• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مستند ملاقات پشت دیوار اشرف

  • کد خبر : 13597
  • 05 مارس 2018 - 11:23

مستند ملاقات پشت دیوار اشرف، مستندی است که بر اساس گزارش یک نهاد غیرانتفاعی و گفت و گو با شاهدان عینی تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در سال ۲۰۰۹ موسسه تحقیقات دفاع ملی (RAND) که نهادی غیرانتفاعی در آمریکاست گزارش مفصلی درباره سازمان مجاهدین خلق منتشر کرد .
این موسسه در گزارش تحقیقاتی خود، جذب ۷۰ درصد از نیروهای فرقه رجوی را غیرداوطلبانه و با فریب، تطمیع دروغین و تهدید عنوان و تصریح کرده و آورده است: این فرقه تروریستی با وعده های دروغ از جمله وعده کار همراه با حقوق، اعطای زمین، کمک در دریافت پناهندگی، دیدار آزاد با خانواده، امکانات بهداشت و درمان عمومی و حتی ازدواج نیرو جذب کرده و عضوگیری این سازمان از سال ۱۹۸۶ دواطلبانه نبوده است.
در این گزارش، با اشاره به انقلاب ایدئولوژیکی سازمان مجاهدین خلق آمده است: گرایش فرقه ای، تجرد و طلاق اجباری، قطع ارتباط با دوستان و خانواده و انزوای کامل عاطفی، عشق به رجوی ها به جای عشق به همسر و خانواده، افزایش مطالعات اجباری، ترتیبات زندگی جمعی جبری، اعمال کنترل بر اعضای گروه در تبعید در سراسر اروپا، حذف اعضای کم تعهد، اجازه فرمانده برای هرگونه ارتباط از جمله عقاید و سیاستهای این گروه تروریستی بوده است.
این فیلم بر اساس گزارش آن موسسه و گفتگو با شاهدان عینی تهیه شده است.
یکی از این شاهدان، آنتوان گسلر روزنامه نگار سوئیسی و محقق در زمینه فرقه رجوی می باشد.
وی اظهار داشته که در این گروه هیچ منطقی وجود ندارد و از ترکیب میان سیاست و مذهب و تقدیس شخصیت رهبر، ترکیب خطرناکی به‎وجود آمده است که ممکن است در هر لحظه منفجر شود.
او می گوید: با اندکی تأمل، متوجه شدم که این گروه نه تنها تروریست است، بلکه گرایش‎های فرقه‎ای دارد.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=13597