• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

دبیر کل سازمان ملل متحد: پناهندگان اولین قربانیان تروریسم هستند

  • کد خبر : 11079
  • 09 اکتبر 2017 - 11:46

اظهارات دبیر کل سازمان ملل متحد در حالی است که کمترین حقوق پناهندگی اعضای جدا شده از فرقه تروریستی رجوی توسط کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کشور آلبانی رعایت نمی شود
دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: نمودار های اخیر کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد نشان می دهد که حداقل ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر (معادل با یک نفر از هر ۱۱۳ نفر از اعضای خانواده بشری) داخل و یا خارج از مرز های خود مجبور به جابه جایی شده اند.
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فراق، آنتونیو گوترش در پیامی که توسط آژانس سازمان ملل منتشر شد، اظهار داشت: در حالی که سوریه جایگاه خود را به عنوان بزرگترین منبع پناهندگان جهان حفظ می کنند، سودان جنوبی،با ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار پناهنده و ۱میلیون ۹۰۰ هزار جا به جا شوندگان اجباری بزرگترین و روبه رشدترین کشور در این زمینه هستند.
وی افزود: تعداد زیادی از این جمعیت زیر ۱۸ سال بوده که خود متضمن ضربه ای مضاعف به آینده جوان ترین جمعیت جهان است.
دبیر کل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه در پس این آمار بالا ، داستان های اسف بارافراد، جدایی و از دست دادن زندگی، سفرهای وحشت آور در جستجوی امنیت ، نزاع های عظیم برای بازسازی زندگی در شرایط دشوار قرار دارد، افزود: ارزش انسانی مفهوم بسیار عمیقی است: میلیون ها شغل از دست داده شده و میلیون ها کودک از مدرسه بیرون رانده شده همچنین زندگی های افراد مورد ضربه های شدید و ناامیدی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: اینجانب به دنبال ایجاد یک جهش هستم در سیاست گذاری در جهت صلح و برای پیشگیری از بروز و رشد نزاع های جدید و واکاوی آن هایی که از قبل تاثیرات مصیب بار داشته اند و همچنین از دولت های عضو خواستارم تا برای حمایت از مردمی که برای حفظ جانشان گریختند، برای استحکام حمایت نظام بین الملل به دنبال راه حل باشند به طوری که دیگر مردم در یک برزخ در طی سال ها رها نشوند.
آنتونیو گوترش افزود:بیانیه ی نیویورک ۹ ماه پیش تصویب شده، که در آن برای یک راه حل فراگیر و عادلانه برای چالش های پناهندگان و مهاجران بر اساس قوانین و رویه های بلند مدت ، برنامه ریزی شده است.
وی گفت: نهضت “با همدیگر” در سازمان ملل متحد یک راهبرد اساسی برای ارتقای احترام به امنیت و کرامت مهاجران و پناهندگان را ارائه می دهد و از همه مهم ترتلاش می کند برای استحکام بخشیدن به همبستگی اجتماعی و تغییر روایت های منفی و نادرستی که با مشکلات و چالش های پیش روی پناهندگان و کشور های میزبانشان در آمیخته است.
دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت:در طول تاریخ، جوامعی که در کنار مناطق بحرانی زندگی می کرده اند، و همچنین کسانی که دور از خط مقدم بودند، پذیرای آوارگان بوده اند و به آنان پناه داده اند و در عوض، پناهندگان هم این لطف آنان را جبران کرده اند. امروز، کشورهایی که درامد کم و یا متوسط دارند میزبان ۸۴ درصد از پناهندگان جهان هستند. ما نمی توانیم اجازه دهیم که تعداد محدودی از کشورها یعنی اغلب فقیرترین آنها، این بار را به تنهایی به دوش بکشند.
گوترش در پایان گفت:این موضوع فقط در مورد تحمل مشترک این بار نیست. بلکه سهیم بودن در مسئولیتی جهانی است ، مبتنی بر تعهدات بسیار خاص حقوق بین الملل و نه تنها ایدۀ کلی حقوق بشر. ریشه مشکلات در جنگ و نفرت است، نه افرادی که از این مشکلات فرار می کنند، پناهندگان اولین قربانیان تروریسم هستند.

به گزارش فراق، اظهارات دبیر کل سازمان ملل متحد در حالی است که کمترین حقوق پناهندگی اعضای جدا شده از فرقه تروریستی رجوی توسط کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کشور آلبانی رعایت نمی شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=11079