• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

نامه جمعی از خانواده های اسیران فرقه رجوی در استان قزوین به رئیس کمیساریای عالی پناهندگان /  فرقه رجوی هنوز از مواضع ضد حقوق بشری خود کوتاه نیامده است / ۵ سال است که چشم انتظار وعده های شما هستیم

  • کد خبر : 20358
  • 22 آوریل 2019 - 13:47

جمعی از خانواده های اسیران فرقه رجوی در استان قزوین به رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نامه نوشتند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، متن ارسالی این خانواده ها به فراق  به شرح زیر است: جناب آقای «فیلیپو گراندی» ریاست محترم کمیساریای عالی پناهندگان، با احترام  به عرض می رساند ما جمعی از خانواده های اسیران فرقه رجوی از قزوین هستیم. همانطور که اطلاع دارید علی رغم پیگیری ومکاتبات انجام شده با سازمان های حقوق بشری، هنوز  فرقه رجوی از مواضع ضد حقوق بشری خود کوتاه نیامده و اجازه ارتباط اعضای خود با خانواده هایشان را نمی دهد واین موضوع درد و رنج طاقت فرسائی را بر دوش ما خانواده ها تحمیل کرده است.

عالیجناب

ما خانواده ها سال های طولانی از فراق فرزندانمان دردها و رنج های بسیاری را متحمل شده ایم. چند سال درپشت درب های بسته اردوگاه های فرقه رجوی در عراق در بدترین شرایط آب وهوایی و امکانات برای آزادی فرزندانمان تلاش کرده ایم.  به لطف خدا اکنون ۵ سال است کمیساریای پناهندگان با همکاری سایر کشور ها و دولت آلبانی به عنوان سرپل امن برای استقرار در کشورهای ثالث منتقل شده اند. ما به مدت ۵ سال است که چشم انتظار وعده های شما ، کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد اعتماد نموده ایم وچشم انتظار آزادی فرزندانمان هستیم اما متاسفانه هیچ کاری برای انتقال فرزندانمان از آلبانی و همچنین بی توجهی کامل به سایر حقوق های مادی معنوی فرزندان اسیرمان به عنوان یک پناهنده صورت نگرفته است.

امروزه در اروپا به مادران که فرزندانشان توسط فرقه تروریستی داعش جذب شده وبه سوریه وعراق ولیبی ودیگر نقاط برده شده اند «قربانیان فراموش شده» می گویند چون آنها در ناراحتی تمام هیچ ارتباطی با فرزندان خود نداشته و از وضعیت آنان بی اطلاع هستند اما دقت نمائید ماخانواده های اسیران فرقه رجوی  حتی فراموش شده تر از آن مادران هستیم چون برخلاف آنها اولا ما به دلایل سیاسی ولابی های فرقه رجوی به هیچ وجه نتوانسته ایم توجه جهانیان و از جمله شما را به درد ورنج خود جلب نمائیم ، و ثانیاً ما از محل استقرار فرزندان خود مطلع هستیم و بارها حتی تا ۱۰۰ متری آنان هم رفته ایم ولی سازمان مجاهدین خلق به رهبری مسعود رجوی مانع از دیدار وکسب اطلاع ما از فرزندانمان شده است.

 عالیجناب

ما از شما به عنوان ریاست محترم کمیساریای عالی پناهندگان در آلبانی می خواهیم تا با استفاده از اختیارات خود ترتیب دیدار وکسب اطلاع ما از فرزندانمان را بدهید و بیش از این ما را در نگرانی و ناراحتی باقی نگذارید خواسته های زیر را به استحضار می رسانیم که امیدواریم باتوجه به مسئولیت شما به عنوان نخستین مسئول حقوق شهروندی پناهجویان ایرانی در آلبانی مورد توجه وبررسی قرار گیرد:

۱ -اخبار نگران کننده که از آلبانی به ما می رسد حاکی از آن است که اعضای جداشده از این فرقه که طبق تعاریف جامعه شناسانه کاملا عملکرد فرقه گرایانه دارد به شدت به لحاظ آزادی های اجتماعی وحقوق شهروندی از جانب مسئولین مجاهدین خلق تحت فشارهستند.

