• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

سناتور منتقد سرسخت توافق اتمی به اتهام فساد به دادگاه رفت

  • کد خبر : 1876
  • 04 آوریل 2015 - 8:38

سناتور منتقد سرسخت توافق اتمی به اتهام فساد به دادگاه رفت

JohnBolton_Mojahedin-Khalq_terrorists

رابرت منندز، سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی آمریکا، روز چهارشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه، به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قانونی قرار گرفت. آقای منندز این اتهام را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ رویترز، یک دادگاه فدرال در شهر نیوآرک آمریکا، این عضو باسابقه عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا را به همراه یکی از دوستانش به نام سالومون ملگن که چشم‌پزشک است، تحت تعقیب قانونی قرار داده‌ است.

اتهام اصلی آقای منندز پذیرش هدیه از آقای ملگن در ازای استفاده از قدرت اداری سیاسی مجلس سنا در جهت منافع مالی شخصی دوست خود است.

بر پایه جزئیات این اتهامات، سناتور منندز بیش از یک میلیون دلار هدیه و کمک مالی انتخاباتی از سوی آقای ملگن در ازای استفاده از جایگاهش برای اعمال نفوذ در پرونده اختلاف بین ملگن و یک شرکت بیمه و همچنین حمایت از صدور روادید سفر به آمریکا برای دوستان دختر خارجی آقای ملگن دریافت کرده است.

در کیفرخواست دادستان فدرال علیه این دو نفر اتهاماتی همچون یک فقره توطئه، یک فقره نقض مقررات مسافرت و هشت فقره رشوه‌گیری نیز آمده است.

همچنین این سناتور دموکرات به یک فقره ارائه اظهارات نادرست نیز متهم شده است.

در پی تحت تعقیب قرار گرفتن سناتور منندز، او داوطلبانه از ریاست بر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا کناره‌گیری کرده است، با این حال گفته می‌شود این کناره‌گیری موقتی است.

سناتور رابرت منندز بارها بر بی‌گناهی خود تاکید کرده و اعلام کرده است که از سمت خود استعفا نکرده و به گفته خود «جایی نخواهد رفت».

برخی نزدیکان آقای منندز این اتهامات را با رقابت سیاسی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر گرفتن کرسی بیشتر در سنای آمریکا مرتبط می‌دانند.

بر اساس قوانین آمریکا، در صورت اثبات اتهامات سناتور رابرت منندز و محکومیت این سناتور دموکرات در دادگاه، او مجبور به کناره‌گیری از سمت خود در سنا خواهد شد.

سناتور منندز از مخالفان توافق ایران و آمریکا بود و از طراحان طرحی است که در هفته‌های گذشته با هدف الزام بازبینی هرگونه توافق ایران و آمریکا در کنگره ارائه شده بود.

سخنگوی آقای منندز اعلام کرده که روز پنج‌شنبه، سیزدهم فروردین ۹۴، برای پاسخگویی در برابر این اتهامات در دادگاه حاضر خواهد شد.

(پایان)

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=1876

نوشته های مشابه

03آوریل
آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی
پیام نوروزی فریده پرورش به برادر خود در فرقه رجوی

آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم