• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

وقتی هواداران رجوی بر روی مردم اسلحه کشیدند

  • کد خبر : 30256
  • 27 ژوئن 2021 - 10:00

فرقه تروریستی رجوی که پس از پیروزی انقلاب به دنبال انحلال ارتش و کسب قدرت سیاسی در کشور بود و در این راه از ایجاد تنش در کشور همچون ایجاد غائله ۱۴ اسفند در دانشگاه تهران استفاده کرد، همزمان با طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس شورای اسلامی اقدام به شورش مسلحانه در خیابان‌های تهران و چند شهر مهم کشور کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، عصر روز ۳۰ خرداد تهران شاهد خشونت‌های بسیاری از سوی مجاهدین بود و این خشونت‌ها و زد و خوردهای خیابانی تا پاسی از شب ادامه داشت. هوادارن رجوی به خیابان‌ها ریختند و بنابر گزارش‌ها صدها نفر با وسایلی همچون پنجه بوکس و سلاح‌های سرد و گرم توسط مجاهدین شهید و زخمی شدند. یکی از اعضای فرقه رجوی بعدها گفت که به ما دستور داده شده بود با هر سلاحی که در دسترس داریم به خیابان‌ها بریزیم.

مجاهدین که براندازی نظام را در دستور کار خود قرار داده بود، تصور می‌کرد  با حذف سران نظام می‌تواند به هدف خود دست یابد. از این رو در روزهای ۶ و ۷ تیر اقدام به ترور آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای نماینده امام در شورای عالی دفاع و بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی کرد که منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی رئیس دیوان عالی قضایی و جمع زیادی از مسئولان کشور از جمله وزرا و نمایندگان مجلس شد.

حدود دو ماه بعد نیز با انفجار دفتر نخست‌وزیری موجب به شهادت رساندن محمدعلی رجایی و حجت‌الاسلام باهنر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشورمان شدند.

از مهرماه سال ۶۰ درگیری اعضای مجاهدین با مردم علنی‌تر شد. در روز ۵ مهر اعضای  مجاهدین آشکارا بر روی مردم اسلحه کشیدند. آنان پس از ترورهای گسترده مسئولان نظام در تابستان سال ۶۰ در یک تحلیلی سیاسی امنیتی به این نتیجه رسیدند که زمان قیام عمومی فرارسیده و باید با اتکا به گروه‌های کوچک مسلح در زمان موعود چند خیابان تهران را تسخیر کنند. بدین ترتیب در آن روز در خیابان طالقانی تهران تعداد بسیاری از مردم را شهید و زخمی کردند.

ترورهای فرقه رجوی از مسئولان نظام فراتر رفت و به مردم کوچه و خیابان هم رسید. آن‌ها هر فردی که ظاهر مذهبی و انقلابی داشت، ترور کردند؛ حتی یک هندی را هم ترور کردند!

یکی از فجیع‌ترین جنایت‌های  مجاهدین در سال ۶۱، دستگیری، شکنجه و سوزاندن پاسداران کمیته‌های انقلاب اسلامی بود که به عملیات مهندسی معروف شد. بازخوانی این جنایتِ فرقه رجوی همخوانی بسیار زیادی با اقدامات داعش دارد؛ به طوری که برخی معتقدند داعش نسخه شکنجه‌هایش را از فرقه رجوی دریافت کرده است.

به نوشته تسنیم، از ۱۹ بهمن ۶۱ که مرکزیت  مجاهدین مورد ضربه اطلاعات سپاه قرار گرفت،  مجاهدین به تدریج خط خروج از کشور زد و ابتدا به فرانسه و سپس در میانه جنگ، به عراق رفت. اعضای سازمان در پادگان اشرف عراق مستقر شدند و در عملیات‌هایی علیه مردم ایران و رزمندگان با دشمن بعثی همراه شدند.

 مجاهدین پس از پایان جنگ نیز بلافاصله اقدام به اجرای عملیات فروغ جاویدان کرد که در جریان آن عملیات سازمان با حمله یک بیمارستان، بیماران و کادر درمان را مورد حمله قرار داد، اما با اجرای عملیات مرصاد توسط نیروهای مسلح، فرقه رجوی شکست سختی خورد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=30256

نوشته های مشابه

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۲

02مارس
«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱
مروری بر ریشه‌ها، عوامل سیاسی، نظامی و تشکیلاتی انقلاب به اصطلاح ایدِئولوژیک رجوی از زاویه‌ای خوانده نشده برای اولین بار

«مسعود رجوی» از شکست‌های استراتژیک تا توسل به شعبده / ۱