• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ارتباط ۲ نفر از دستگیرشدگان فضای مجازی اردبیل با فرقه رجوی

  • کد خبر : 12542
  • 08 ژانویه 2018 - 12:21

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: در جریان اعتشاشات اخیر چهار نفر از فعالان فضای مجازی که فعالیت گسترده‌ای در رابطه با تحریک مردم به اغتشاش داشته دستگیر شدند که ارتباط دو نفر از آن‌ها با گروه نفاق تائید شده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فراق به نقل از خبرگزاری تسنیم، ناصر عتباتی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای پیشگیری از وقوع از جرم استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با اغتشاشات اخیر خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای نظامی و هوشیاری و آگاهی مردم اردبیل کمترین میزان تنش را در استان شاهد بودیم به طوری که تنها یک روز تجمع در اردبیل صورت گرفت که این یک روز نیز شاهد قضیه مهم و بی‌نظمی خاصی نبودیم.

وی گفت: در تحصن روز شنبه یک سری از افراد به دلیل برخی شعارها و اقدامات مجرمانه دستگیر شدند که تعداد آن ها به ۴۱ نفر می‌رسید که اغلب این افراد با ارائه تذکر و اخظار آزاد شدند که همگی در قالب فضای هیجانی دست به اقداماتی زده بودند و حتی ۶ نفر آن ها نیز زیر ۱۸ سال بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: افرادی که در بازداشت ماندند کسانی بودند که مردم را تحریک کرده و اغلب آن ها نیز در هفته جاری آزاد شدند ولی سه نفر که تحت تاثیر یک گروهک ضد انقلاب ضد دین اقدام به آتش زدن اقدام به آتش زدن درب دو مسجد کرده بودند، دستگیر شدند.

عتباتی تصریح کرد: در ادامه بررسی‌ها چهار نفر از فعالان فضای مجازی که مردم را برای حضور در اغتشاشات تحریک می‌کردند دستگیر شدند که تا به امروز و در بررسی‌های صورت گرفته ارتباط دو نفر از آن ها با گروه نفاق محرز شده و بررسی‌ها در رابطه با دو نفر دیگر نیز ادامه دارد.

 

وی افزود: به طور قطع مردم و نیروهای نظامی ، انتظامی و دستگاه قضایی با اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی که به بهانه مشکلات مردم در خیابان‌ها حاضر شده و تحت تاثیر عوامل خارجی دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند، هیچ مماشتی نمی کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=12542