• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
شکایت خانواده «جعفر شهریاری ندا» از دولت آلبانی به کمیته ناپدید شدگان اجباری ملل متحد

دولت آلبانی به درخواست فرقه رجوی به اتباع ایرانی ویزا نمی دهد

  • کد خبر : 27856
  • 10 دسامبر 2020 - 12:32

خانواده «جعفر شهریاری ندا» از دولت آلبانی به کمیته ناپدید شدگان اجباری ملل متحد شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، به نقل از انجمن نجات مرکز استان قزوین، منیره شهریاری ندا، دختر این عضو اسیر در فرقه رجوی از جانب خانواده خود شکایتی از دولت آلبانی به کمیته ناپدید شدگان اجباری همراه با مستندات مربوطه ارسال نمود.

به گزارش فراق در متن این نامه آمده است:

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد

کمیته ناپدیدشدگان اجباری ملل متحد

با عرض سلام من منیره شهریاری ندا، دختر جعفر شهریاری ندا هستم. الان نزدیک به ۳۲ سال است که پدرم را ندیده ام و هیچ خبری از او ندارم. من خواهان رسیدگی به شکایت خود از دولت آلبانی براساس کنوانسیون بین المللی ملل متحد برای حمایت از همه افراد در برابر ناپدید شدن اجباری که دولت آلبانی نیز از امضا کنندگان این کنوانسیون می باشد هستم.

پدرم در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق به خدمت سربازی رفت. وی در روز چهارشنبه ۳۰ سپتامبر ۱۹۸۷ در منطقه عملیاتی قصرشیرین و سرپل ذهاب در درگیری با نیروهای متجاوز عراقی به اسارت در آمد و به اردوگاه اسرا در عراق منتقل شد.

بنا به اظهارات تعدادی از هم رزمانش که آزاد شده و به ایران آمدند وی سپس توسط صدام حسین به سازمان مجاهدین خلق در عراق تحویل داده شد ولی متاسفانه از آن تاریخ به بعد تا امروز هیچ اطلاعی از وضعیت او نداریم. بعدا مطلع شدیم که این سازمان به اردوگاهی در آلبانی منتقل شده است که امکان ارتباط با ساکنان آن به هیچ وجه وجود ندارد.

من نامه های زیادی به مقامات کشور آلبانی و مجامع حقوق بشری و مقامات اروپایی نوشته و خواستار کسب خبر از پدرم شدم ولی متاسفانه تاکنون هیچ جوابی دریافت نکردم. حتی تلاش کردم تا با اخذ ویزا به آلبانی رفته و از نزدیک موضوع را دنبال نمایم اما متوجه شدم که دولت آلبانی به درخواست مجاهدین خلق به اتباع ایرانی ویزا نمی دهد.

از شما نهاد بین المللی ذیربط درخواست رسیدگی به این موضوع را دارم. من مایلم تا شما به این مسئله ورود نموده و با پیدا کردن پدرم که اجباراً بیش از سه دهه است ناپدید می باشد مرا یاری نمائید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=27856