• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

۲۴۰ عضو جداشده از فرقه رجوی هم اکنون در آلبانی زندگی می کنند

  • کد خبر : 10325
  • 01 سپتامبر 2017 - 0:42

هم اکنون حدود ۲۴۰ نفر از اعضای جدا شده از فرقه رجوی  در تیرانا ساکن هستند که پلیس و وزارت کشور با آنان در ارتباط می باشند و حرفهای آنان را شنیده اند، و از آنجایی که تعداد آنان رو به افزایش است نگرانی هایی در دولت آلبانی بوجود آمده است.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی فراق چندی پیش در دیدار با یک مقام مسئول در وزارت کشور دولت آلبانی در خصوص شرایط خانواده ها و اعضای درون فرقه رجوی و همچنین نجات یافتگان، وی اظهار داشت که هم اکنون حدود ۲۴۰ نفر از اعضای مجاهدین خلق جدا از این سازمان در تیرانا ساکن هستند که پلیس و وزارت کشور با آنان در ارتباط می باشند و حرفهای آنان را شنیده اند، و از آنجایی که تعداد آنان رو به افزایش است نگرانی هایی در دولت آلبانی بوجود آمده است.
او گفت که آلبانی از ابتدا قویا مخالف انتقال آنان از عراق بود و دولت مطلع است که هیچ کشوری حاضر به پذیرش آنان نشد، اما دولت وقت آمریکا به دولت وقت آلبانی تضمین داد که حضور آنان در کشور به هیچ عنوان مشکلی برای آلبانی بوجود نخواهد آورد، اما به نظر می رسد که مشکلات بیشتر همچنان در راه است.
این مقام عنوان نمود که مجاهدین خلق مکانی را برای انتقال تمامی افراد در خارج از تیرانا با دیوارهای بلند و دروازه های آهنین مهیا نموده و ۷ الی ۸ بار درخواست جابجایی تمامی نفرات به آنجا را کرده اند که هر بار با مخالفت روبرو شده اند، زیرا این سازمان باید بداند که شرایط عراق در آلبانی قابل تکرار نیست و ناظران بین المللی اکنون نسبت به مناسبات درونی این سازمان حساس شده و خواهان کسب اطلاع از وضعیت افراد هستند.
وی اظهار داشت که تاکنون رسما ۱۵ نامه از جانب خانواده هایی که به آلبانی سفر کرده اند برای عزیزانشان در مقر آنان برده شده که در هر ۱۵ مورد نامه ها را تحویل نگرفته و گفته اند که فرد مربوطه مایل به خواندن نامه از جانب خانواده خود نیست که همین موضوع نگرانی هایی را بر می انگیزد که در درون آنها چه می گذرد.
او گفت که ما مطلع هستیم که با خانواده هایی که برای دیدار با عزیزانشان به مقر آنان مراجعه کرده اند رفتار ناشایستی داشته اند و من گزارشات پلیس را در این زمینه مطالعه کرده ام. آنان تلاش دارند تا یک شبه دولت در درون این کشور مانند وضعیتی که در عراق داشتند بوجود آورند که این امر قابل قبول نیست.
وی ابراز امیدواری کرد که سازمان ترتیباتی برای دیدار خانواده ها با عزیزانشان بدهد. او همچنین گفت که این احتمال وجود دارد که ظرف دو یا سه ماه دیگر آنان به محل جدید، البته با شرایطی که دولت تعیین می کند، منتقل شوند چرا که حضور آنان در شهر حساسیت هایی را در میان شهروندان برانگیخته است.
او همچنین در خصوص نجات یافتگانی که به صورت غیرقانونی اقدام به خروج از آلبانی کرده و در کشورهای مجاور همچون بوسنی هرزه گویین گرفتار شده اند ابراز تأسف کرد و گفت که متأسفانه یاری رساندن به آنان بسیار دشوار است چون مرتکب خلاف شده اند.انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=10325

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی