• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

زنده سوزی، وجه مشترک دیگر داعش و مجاهدین خلق!

  • کد خبر : 1362
  • 07 فوریه 2015 - 9:35

زنده سوزی، وجه مشترک دیگر داعش و مجاهدین خلق!

daesh

داعش با انتشار ویدئوی زنده سوزاندن “معاذ الکساسبه”، خلبان اردنی که چندی در اطراف شهر رقه سوریه بازداشت شده بود، بار دیگر نشان داد که از هیچ اقدام غیر انسانی در راستای راهبرد “النصر بالرعب” خود فرو گذاری نخواهد کرد. داعش پیش از این اعلام کرده بود خلبان اردنی را با “ساجده الریشاوی” عضو داعش و متهم به بمب‌گذاری‌ها در این کشور معاوضه میکند، اما اردن با بیان اینکه داعش نشانه‌ای از زنده بودن کساسبه ارائه نکرده، از اجرای این خواسته خودداری کرده بود.
پس از انتشار خبر کشته شدن الکساسبه، موجی از اعتراضات به این اقدام غیرانسانی داعش صورت گرفت. باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا ضمن محکومیت این حادثه، اعلام کرد داعش با سوزاندن خلبان اردنی، اوج توحش خود را به نمایش گذاشت. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعدام خلبان اردنی را محکوم و زنده سوزاندن وی را اقدامی هولناک توصیف کرد. مردم امان نیز به خیابان‌ها آمدند و مراتب اعتراض خود را به این حادثه نشان دادند.
هیچ شکی وجود ندارد که زنده سوزاندن معاذ الکساسبه، نمایش توحشی بی حد و مرز است و وجدان هر انسان آزاده ای را به درد میاورد اما باید در نظر داشت که وقوع حوادثی از این دست، مختص به داعش نبوده و مسبوق به سابقه می باشد. به یاد داریم لیلا نور بخش، دختر بچه ای سه ساله و فاطمه طالقانی، طفل سه ساله ای که توسط گروهک تروریستی مجاهدین زنده زنده در آتش سوختند و جان خود را از دست دادند. آیا دولتمداران غربی و جامعه بین المللی این اقدام منافقین را که هم راستا با جنایات سوزاندن انسان ها توسط هیتلر صورت پذیرفت، مشاهده نکردند که نه تنها در قبال این اقدامات وحشیانه سکوت نمودند بلکه سال های متمادی به حمایت مستقیم و غیر مستقیم از آن گروه پرداخته و می پردازند؟
شاید مجاهدین خلق با این توجیه که این حوادث در زمان گذشته رخ داده است و ارتباطی به فعالیت های به ظاهر غیر تروریستی این گروه در طی سال های اخیر ندارد از این حوادث تبری جویند! اما این خانه از پای بست ویران است چراکه خودسوزی های۱۰ نفر از مجاهدین خلق در سال ۲۰۰۳ در کشورهای اروپایی که به دستور مستقیم رهبران این فرقه و به دنبال دستگیری رهبر آنها صورت گرفت، هیچ توجیهی برای مظلوم نمایی و تبری جستن این گروه باقی نمی گذارد. نکته تلخ اما قابل تأمل اینجاست که داعش طبق ایدئولوژی سلفی- وهابی، خلبان اردنی را تحت عنوان “دشمن” خود سوزاند اما گروهک منافقین در راستای تفکرات فرقه ای و القائات رهبران خود اقدام به تحریک “خواهر و برادر مجاهد خود” برای خودسوزی در راستای سرسپردگی به رجوی ها می نماید.
با توجه به واقعیات مذکور می توان گفت داعش و مجاهدین خلق با توجه به اقدامات مشترک ضد حقوق بشری، جنایت علیه بشریت، جنایت نسل کشی، جنایت جنگی شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. گروهک منافقین با کشتار شیعیان و کردهای عراق، کشتار ۱۲ هزار نفر ایرانی، شکنجه، آدم ربایی، طلاق اجباری، زنده به گور کردن، تجاوز جنسی و… در کنار داعش قرار می گیرد.
علاوه بر این، به توجه به اینکه نبایستی تفاوتی میان قربانیان ترور و انسان های سوزانده شده توسط تروریست ها وجود داشته باشد انجمن دفاع از قربانیان ترور معتقد است همانگونه که اقدام رذیلانه زنده سوزی معاذ الکساسبه توسط داعش میبایستی تقبیح شود، ضروری است که جنایت گروهک منافقین در زنده سوزاندن کودکان فراموش نشده و تدابیری جدی از سوی جامعه بین المللی جهت برخورد با این گروه به دلیل سابقه سیاه آن و نیز مغزشویی اعضای خود و تحریک آن ها به خودسوزی صورت پذیرد تا شاهد پیگیری اجرای عدالت برای همه قربانیان ترور در جهان فارغ از هرگونه تبعیض باشیم.

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=1362