• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

روزنامه گاردین هم از ارتباط «حلقه نزدیک» ترامپ با فرقه رجوی پرده برداشت

  • کد خبر : 21333
  • 22 جولای 2019 - 10:34

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با پرده برداری از ارتباط «حلقه ی نزدیک» دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با فرقه تروریستی رجوی، نوشت در نشستی که این گروه اوایل هفته گذشته برگزار کرد، «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ نیز حضور داشت.به گزارش فراق، گاردین، «جو لیبرمن» سناتور سابق دمکرات، و «متیو آفورد» نماینده ی محافظه کار مجلس انگلیس هم جزء شرکت کنندگان در این نشست بودند.

جولیانی از فرقه تروریست رجوی به عنوان «دولت در تبعید» یاد و پیشنهاد کرد بعد از تغییر در ایران، این گروه جایگزین دولت کنونی ایران شود.

منافقین مسئول ترور هزاران نفر از مقامات و غیرنظامیان ایرانی از اوایل انقلاب تاکنون بوده است. این فرقه در جنگ هشت ساله صدام علیه ایران، متحد دیکتاتور مخلوع عراق بود.

گاردین همچنین در بخشی از گزارش خود می نویسد: «بسیاری از افرادی که در سال های اخیر از فرقه رجوی گریخته اند، آن را گروهکی اسرار آمیز خوانده اند که حمایت چندانی در داخل ایران ندارد.»

به نوشته ی این روزنامه، جولیانی، مانند جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، سالیان متمادی در برنامه های این گروه شرکت کرده اند.

آمریکا این گروه را در سال ۲۰۱۲ از فهرست گروه های تروریستی خود خارج کرد و دولت اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، کمک کرد بعد از اخراج منافقین از عراق، آنها در تیرانا پایتخت آلبانی مستقر شوند.

این فرقه هم اکنون یک مجتمع بزرگ نزدیک تیرانا ساخته است که در آن زنان و مردان به صورت مجزا زندگی می کنند.

 از آموزش ایدئولوژیک تا تفتیش احساسات جنسی

گاردین ماه گذشته با بیش از ۱۰ عضو منافقین که در دو سال گذشته از این فرقه جدا شده اند، در تیرانا مصاحبه کرد. این افراد بدون داشتن گذرنامه و مدارک دیگر، در حالت بلاتکلیفی به سر می برند که نه قادرند کار کنند و نه اینکه آلبانی را ترک کنند.

تصویری که آنها از زندگی در این کمپ ارائه می کنند، شبیه فضای فرقه مآبانه است که در آن داشتن تلفن همراه و تماس با اقوامشان ممنوع است. مردان و زنان از هرگونه تعامل منع شده و این که آنها مدت زمان زیادی را در فضای مجازی و در حمایت از مجاهدین، وقت صرف می کنند.

به نوشته گاردین، هر غروب مردان باید در دسته های کوچک با فرمانده شان می نشستند تا «آموزش ایدئوژیک» ببینند و یا این که اعتراف کنند آیا در آن روز هیچ گونه تفکر جنسی دارند یا خیر.

حسن حیرانی که گاردین از وی به عنوان یکی از فراریان فرقه رجوی یاد می کند، گفت: «مثلا باید می گفتیم آیا خانمی را در تلویزیون دیدیم و تحریک شدیم، یا اینکه آیا امروز صبح خودارضایی کردیم.» وی می افزاید:«اگر دفعات زیادی بپذیرید که درگیر این کارها بوده اید، آنها عصبانی شده و می گویند: اگر هر روز تحریک می شوید، چگونه می خواهید برای مردم ایران آزادی به ارمغان آورید؟»

نشریه آنلاین «اینترسپت» نیز اخیرا نوشت نتایج تحقیقاتش نشان می دهد یک فعال مخالف دولت ایران که در این نشریه مطالبی درباره ی ایران می نوشت، فرد موهومی است که «جن» های این گروه شخصیت وی را ابداع کرده بودند.

حیرانی می گوید: «وقتی شخصیت های برجسته ی سیاسی به دیدار ما می آمدند، به اعضای عادی گروه گفته می شد برای آنکه میهمانان برجسته ی آنها احساس کنند از آنها قدردانی شده است، از هیچ تلاشی دریغ نکنند.»

به گزارش گاردین، وی به خاطر می آورد که «مک کین» – سناتو سابق جمهوری خواه آمریکا – در سال ۲۰۱۷ به دیدار آنها آمده بود و جمعیتی از اعضای گروه وی را تشویق می کردند. وی گفت:«مجبور بودیم بخندیم و دست بزنیم. یکی از فرماندهان به ما گفت: تو انگلیسی حرف بزن. لطفا به او بگو که وی بهترین نوع دمکراسی است.»

گاردین می نویسد: «پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ برای رهبری مجاهدین، یک موهبت بود. افرادی که از آن زمان کمپ این گروه را ترک کرده اند، می گویند در آستانه ی انتخابات آمریکا، این گروه برای پیروزی ترامپ و شکست هیلاری کلینتون دعا می کرد.

یکی از اعضای منافقین که کمپ تیرانا را در سال ۲۰۱۸ ترک کرد، می گوید: با رفتن اوباما، و آمدن ترامپ، همه چیز فرق کرد. رهبران فرانسه به دیدار ما آمدند و می گفتند که باید چند ماه مشکلات اینجا را تحمل کنید، و پس از آن ترامپ به قدرت خواهد رسید.»

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=21333