتکارات دیپلماتیک که توسط دولت فرانسه و شخص ماکرون رئیس جمهور این کشور به منظور نزدیک تر کردن مواضع ایران و آمریکا و برطرف کردن سایه جنگ صورت گرفته را به نمایش گذاشتند. سیمای اختناق ودروغ پرداز فرقه دربخش خبری خود از قول جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت مذاکره با ایران به معنای تغییرسیاست های فشار و مجبور کردن ایران برای تغییر رفتارش نیست.

سرکردگان این فرقه و به خصوص مریم رجوی به دنبال خروج ترامپ از توافق برجام که به تصویب شورای امنیت رسیده بود تلاش های مذبوحانه ای را به منظور تاثیرگذاری بر سیاست های خصمانه امریکا برعلیه ایران شروع کرده بودند.

انها درتمامی این مدت با کوبیدن بر طبل جنگ و پیشنهاد تحریم های هر چه بیشتر ظالمانه برعلیه مردم ایران سعی نمودن با ایجاد سایه شبه جنگ در منطقه، مردم ایران را به وحشت بیندازند و درنهایت با ایجاد فضای نارضایتی و فشار از طرف مردم دولت ایران را مجبور به تسلیم درقبال خواسته های ناحق و غیر مشروع آمریکا نمایند ولی ایستادگی دولت ایران بر مواضع اصولی، استقامت و صبرمردم درقبال مشکلات ناشی از تحریم ها  و نزدیکی انتخابات آمریکا دولت ترامپ را به عقب نشینی وادار کرد.

آنها در حالی که درماه های اولیه بعد از خروج از برجام از تغییردولت ایران سخن می گفتند و شدیدترین تحریم های نفتی وحتی غذایی و دارویی را برعلیه مردم ایران اعمال نمودند علنا طی هفته های اخیر با واسطه قرار دادن ریس جمهور فرانسه اعلام کردند آنها به هیچ وجه خواهان تغییر درایران نیستند و به طور مشخص شخص ترامپ گفت ایران تغییرات زیادی را درطی سالیان به خود دیده و تغییرهیچ مسله ای را درایران حل نمی کند.

ما به دنبال مذاکره با رئیس جمهور ایران  هستیم و روحانی مذاکره کننده خوبی است. دولت آمریکا که به صورت غیرمنطقی و یکطرفانه از برجام خارج شد و این توافق نامه که از حمایت کشورهای اروپایی و چین و روسیه و شورای امنیت برخوردار بود را نقض کرد و با مخالفت های زیادی در داخل آمریکا و کشورهای اروپایی مواجه شد.

ترامپ تصور می کرد خروج او از برجام در نهایت به فروپاشی آن منجر خواهد شد ولی عملا کشورهای اروپایی دربرجام باقی ماندند. فرقه رجوی همانند همیشه که از استراتژی شکاف در روابط ایران و آمریکا برای اظهار وجود استفاده می کند این بارهم از خوشحالی درپوستش نمی گنجید و با ایجاد تبلیغات و تظاهرات در کشورهای مختلف تلاش نمود برطبل جنگ بکوبد و آمریکا ومتحدینش را به تحریم های هرچه بیشتر و درصورت لزوم حمله نظامی ترغیب نماید ولی موضع گیری سرسختانه ایران و لغوتعهدات محدود کردن فعالیت های هسته ای و بازگشت گام به گام به غنی سازی قبل از توافقات برجام آمریکا واروپا را وارد چالشی جدید نمود.

به طوری که دولت های ژاپن و اخیرا فرانسه به فعالیت های تازه دیپلماتیک به منظور کاهش تنش ها در روابط آمریکا با ایران اقدام کردند این فعالیت ها قبل از هرکس لرزه براندام فرقه مجاهدین که خواب هایش را آشفته می دید انداخت. زیرا به خوبی می دانند که ابتکارات دیپلماتیک جدید که ایران را در کانون توجه قرار داده بیش از هرکس به زیان فرقه خواهد بود به خصوص اینکه ابتکار این عمل دردست دولت فرانسه است که نقش میزبانی فرقه رجوی را دارد و به طریق اولی بر روابط دولت فرانسه با فرقه رجوی واعمال محدودیت های هرچه بیشتر تاثیرخواهد گذاشت.

ضرب المثل فارسی معروفی در میان مردم هست که می گوید چاه کن خودش درچاه می افتد. برخلاف تمامی اقدامات خیانت کارانه وخود فروشی های رهبران فرقه و از جمله مریم رجوی، دولت ومردم ایران از این آزمون نه تنها جا نزدند بلکه سربلندتر ومقاوم تر بیرون آمدند. اکنون این آمریکاست که به دنبال مذاکره و رابطه با ایران است. پاسخ مردم ایران هم درقبال این پیشنهاد آمریکا یک حرف بیش نیست، بازگشت به برجام و گردن نهادن برتعهداتی که پذیرفته بود و این یک موضع گیری اصولی ومنطقی است.

یادداشت از: علی اکرامی               

انتهای پیام / انجمن نجات خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22170

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»