• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دستکاری پلتفرمِ توئیتر توسط فرقه رجوی چه چیزی تلقی می شود؟

  • کد خبر : 20997
  • 22 ژوئن 2019 - 11:17

 در سایت مرکز پشتیبانی توییتر هدف این رسانه چنین تعریف شده است: «ما می خواهیم توییتر مکانی باشد که مردم بتوانند ارتباطات انسانی ایجاد کنند، اطلاعات معتبر دریافت کنند و آزادانه و ایمن عقاید خود را بیان کنند.»با این وجود، توییتر به مکانی تبدیل شده است برای راه اندازی مزرعه ترول های مجاهدین خلق که در آن هزاران نفر در سه شیفت متوالی برای انتشار اطلاعات دروغ یا تحریف شده علیه ایران کار می کنند. حسن حیرانی و چند تن دیگر از جدا شده ها در یکسال گذشته در مصاحبه هایشان با رسانه های گوناگون غربی از این مزرعه فعال گفته اند. حیرانی برای نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۸ در مصاحبه ای با گاردین پرده از این موضوع برداشت.
اما تازه ترین افشاگری درباره ترول های مجاهدین خلق را مرتضی حسین هفته گذشته در نشریه اینترسپت منتشر کرد. حسین از شخصیتی تخیلی به نام حشمت علوی نام برد که توسط صدها تن در مزرعه ترول های آلبانی اداره می شود. این دقیقا همان پدیده ای است که توییتر از آن با عنوان «دستکاری پلتفرم» یاد می کند. بدین ترتیب، پس از انتشار مقاله اینترسپت، حساب کاربری حشمت علوی در توییتر معلق شد.
بنا بر قوانین توییتر، دستکاری پلتفرم به استفاده از فضای توییتر برای گمراه کرن دیگران و یا مخدوش کردن تجربه آن ها با فعالیت های گسترده، تهاجمی یا فریبکارانه، اتلاق می شود. «این فعالیت ها شامل اسپم ها، اتوماسیون های نفرت پراکنانه (استفاده از بوت های نفرت پراکن)، و سو استفاده از حساب های واقعی (حساب های کاربری جعلی)، می شود اما به این ها ختم نمی شود.»
در مارس ۲۰۱۹، سایت پشتیبانی توییتر نکاتی در باره مصادیق دستکاری پلتفرم منتشر کرد و با ارائه تعاریف بالا تاکید کرد: «شما نمی توانید با راه اندازی حساب های توییتری جعلی دیگران را گمراه کنید. این مصداق استفاده از حساب کاربری گمراه کننده برای سو استفاده، اغتشاش و رفتار انحراف آمیز است.»
با همه این ها، گمراه کردن مردم با این دست فریبکاری‌‌ها، پدیده تازه‌‌ای نیست. این اقدامات خیلی پیش از به وجود آمدن رسانه های اجتماعی رایج بوده است. مفهومی چون «مبارز آزادیخواه» زمانی مخدوش شد که آن مبارز در واقع عامل تروریستی جبهه مقابل بود. موضوع بنیادی در این ماجرا ضرب المثل معروف غربی هاست که می گوید : «دشمن دشمن من دوست من است». به همین دلیل است که یک حساب کاربری گروهی که از سوی فرقه تروریستی رجوی مدیریت می شود، در رسانه های دست راستی آمریکا با عنوان «فعال ایرانی مدافع حقوق برابر» معرفی می‌‌شود و بدون آن که وجود خارجی داشته باشد اجازه انتشار ده ها مقاله را بدست می‌‌آورد.
جان لیمبرت، مامور سابق سفارت آمریکا در تهران در تحلیل ماجرای اخیر درباره مجاهدین خلق می‌نویسد: «مجاهدین خلق هیچ رازی در اهدافشان ندارند: هدفشان به راه انداختن جنگ میان ایران و آمریکا است و فکر می‌کنند که پس از جنگ می توانند به میان ویرانه های آن بیایند و سهم خود را برچینند.»
لیمبرت با ارائه خلاصه ای از سوابق خشونت آمیز مجاهدین خلق و راهبرد های ضد ملیتی آن که منجر به منزوی شدنش درمیان ملت ایران شد، به سیاستمداران آمریکایی، هشدار می دهد: « نهایتا، ما هیچ وقت نباید از پرسیدن این سوال دست بکشیم که چه کسی اصرار به جنگ با ایران دارد و چرا؟ پاسخ باید برای ما روشن کند که افزایش تعارض میان دو کشور نباید در خدمت منافع یک فرقه ایرانی و سخنرانان رشوه بگیرش باشد.»
جیسون رضاییان نیز در مقاله ای در واشنگتن پست درباره فعالیت های تحت حمایت آمریکا علیه ایران در فضای مجازی، نوشته است: «به جای استفاده از روایت های دروغین و حمله های شخصی، ما باید روی خط مشی خود درقبال ایران به همان شیوه قدیمی کار کنیم –چراکه هنوز خط مشی منسجمی وجود ندارد—بدین معنا که استدلال های واقعی داشته باشیم، استدلال هایمان را با شواهد واقعی پشتیبانی کنیم و اولویت اول را به افراد واقعی بدهیم تا دستکاری و فریبی که مقامات ترجیح می دهند.»
همچنین، هلن بوینیسکی از دبیران راشا تودی، با انتقاد از عملکرد توییتر در این باره می نویسد: « ممکن است ماجرای علوی فاش شده باشد اما هزاران علوی دیگر از همان جایی که او سر برآورد پیدا می‌شوند.»
او در ادامه، با اشاره به حذف بیش از چهار هزار حساب توییتری با ادعای مرتبط بودن آن ها با حکومت تهران، می نویسد: « تلاش های توییتر برای کمک به اردوگاه جنگ امریکا و حذف هزاران حساب کاربری طرفدار ایران از پلتفرمش، به طور ضمنی به معنای حمایت از آن هزاران ترول مشابه حشمت علوی است. بررسی های جامع اینترسپت درباره شخصیت تخیلی حشمت علوی اساسا پرده از شبکه پروپاگاندای مجاهدین خلق در فضای توییتر برداشت، امتناع از اقدام کردن در خصوص این اطلاعات و تنها حذف حساب کاربری حشمت علوی بدون بررسی باتلاقی که مصداق « رفتار غیر واقعی» است، نشان می دهد که آن ها از اینکه در تبلیغات جنگی آمریکاعلیه ایران مسلح شده اند، راضی هستند. راه اندازی ترول ها تا جایی که «آدم های خودمان» انجامش دهند مشکلی ندارد.»
چنانکه در وقایع اخیر بیشتر روشن شد، سازمان مجاهدین خلق دشمن دشمن آمریکاست؛ «آدم» آن هاست چرا که دقیقا و کاملا خط مشی آن ها را علیه ملت ایران پیش می برد. جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ مجاهدین خلق را «مبارز آزادی خواه» می خواند چرا که ملت ایران آن ها را تروریست می دانند. جای شگفتی نیست که ترامپ ایرانیان را « ملت ترور» بخواند و از داستان های تخیلی که شخصیت تخیلی مجاهدین ساخته است برای توجیه سیاست های تهاجمی اش علیه ملت ایران استفاده کند. مهم نیست که مجاهدین خلق دستشان به خون هزاران انسان بی گناه از جمله شهروندان آمریکایی آلوده است.

مزدا پارسی

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز فارس

 

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20997

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی