• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

نوای دادخواهی جداشده‌های فرقه رجوی در دستگاه قضایی ایران: رجوی روح ما را به یغما برده است+ فیلم

  • کد خبر : 29088
  • 09 مارس 2021 - 10:11

دادگاه های ایران در کنار خانواده های قربانیان فرقه رجوی به یاری فرزندان خود رفته و شکایت آن ها را با گوش جان شنیدند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه، قوه قضائیه ایران در تاریخ خود دست به یک ابتکار عمل زد و به شکایت۴۲ نفر از رها یافتگانی که از فرقه رجوی خارج شده و به نزد خانواده هایشان در ایران باز گشته بودند، رسیدگی نمود.

جلسه اول این دادخواهی در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی و عمومی بین الملل به ریاست قاضی «پورمریدی» از تهران برگزار شد.

من به عنوان کسی که در جلسه اول آن حاضر شدم، شاهد یک حماسه بی نظیر بودم. حماسه ای که  قوه قضائیه ایران با یک اقدام شجاعانه آن را در تاریخ خود به ثبت رساند.

جزئیات تلاش های این حماسه بماند برای زمان دیگر ولی آنچه که در دادگاه، خلق گردید صدای مظلومیت کسانی بود که بعد از سالها رنج و شکنجه های روحی و جسمی به نزد خانواده های خود بازگشته و زندگی را از صفر و بعضا از زیر صفر شروع کرده بودند.

در خبرهایی که توسط رسانه ها منتشر شده بود یک چیز مفقود بود و آن احساساتی بود که در میان شکوائیه ها از سوی خانواده ها و حضار مشاهده می شد. اشک مادران، پدران، خواهران و برادران افرادی که در تشکیلات ستمگر رجوی در اسارت به سر می برند فضای دادگاه را گرفته و تحت الشعاع قرار داده بود.

از یک زوایه دیگر، خبرنگاران همگی مات و مبهوت بودند و برای تهیه گزارش از یکدیگر سبقت می گرفتند. احساس می کردم که دوربین های خبرنگاران توان گرفتن آن همه احساسات و برانگیختگی ها را نداشته و عقب می ماندند، زیرا فضای دادگاه شاهد صحبت هایی بود که اشک را در چشمان و بغض ها را در گلوها می فشرد.

جمله مشترک شاکیان قابل توجه بود؛ آنان مدعی بودند رجوی روح آنان را به یغما برده و احساساتشان را کُشته است؛ آن ها با حرف های تکان دهنده خودشان تمام قلب ها را در صحن دادگاه تسخیر نموده و اشک ها را از چشمان سرازیر می کردند.

به راستی که این اقدام، یک گام بسیار بزرگ و نقطه عطفی در اثبات جنایت های فرقه رجوی به شمار می رود، گامی که قطعا در آینده شاهد اقدامات جدید تر و جدی تری از سوی قضائیه ایران خواهیم بود.

نکته مهم در خصوص این حرکت، بین المللی شدن آن است. این دادگاه در یک راهگشایی اساسی به دادگاه های بین المللی راه خواهد یافت. جایی که در آنجا یعنی کشورهای اروپایی به طور خاص شاکیان بسیاری در انتظار ثبت شکایاتشان می باشند. کما اینکه رئیس دادگاه هم گفت، این پرونده به قدری ظرفیت دارد که پذیرای شاکیان از هر جایی می باشد و در اولین فرصت به شکایت های شاکیان جدید رسیدگی خواهد نمود.

جلسه اول دادگاه صحنه نبرد حق و باطل بود، میدان نبردی که نشان داد اگر کسی بخواهد می تواند حق خود را بستاند. باید اعتراف نمود که دادگاه های ایران در نوع خود دست به یک اقدام بی نظیر زدند. امیدواریم که در مراحل بعدی نیز گشایش های بیشتری را شاهد باشیم.

لینک دانلود

گزارش از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=29088