• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

«عفو بین الملل» در مقابل اعتراض خانواده های اسیران فرقه رجوی سکوت کرده است / وقتی یک سازمان به ظاهر حقوق بشری آلت دست بازی های سیاسی می شود

  • کد خبر : 19062
  • 07 ژانویه 2019 - 13:00

در آخرین روزهای سال ۲۰۱۸، گزارشی کاملا مخدوش و مشکوک در ۱۴۰ صفحه از جانب سازمان انگلیسی عفو بین الملل در خصوص وقایع تابستان سال ۱۹۸۸ در ایران، منتشر شد. در این گزارش، بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال، به اعدام اعضای فرقه تروریستی رجوی که توسط عفو بین الملل یک اپوزیسیون صلح طلب و آزادیخواه معرفی گردیده، پرداخته شده است.
بررسی ها نشان می دهد که این گزارش توسط «رها بحرینی»، «منصوره میلز» و «شادی صدر» و البته اساسا توسط مجاهدین خلق در آلبانی نوشته شده و سپس برای انتشار به تأیید «فیلیپ لوتر Philip Luther»، مدیر تحقیقات عفو بین الملل برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، رسیده است.

شکایات ارسالی خانواده ها و قربانیان مجاهدین خلق به آقای فیلیپ لوتر به آدرس philip.luther@amnesty.org تاکنون کاملا بی جواب مانده و عفو بین الملل در مقابل اعتراضات وارده به این گزارش بی توجهی و سکوت کامل اختیار کرده است.
در مراجعات حضوری، این ارگان مسئولیت تنظیم این گزارش را از سر خود باز نموده و مراجعه کنندگان را به آدرس های نویسندگان گزارش raha.bahreini@amnesty.org و mansoureh.mills@amnesty.org ارجاع داده و خواسته است تا شکایات خود را مستقیما برای آنان بفرستند که جای بسی تعجب دارد. عفو بین الملل دخالت مجاهدین خلق و شادی صدر در تنظیم این گزارش را هم تکذیب نکرده است.
یکی از موارد شکایت به این گزارش تبلیغی شرم آور که به منظور تطهیر سوابق جنایات ننگین فرقه رجوی تنظیم شده، این است که در کمال تعجب در این ۱۴۰ صفحه کوچکترین اشاره ای به عملیات موسوم به «فروغ جاویدان»، که کمتر از یک ماه قبل از وقایع تابستان ۱۹۸۸ اتفاق افتاد، نشده و ظاهرا عفو بین الملل عمدا خواسته تا کشته شدن بیش از ۳ هزار نفر از اعضای فرقه رجوی در این تهاجم جاه طلبانه و از پیش شکست خورده به داخل خاک ایران، که مسئولیت آن تماما بر عهده سازمان مجاهدین خلق و رهبران آن مسعود و مریم رجوی است، را نادیده بگیرد.
در خصوص این گزارش موارد متعدد دیگری، از جمله نپرداختن به ممانعت دولت آلبانی برای ارتباط خانواده ها با عزیزان گرفتارشان در داخل این گروه که نقض آشکار اساسی ترین حقوق انسانی به صورت مستمر و دائم است، مورد شکایت خانواده ها قرار گرفته است.
جای بسی تأسف دارد که یک سازمان ظاهرا حقوق بشری با سابقه بیش از نیم قرن، به این شکل آلت دست بازی های سیاسی در منطقه می شود و چنین گزارشی را منتشر می نماید، به نحوی که حتی یارای پاسخ گوییبه شکایات وارده را هم ندارد.

یادداشت از: ابراهیم خدابنده

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=19062