آنها حتی در برخی موارد با قطع مستمری ماهیانه مواجه هستند که شرایط زندگی را بر آنها بسیار سخت نموده است این شیوه از طرف رهبران فرقه با هدف خسته و فرسوده کردن اعضا و نا امید کردن آنها از نهادهای حقوق بشری و زندگی شرافتمندانه و آزادانه صورت می گیرد تا آنها را مجبور به بازگشت به زندان مانز و یا مقر اشرف سه نمایند و از طرف دیگر با سیاه نمایی و وارونه نشان دادن شرایط بیرون از کمپ مانع از جدایی دیگر اعضای ناراضی گردند.

۲-  طبق قوانین و استانداردهای مندرج درحقوق بشرسازمان ملل اعضای فرقه رجوی به صورت مستقل و بدون وابستگی سازمانی در آلبانی پناهجو محسوب شده و می بایست از تمامی حقوق شهروندی و پناهندگی برخوردار باشند ولی متاسفانه رهبران این فرقه با انعقاد یک قرارداد بی شرمانه وغیرقانونی و بدون اطلاع اعضا با دولت آلبانی و کمیساریا خود را در آلبانی قیم اعضا قلمداد نموده و با استناد به همین توافق یک جانبه بدیهی ترین حقوق اعضارا نقض می کند

۳ـ تثبیت وضعیت حقوقی و استاتوی پناهندگی به فرزندانمان در آلبانی یا اجازه خروج قانونی به نفرات جدا شده از فرقه تروریستی رجوی برای خروج از این کشور، ما ضمن تشکر از دولت آلبانی، چنانچه دولت این کشور نمی خواهد و یا اینکه در توانش نیست که فرزندانمان  را به عنوان یک شهروند و پناهنده سیاسی بپذیرد، ضمن تشکر از میهمان نوازی مردم و دولت آلبانی درخواست می کنیم  که پرونده های پناهندگی اعضای جداشده از فرقه رجوی  در آلبانی را به کشورهای دیگر پناهنده پذیر ارجاع دهند.

متاسفانه دولت آلبانی و کمیساریای تحت نظر شما هم تا کنون به مسئولیت های خود عمل نکرده است. ما خانواده های  اسیران فرقه رجوی ضمن حمایت ازخواسته های به حق اعضای جدا شده گان از فرقه تروریستی رجوی  در آلبانی که تعدادی از آنها درحال حاضر در تحصن به سر می برند از شخص شما درخواست داریم که بیش از این تحت تاثیر شیوه های فریبکارانه سران این فرقه قرارنگرفته و به مسئولیت انسانی خود در قبال به رسمیت شناختن حقوق پناهندگی این اعضا عمل نمایید.

با آرزوی اینکه حقوق انسانی پناهجویان ایرانی قربانی زد و بندهای سیاسی و منافع مادی نشود و این قربانیان بتوانند همانند دیگرانسانها آزادانه در کنارخانوادهای خود قرار گیرند. ما خانواده ها یقین داریم که عملی شدن این خواسته ما از جانب شما کاملا ً ممکن است و درخواست داریم جدا از مسائل سیاسی و منطقه ای و بین المللی و صرفا ً برای انسانیت و به خاطر حقوق انسان و حقی که مادران و پدران  به گردن جامعه وخانواده و فرزندانشان  دارند ، شجاعت به خرج داده و وارد عمل شوید .

با تشکر وآرزوی موفقیت

رونوشت :

دفتر کمیساریای عالی  پناهندگان در آلبانی

وزارت کشور آلبانی

دفتر نخست وزیری آلبانی

سازمان رمسا

(  رابط بین دولت آلبانی و نفرات جداشده ازسازمان مجاهدین خلق ایران )

دفتر سازمان عفو بین الملل در آلبانی

دفتر سازمان صلیب سرخ جهانی در آلبانی

سفارت کشورامریکا در تیرانا ( پایتخت کشور آلبانی)

نمایندگان مرتبط در پارلمان اروپا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20358